Gå til innhold

Apple lanserer AirPort Express – mobil trådløs basestasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette gikk helt i surr for meg.

 

Airport express

Airport extreme

Airtunes

Airtunes express?

Airtunes airport?

Autotunes Airport?

m.m.

 

Kan noen forklare det punkvis hva forskjellene er?

 

Er dette liksom et helt trådløst nettverk? Kan jeg koble to PCer sammen med dette? Eller er det slik at det er kun for å overføre musikk med? Hva var det med skrivere da? Å dele skrivere med nettverk?

 

Herregud for en uoversiktlig artikkel!

Lenke til kommentar

Virker som du er litt mer inni dette enn meg, NickFalk. Lurer på hvordan man kobler dette.

 

Slik jeg forstår det så trenger man i tillegg til denne Airport tingen, nettverkskort.

 

Man får da kontakt med basestasjonen med nettverkskortet i PCen, og kan streame musikk fra iTunes til Airport som igjen er koblet til et stereoanlegg med vanlig plugg? Trenger man noe slags spesialkabel eller er det en helt vanlig tro.

 

Og printern, hvordan fungerer det. Plugges inn i Airport den også, og så kan alle maskiner som har kontakt med Airport bruke den?

Lenke til kommentar

-og hadde enheten hatt bilde utgang også, hadde det vært et PERFEKT produkt for mitt HTPC oppsett.

 

WLAN rett fra pc'n over til TV'n/Stereo'n.

-slippe å legge en hel mengde kabler ut i stua, evt en egen maskin i stua, evt en av de mange extremt dårlige analoge radio sender/mottager systemene man kan kjøpe.

 

Drømmen:

en liten WLAN (min -g) mottager som ligger bak TV'n, mottar lyd og bilde signal fra PC'n. Perfekt. Liten, stille og kul. :wee:

Lenke til kommentar

Bare en liten korreksjon til artikkelen..

 

Apple hevder ikke at de er først ute med en mobil basestasjon, men at de er først ute med en mobil 802.11g basestasjon. Asus sin er en 802.11b basestasjon ettersom jeg leste ut fra artikkelen.

 

Ellers må jeg si at apple har en løsning på det meste.. Jeg har alltid ønsket å "surfe" helt trådløst på min iBook. Det eneste problemet før har vært audiokabelen, men nå er ikke det noe problem heller:) Får bare håpe at en senere, ved opptadering av software, kan streame all lyd, ikke bare iTunes.

 

~jostein

Endret av joostein
Lenke til kommentar
Bare en liten korreksjon til artikkelen..

 

Apple hevder ikke at de er først ute med en mobil basestasjon, men at de er først ute med en mobil 802.11g basestasjon. Asus sin er en 802.11b basestasjon ettersom jeg leste ut fra artikkelen.

 

Ellers må jeg si at apple har en løsning på det meste.. Jeg har alltid ønsket å "surfe" helt trådløst på min iBook. Det eneste problemet før har vært audiokabelen, men nå er ikke det noe problem heller:) Får bare håpe at en senere, ved opptadering av software, kan streame all lyd, ikke bare iTunes.

 

~jostein

Jeg mener å ha lest et sted at Apple hevdet at Airport Express er verdens første mobile basestasjon (sånn generelt sett). ASUS WL-330B er 801.11b ja.

Lenke til kommentar
337-Zonic' date='09/06/2004 : 09:28']
Bare en liten korreksjon til artikkelen..

 

Apple hevder ikke at de er først ute med en mobil basestasjon, men at de er først ute med en mobil 802.11g basestasjon. Asus sin er en 802.11b basestasjon ettersom jeg leste ut fra artikkelen.

 

Ellers må jeg si at apple har en løsning på det meste.. Jeg har alltid ønsket å "surfe" helt trådløst på min iBook. Det eneste problemet før har vært audiokabelen, men nå er ikke det noe problem heller:) Får bare håpe at en senere, ved opptadering av software, kan streame all lyd, ikke bare iTunes.

 

~jostein

Jeg mener å ha lest et sted at Apple hevdet at Airport Express er verdens første mobile basestasjon (sånn generelt sett). ASUS WL-330B er 801.11b ja.

Ikke hvis du ser den lille skriften under. Der står det ( first 802.11g mobile base .. .. . ) Det står de fleste stedene når de reklamerer på andre sider en www.apple.com

Lenke til kommentar
-og hadde enheten hatt bilde utgang også, hadde det vært et PERFEKT produkt for mitt HTPC oppsett.

 

WLAN rett fra pc'n over til TV'n/Stereo'n.

-slippe å legge en hel mengde kabler ut i stua, evt en egen maskin i stua, evt en av de mange extremt dårlige analoge radio sender/mottager systemene man kan kjøpe.

 

Drømmen:

en liten WLAN (min -g) mottager som ligger bak TV'n, mottar lyd og bilde signal fra PC'n. Perfekt. Liten, stille og kul.  :wee:

:yes: drømmer om det jeg og.... :yes: Finnes jo noen produkter, men ikke med full funksjonalitet og "normal" pris...

Multimedia Receiver

Showcenter

 

 

"Forresten, hvis du skulle lure på det, så konkurrerer ikke Bluetooth og AirPort med hverandre. De to teknologiene utfyller hverandre perfekt."

Blåtann og WLAN kan gjrne utfylle hverandre reint funksjonellt. Spørsmålet er hvordan det går med WLAN og blåtann i samme frekvensområdet :hmm: Jeg bruker audio/videosender fra pc til stue, men min nye blåtannhub (Logitech MX mus/tast) støyer på 2,4 GHz båndet :cry:

Endret av eberland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...