Gå til innhold

Grafikkort på USB 2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sitat : "Eksterne grafikkort med USB 2.0 er ikke spesielt vanlig vare å se i nettbutikkene. Produktet passer nok bra for brukere som ønsker dual-skjerm på et system som i utgangspunktet i støtter dette."

 

 

Hva i alle dager er vitsen med denne dingsen hvis du må ha et system som allerede har det eller noe i den duren.. noe er galt i den saken over...

Lenke til kommentar
sitat : "Eksterne grafikkort med USB 2.0 er ikke spesielt vanlig vare å se i nettbutikkene. Produktet passer nok bra for brukere som ønsker dual-skjerm på et system som i utgangspunktet i støtter dette."

 

 

Hva i alle dager er vitsen med denne dingsen hvis du må ha et system som allerede har det eller noe i den duren.. noe er galt i den saken over...

Tror det mangler en IKKE der ...

Lenke til kommentar
sitat : "Eksterne grafikkort med USB 2.0 er ikke spesielt vanlig vare å se i nettbutikkene. Produktet passer nok bra for brukere som ønsker dual-skjerm på et system som i utgangspunktet i støtter dette."

 

 

Hva i alle dager er vitsen med denne dingsen hvis du må ha et system som allerede har det eller noe i den duren.. noe er galt i den saken over...

Den er vel genial til laptop hvis du ønsker dual? ikke alle AGP skjermkort støtter dual heller og ikke alle folk spiller spill så de kanskje ikke trenger en kort med Direct3D muligheter :thumbup:

Lenke til kommentar
Telegnosis sitt USB 2.0 grafikkort har sine styrker som bærbar dual-monitor løsning.
Vel, nå har de aller fleste moderne bærbare allerede en utgang for ekstern skjerm og driverene støtter dual-oppsett. Men USB-dingsen passer sikkert om man ønsker TRIPPEL-skjerm eller mer på bærbar. På stasjonære PC'er legger man bare til et eller flere PCI skjermkort så har man trippel-utgang eller mer.
Lenke til kommentar

Kan bare tenkemeg et ting å bruke det til på en stasjonær - hvis man allered bruker så sykt mange skjermer at alle pci-slottene er fylte så kan man da bruke en syk mengde skjermer til..... :wow:

Hadde vært litt kult å ha sånn 20-30 skjermer kobla til en eneste boks......

Lenke til kommentar
Telegnosis sitt USB 2.0 grafikkort har sine styrker som bærbar dual-monitor løsning.
Vel, nå har de aller fleste moderne bærbare allerede en utgang for ekstern skjerm og driverene støtter dual-oppsett. Men USB-dingsen passer sikkert om man ønsker TRIPPEL-skjerm eller mer på bærbar. På stasjonære PC'er legger man bare til et eller flere PCI skjermkort så har man trippel-utgang eller mer.

Jeg f.eks har ikke plass rett og slett..

 

tv kort, nettverks kort nr 2(et int), agp kort som tar 2 plasser, lydkort.....

 

 

Har for tiden kun 2 skjærmer da så ække NØD akkurat.... heh..

Lenke til kommentar

hmm, en fire porters usb hub + fire slike = fire skjermers oppsett uten å måtte rote inni boksa :)

 

vakkert :)

 

er utrolig praktisk med flerskjerm faktisk, og du merker ikke hvor praktisk før du har brutk det. og når det jgelder spill så trenger en bare en av skjermene som direct3d, og den bør kjøres på agp/pci-x 16x uansett. og hva spill (bortsett fra ms flightsim) støtter multiskjerm uansett?

 

hmm, er pci-x korrekt forkortelse for pci-express?

Lenke til kommentar
og hva spill (bortsett fra ms flightsim) støtter multiskjerm uansett?

 

 

Ganske mange, såvidt jeg vet.

 

http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/surrgame.cfm

Knock yourself out, eller hva det nå heter.

 

Kan nevne BF1942, Deus Ex, Mafia, Q3, RtcW, UT-spilla, osv...

 

Edit: Det var vel hovedsaklig støtte for TRE skjermer, men det gjør vel ikke noe? :p

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar

hmm, kan litt se vitsen men det kan fort bli sett på som tilnærmet juks i multiplayer hvor noen ikke har tilgang på det.

 

anarchy online ser ut til å utnytte det til fulle da, har kart på en skjerm og inventrory på en annen, deus ex lager ekstra krøll med å flytte alt utover, hadde vært greier om en hadde oppe inventory ett sted og info vinduet på en annen, samtidig.

 

for det meste blir det bare en gimic med å ha noe som tilnærmer seg vidvinkelsyn om en sammenligner med det å bare bruke en skjerm.

 

nei det hører nok helst hjemme i flysimer hvor du kan ha kart på en skjerm, sidevinduene på egne skjermer, kansje instrumentene på egen også. dette passer også fint for førstepersons rpger og nyere generasjon fps spill som battlefield hvor du har kart og annet å holde styr på.

 

for en klassisk fps som quake3 blir det til at du fokuserer på skjermen hvor våpenet er uansett...

 

men men, har en kompis som jobber med lyd på fritiden og der kan fort programmene blir overlesset med vinduer, for ham er sikkert noe sånt som dette pluss billige skjermer midt i blinken.

 

tror nok forresten at usb ikke egner seg for spillgrafikk uansett (om den er av tung/rask 3d typen), for liten båndbredde. og om du skulle drive en nyere gpu måtte du ha egen strøm...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Vel, om du hadde lest artikkelen, så hadde du visst at den ikke er for 3D. Og som tittelen sier, så er den USB2, og har dermed _ENDEL_ båndbredde å leke med. Velger å tro at 486'en min ikke kan måle seg med sitt onboard S3 Trio 32, liksom.

 

Og ja, konseptet "sidesyn i Quake/FPS ellers" virker litt skittent. Har ikke prøvd selv, så jeg vet ikke hvor heftig det er, men... Er kanskje litt mer ekstrem-nerdete å ha _SÅ_ mange skjermer at man trenger en slik greie uansett. Kan se bruksområdet til bærbare, da.

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar
Vel, om du hadde lest artikkelen, så hadde du visst at den ikke er for 3D. Og som tittelen sier, så er den USB2, og har dermed _ENDEL_ båndbredde å leke med. Velger å tro at 486'en min ikke kan måle seg med sitt onboard S3 Trio 32, liksom..

USB 2.0 er teoretisk 60 MB/s (=480mbps). Dette er vesentlig lavere enn den gode gamle PCI-standarden som er 133 MB/s, og i hvertfall langt lavere enn 8xAGP som er 2133 MB/s. Deremd skulle jeg tro at USB 2.0 vil gå sterkt ut over båndbredden til det eksterne skjermkortet. Jeg vil dermed tro at det gamle onboard S3 Trio 32 faktisk har større båndbredde siden det sikkert er tilknyttet PCI-bussen. Men tipper jeg at USB 2.0-skjermkortet er en god del raksere internt enn S3 Trio 32 så totalt sett så er sikkert USB2.0-kortet noe raskere..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, prøver å finne ut om det er mulig å bruke denne som "erstattning" for det vanlige skjermkortet (mao. er det mulig å bare bruke et vanlig hovedkort og bruke USBVGA kortet som eneste skjermkort i PC'en?)

 

Hadde vært interesant ettersom jeg vurderer å kjøpe PC'er for å sette opp en renderfarm (da kunne jeg velget og vraket i billige hovedkort :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...