Gå til innhold

Sapphire med Radeon X på PCIe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen som vet noe om ytelsen på X600/x300?

Så vidt jeg har skjønnt er forskjellene ganske små. GPU'ene X600 og X300 er så vidt jeg vet identiske med hhv. Radeon 9600 og 9200 GPU'ene, men de skal være klokket litt høyere. Samme gjelder ram, det er også klokket litt høyere men minnebåndbredden (i bit) og mengden minne er helt likt.

 

Den eneste større forskjellen er at 8xAGP-tilkoblingen har blitt byttet ut med PCI-Express, men dette skal ha lite å si ytelsemessig, selv om ATI hevder opptil dobbel ytelse på X300 i forhold til Radeon 9200. De har ikke sagt noe tilsvarende for X600.

 

Men det er en annen forskjell som kan være verd å merke seg. X300-serien skal ha blitt flyttet over fra 130nm produksjonslinjer til 110nm. Dvs. at GPU'en klarer noe høyere hastigheter og/eller lavere varmeutvikling. Dette er e fordel for de som skal ha en stillegående stue-PC som er spillbar på TV-oppløsning.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har skjønnt er forskjellene ganske små. GPU'ene X600 og X300 er så vidt jeg vet identiske med hhv. Radeon 9600 og 9200 GPU'ene, men de skal være klokket litt høyere.

X300 er basert på RV300 serien og er dermed noe ganske annet enn R9200.

Oki. Takk for ny info om opphavet til X300-brikken. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...