Gå til innhold

Halv terabyte fra Seagate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal man med så stor plass?

Maskinen rekker å bli treg og man må formatere før man for brukt hele plassen. :nei:

Det høres veldig ut som argumentene jeg fikk da jeg kjøpte en 4 GB harddisk en gang for lenge siden. Folk skjønte ikke hvorfor, for jeg fikk jo aldri brukt opp plassen likevel. :p

 

Om ett år når mange av oss sitter på ADSL2+ forsvinner sikkert plassen litt fortere.

Lenke til kommentar

Det er vel bredden på diskene?

Ja det stemmer....det er oppgitte breddemål til den tilsvarende brønnen den skal monteres i. diameteren på platene må derfor være en del mindre en en tomme, og tykkelsen er nok iallefall under en halv tomme.

Hmm, jeg tror fremdels at tommene er en indikasjon på platter size. En 3.5" disk er 4 tommer bred utvendig.

Lenke til kommentar
Blir jo enormt morsomt når en så stor harddisk kræsjer :thumbup::(

Trenger jo alltids en større harddisk, men det må være en med lang levetid.

Who cares!

 

Det er jo derfor vi har Raid1, backup'er, reklamasjon og garanti. ;)

 

 

PS. Skulle likt å visst litt mer om hvor mange plater/hoder det er snakk om og hvilke grensissnitt som kommer til å brukes. (SATA-I-150 eller SATA-II-300) Tipper forresten den 500GB-disken består av 4 plater a 125GB.

Lenke til kommentar

Simen1 Det er nok bare 2 plater, Seagate bruker bare 2 plater, om jeg har forstått det riktig. Derfor de ligger "litt etter" (les: Nylig 200gb med 2x100GB plater mens WD/maxtor bruker 3x8*/9*GB plater) i utviklingen. Og kanskje litt av grunnen til at diskene dems er litt dyrere siden de bruker "større" plater.

 

Men kan godt være jeg er feilinformert nå rdet gjelder dette med at seagate bare bruker 2 plater (de blir jo også stillere med bare 2 plater som arbeider), Så "correct me if I'm wrong" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...