Gå til innhold

Hurtigtaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...
CTRL+Shift+>

Øke skriftstørrelsen

 

CTRL+Shift+<

Redusere skriftstørrelsen

Dette er feil! Nettopp fordi tegnet > skrives ved å trykke shift og <.

 

Derfor er det:

CTRL+SHIFT+<

Større skrift

CTRL+<

Mindre skrift

 

Ikke CTRL+SHIFT+> finnes ikke, ettersom det ville vært CTRL+SHIFT+<

EDIT:

Alt+Gr

Brukes til å lage tegn som står nederst til høyre på tastene.

Den heter AltGr. Kanskje småpirk for oss datakyndige, men for en som knapt har sett en data før, og som fortsatt tror at "any" tasten funker, kan det være forvirrende=)

 

-Emil

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg oppdaget for en liten stund siden et gratis program kalt Strokeit som gjør at man få "mouse gestures" i hele windows. Det har for min del byttet ut mange av hurtigtastene ihvertfall :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Er det ikke en enkel måte å skru av på?

Å bruke:

"Win + D

Alt + F4

Alt + A"

Blir lett ganske kludrete, ettersom det avhenger av at Win + D minimerer alt og ikke motsatt, for eksempel.

 

Jeg lar som regel maskinen stå på etter at jeg legger meg, om jeg skal lese på sengen. Deretter skrur jeg den av med Wiimoten jeg har på nattbordet når jeg ikke gidder lese mer. Til sånt er det greit med litt enklere tastekombinasjoner.

Lenke til kommentar
Office er jo så fantastisk at det er ulike shortcuts i ulike språkversjoner!

Ja, uff. Irriterer meg grønn av at ctrl-f er bold på Office på skolen :(.

 

I norsk Outlook så er shortcut for å søke i adresselista fra adressefeltet når du skriver en mail noe så utrolig som Ctrl+W. I engelsk versjon er dette shortcut for å lukke hele vinduet. Fantastisk tåpelig.

Lenke til kommentar
Er det ikke en enkel måte å skru av på?

Å bruke:

"Win + D

Alt + F4

Alt + A"

Blir lett ganske kludrete, ettersom det avhenger av at Win + D minimerer alt og ikke motsatt, for eksempel.

 

Jeg lar som regel maskinen stå på etter at jeg legger meg, om jeg skal lese på sengen. Deretter skrur jeg den av med Wiimoten jeg har på nattbordet når jeg ikke gidder lese mer. Til sånt er det greit med litt enklere tastekombinasjoner.

Ikke så veldig enkelt, men du kan trykke windows tast (for å få opp start-menyen), d (for "slå av datamaskinen), a (for slå av). Er avhengig av at du ikke har andre programmer som begynner på d i start-menyen og at du har norsk windows. For engelsk blir det vel noen andre bokstaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...