Gå til innhold

Fildelere blir advart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel.. ble nylig kutta i min forbindelse da jeg var litt for aktiv på dc++ i følge div. interesseorganisasjoner i USA... uninett hadde fått litt mange henvendelser.

 

ser ut til at det er filmer det hovedsaklig fokuseres på. Ingen klager på min x antall sesonger med ulike tv-serier.

 

går vel veien mot kryptert ftp tenker jeg...

 

oi her var det mye trafikk gitt. hmm mon tro hva som overføres....

 

slutter på høgskolen snart jeg og... tilbake til isdn powahhh!

huuulke!!

 

løves my connection.. just løøøve it :love:

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Interessant at også DC++ bruk blir oppdaget. Det er selvfølgelig like lett å oppdage som noe annet, men man må jo først kjenne til hubene. Har også inntrykk av at Kaaza og slike programmer er mere utbredt, og kanskje derfor mer interessante å gå i sømmene enn DC++.

 

Men rettighetsbeskytterne er kanskje ikke så dumme som vi tror.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Om noen har mage og ressurser nok, hadde det vært uhyre interessant med en rettsak. Spørsmålet er om amerikanske (som jeg regner med at det hovedsaklig er her) bevisførsler er nok til å i det hele tatt få saken fram for en domstol i Norge.

 

Ellers gjør jeg som Radhoo; bruker peerguardian. Ikke bare dersom nedlasting forekommer, men også på en maskin som for øyeblikket brukes kun til spilling. Dette rett og slett fordi jeg ikke liker snokere på mine maskiner

Lenke til kommentar

De som deler masse filmer, albums osv til store verdier, eller de som setter opp svære servere som bruker enorm båndbredde, har jeg lite sympati for. Det er jo ingen tvil om at virksomheten er kriminell, og disse personene er fullt klar over hva de driver med, utstrekningen på det, og hvordan de misbruker båndbredden til Universitetet. Jeg orker ikke sitte og forsvare disse...

 

Men det blir for dumt hvis de skal gå etter hver og en av brukere som laster ned litt film/musikk i ny og ne, her har vi heldigvis lovverk som gjør at dette ikke blir straffeforfulgt i Norge.

Lenke til kommentar

PeerGuardian er et program som benytter en gigantisk liste av subnet og ip'er for å blokkere trafikk fra filmselskaper og firmaer hyret av disse til pc'en din. Pakkene fra spesifikke ip'er blir blokkert,ergo blir det vanskeligere for dem f.eks å laste ned share filen din i DC.

Endret av mrOwnage
Lenke til kommentar
Jeg og bruker PeerGuardian, men jeg syns den bruker noe sinnsykt med ressurser, spesielt etter den har vært aktiv en stund. Kjekt når man ikke bruker pc'en, men slitsom når man trenger cpu ressurser.

Jepp, både Peerguardian og Azureus (BT klient) er beryktet for å være ressurskrevende.

 

/me kjæler litt med de tre dualprossessorboksene :D

Lenke til kommentar
Jeg sitter på hybelnettet til SiTel i Porsgrunn. Jeg og de fleste andre jeg kjenner bruker DC++. Mange av de andre fikk advarsler p.g.a. deling av nye filmer. De som delte gamle filmer, spill og programmer, fikk ikke advarsel.

Dere der nede i porsgrunn er snille også da :)

 

kan nevne at hybelnettet i bø f.eks. genererte over dobbelt så mye(~30mbit) trafikk i gjennomsnitt de siste 24 timene som det hybelnette i porsgrunn og høyskolen sin avdeling i porsgrunn gjorde til sammen(~12mbit).

 

Er faktisk utrolig skjeldent det kommer klager fra filmindustrien i USA, og de klagene som kommer ser ut til å vere på filmer som ikke har kommet ut på markedet enda(screener o.l.).

Lenke til kommentar
Tror ikke de kommer langt med saksøkingene sine her i landet, ser ikke ut til at de får igjennom så mange saker i USA heller, er bare utpressing, de "tvinger" folk til å betale forlik, har sett få saker der noen faktisk har blitt dømt.

