Gå til innhold

Jukser Transmeta med hastigheten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er også verd å merke seg at ytelsestester av det tøffeste slaget nok ikke kan karakteriseres som "vanlig" bruk :)

 

Nettopp. Under vanlig desktop bruk tipper jeg den vil holde 1ghz ganske stabilt.

Ja, men er det virkelig DA man trenger høyest ytelse? Når man starter Word?

Jeg tviler.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
<a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=7821">Jukser Transmeta med hastigheten?</a>

Transmetas siste Effecieon-prosessorer justerer hastigheten ned når prosessoren blir for varm. Men en enkel test, som kan vise seg å bli svært pinlig for Transmeta, avslører at CPUen justerer hastigheten nedover nesten hele tiden.

 

 

<a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=7821">Les artikkelen her</a>

Jeg likte fryse testen...den var bare helt..top! :D

Lenke til kommentar
Det er også verd å merke seg at ytelsestester av det tøffeste slaget nok ikke kan karakteriseres som "vanlig" bruk :)

 

Nettopp. Under vanlig desktop bruk tipper jeg den vil holde 1ghz ganske stabilt.

Ja, men er det virkelig DA man trenger høyest ytelse? Når man starter Word?

Jeg tviler.

 

Mvh kjello2

nettopp, hva er poenget med en 1Ghz CPU som man ikke kan tyne litt? Er vel hele poenget med å kjøpe CPUer med høyere ytelse? Transmeta har nok driti seg ut litt på denne.. Kanskje de kunne kalle den 1GHz MAX eller noe slikt :)

Lenke til kommentar
*ler* :D

 

Lurer meg på hva pressemeldingen fra Transmeta konkluderer med :p (om det kommer en..)

Det har gått noe sånn som 10 dager allerede, tipper dette blir en sånn "feie under teppe affære".

 

Om så veldig mange tar saken så alvorlig (kilden tatt i betraktning) er jo en annen sak. Personlig har jeg ikke lyst på noen Transmeta CPU men var jeg nå på utkikk etter en så ville ikke Van Smiths "kritikk" av den plagd meg nevneverdig.

Lenke til kommentar

Alle som har flugt Van Smith (fra Tom's Hardware for leeenge leeenge siden) vet at han kan være litt vanskelig å ha med å gjøre. Han vil gjøre ALT for å bevise at han har rett.

 

Dessuten har han en evne til å gjøre seg til uvenn med ALLE han møter.

 

Og han jobber vell for også for de som lager VIAs C3-CPUer (han gjorde nå iallefall det). Ikke bare har han et problem med Transmeta, men han har også mange artikkler som er litt vell anti-Intel.

 

Det kan hende at han har rett i denne saken, men tror ikke Transmeta er så redde for det. Når man har sterke meninger om ALT, er det få som tar deg seriøst.

Lenke til kommentar
Det viktigste spørsmålet som Van's Data stiller med "frysertesten" sin (som ikke må prøves hjemme, grunnet kondens som kan kortslutte hele PC-en), er ...

Vel, nå er vel PC'n etter all sansynlighet og alle teorier varmere enn den kalde luften i fryseren, så det kan jo umulig oppstå kondens av den grunn.

 

Jeg tror enkelte her ikke har fått helt med seg hva som skal til for å få kondens og hvor farlig det er. (Til dere som har fått dugg på telefonen: Hvor mange av dere opplevde at den døde for evig og alltid som en direkte følge av dette?)

Lenke til kommentar
Alle som har levert mobilen til rep og ikke fått det på garantien pga fuktskade har vel opplevd dette.

Hvor mange av de som har fått kondens på telefonen har faktisk fått feil på telefonen som følge av det?

 

Og forresten, jeg ser dette blir en dårlig sammenligning siden telefonen ofte kan være nedkjølt da den kommer inn i et varmt og fuktig rom, mens den bærbare PC'n alltid vil være merkbart varmere enn omgivelsene til enhver tid på grunn av mye større varmeproduksjon enn en mobil.

Lenke til kommentar
Jeg er en bergenser... Når det gjelder kondense... jeg vet hva en mobil tåler..! :thumbup:

Ok, jeg dummet meg ut med en litt teit sammenligning, men bare for å forsvare meg litt: Værforholdene i bergen er svært lite sammenlignbare med en fryseboks. Dere har mengder med vann og skjelden særlig mange kuldegrader, mens indre østlandet eller finnmarksvidda bør være mer sammenlignbar med alle kuldegradene i fryseboksen.

 

Dette ble veldig utenfor tema, men poenget var mer at det IKKE dannes kondens på ting som er varmere enn omgivelsene. Dere skjønner sikkert at PC'n alltid vil være varmere enn fryseboksen så det vil altså aldri skje noen kondens nedi der. Problemet er vel kanskje heller når man tar det ut fra fryseboksen. Da er nemlig PC'n relativt kjøligere i forhold til omgivelseslufta i rommet. Det er DA kondens kan oppstå, ikke når den ligger i fryseren. I motsetning til mobiler som man tar inn og ut i mange minusgrader så er dette en ting man gjør kun en gang for å teste.

Lenke til kommentar
Jeg er en bergenser... Når det gjelder kondense... jeg vet hva en mobil tåler..! :thumbup:

Ok, jeg dummet meg ut med en litt teit sammenligning, men bare for å forsvare meg litt: Værforholdene i bergen er svært lite sammenlignbare med en fryseboks. Dere har mengder med vann og skjelden særlig mange kuldegrader, mens indre østlandet eller finnmarksvidda bør være mer sammenlignbar med alle kuldegradene i fryseboksen.

 

Dette ble veldig utenfor tema, men poenget var mer at det IKKE dannes kondens på ting som er varmere enn omgivelsene. Dere skjønner sikkert at PC'n alltid vil være varmere enn fryseboksen så det vil altså aldri skje noen kondens nedi der. Problemet er vel kanskje heller når man tar det ut fra fryseboksen. Da er nemlig PC'n relativt kjøligere i forhold til omgivelseslufta i rommet. Det er DA kondens kan oppstå, ikke når den ligger i fryseren. I motsetning til mobiler som man tar inn og ut i mange minusgrader så er dette en ting man gjør kun en gang for å teste.

:blush: Hei! jeg mente det mer som humor, ingenting med sammeligningen din å gjøre.

Det regner 345 dager her.. så kondensskader oppstår ganske ofter her..

 

Fks. ligger vi mobilen i en regnfrak, og glemme å ta den ut etter en vått dag.

Så er den garantert ødelagt dagen etter. :wee:

 

No offence

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...