 

AtW

Ingen har til nå blitt dømt for fildeling i usa, alle har bare godtatt forliket. Dette ser ut til å snu seg nå. 24 fildelere som ble satt i søkelyset denne uken har bestemt seg for å ikke gi seg med en gang. Er spent på å se hvordan det går etter å ha lest om canada.

 

Protowall vil jeg si er et mye bedre alternativ til peerguardian. Bruker ingen ressurser og er veldig enkelt.

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Det er vel stort sett musikk og filmer rettighetsorganisasjone er opptatt av. Når det gjelder programvare er det nok bedriftsmarkedet og kommersiell virksomhet som er i deres søkelys og som kontrolleres.

Mange programleverandører vil faktisk tjene på at privatpersoner deler programmene deres. Slik lærer flere seg program man vil kunne bruke i jobb. Når en bedrift da skal kjøpe inn nye program så velger den selvsagt fortrinnsvis et program de ansatte kan. Og leverandøren har således oppnådd en konkurransefordel. Det er jo uansett ikke mange privatpersoner som har råd til å bruke flerfoldige tusen kroner på det ene programmet etter det andre. En ulempe for leverandørene er imidlertid at det går ut over produktene deres i lavprissegmentet.

 

Likevel så vil jo ikke leverandørene gi bort programvare til privatpersoner. Det er jo alltid også noen som er villig til å betale.

Lenke til kommentar
Interessant at også DC++ bruk blir oppdaget. Det er selvfølgelig like lett å oppdage som noe annet, men man må jo først kjenne til hubene. Har også inntrykk av at Kaaza og slike programmer er mere utbredt, og kanskje derfor mer interessante å gå i sømmene enn DC++.

 

Men rettighetsbeskytterne er kanskje ikke så dumme som vi tror.

 

MVH Audun

Grunnen til at så mange fikk beskjed nå, var at over jul måtte alle bytte til fast IP, ellers kommer man ikke inn på netverket.

 

Så til noe helt annet:

 

Dere som bruker hybelnett, hvor stor nedlastingshastighet kommer dere opp i på f.eks. DC++?

 

Laster ned som vi snakker 1.16MB/s(altså Byte, ikke bit). Syns det er ganske bra, særlig ettersom 95% av det er fra én fyr.

 

Har kanskje litt å si at folk har begynt å ta ferie, så det blir mer ledig båndbredde.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Det er vel stort sett musikk og filmer rettighetsorganisasjone er opptatt av. Når det gjelder programvare er det nok bedriftsmarkedet og kommersiell virksomhet som er i deres søkelys og som kontrolleres.

BSA er også ganske hissig på og ta pirater, de var lenge bare intressert i piratkopiering i bedrifter men har nå også satt søkelyset mot private.

 

JeffK:

Innenfor Uninett kan vil du nok se at mellom de fleste personer kan du få opptil LAN-hastighet.

Lenke til kommentar
Interessant at også DC++ bruk blir oppdaget. Det er selvfølgelig like lett å oppdage som noe annet, men man må jo først kjenne til hubene. Har også inntrykk av at Kaaza og slike programmer er mere utbredt, og kanskje derfor mer interessante å gå i sømmene enn DC++.

 

Men rettighetsbeskytterne er kanskje ikke så dumme som vi tror.

 

MVH Audun

Grunnen til at så mange fikk beskjed nå, var at over jul måtte alle bytte til fast IP, ellers kommer man ikke inn på netverket.

 

Så til noe helt annet:

 

Dere som bruker hybelnett, hvor stor nedlastingshastighet kommer dere opp i på f.eks. DC++?

 

Laster ned som vi snakker 1.16MB/s(altså Byte, ikke bit). Syns det er ganske bra, særlig ettersom 95% av det er fra én fyr.

 

Har kanskje litt å si at folk har begynt å ta ferie, så det blir mer ledig båndbredde.

Selv om amn ikke har fast ip, så pleier de å ha god oversikt for det, nå kjenner ikke jeg til detaljene i oslo, men det vil overraske meg kraftig om de ikke hadde oversikt over hvem som til enhver tid hadde fått tildelt hvilken ip, også før det ble fast.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...