Gå til innhold

Flere bilder av IWILL ZMAXdp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må være en glimrende måte å lage billige, kraftige og kompakte clustere på. Tror denne kan ta av i cluster-miljøer. Særlig siden de i følge AMD skal kunne oppgraderes til 2 stk dual-Opteron CPU'er til neste år.

 

Men jeg synes det var litt trangt rundt CPU-soklene. Også synes jeg at påstanden om støtte for 8GB minne er litt vel drøy med bare 2 minnesokler. Jeg vet ikke om de er doble minnekanaler eller ikke til den ene CPU'en, men den andre har i hvertfall ingen minnekanaler (litt skuff det også, jeg hadde håpet på at begge CPU'ene skulle få doble minnekanaler med en minnesokkel per minnekanal).

 

Edit: Haifinna er jo også en litt kul gimmic. (Minner meg om AMD "Sharptooth" som var kodenavnet på K6-3)

 

Edit2: Den medfølgende PSU'en skal være på 300W og er i et spesiellt mini-format. At Opteron blir ganske varm er bare en subjektiv fakta siden ingen vanlige folk ennå vet om CPU'ene er i nærheten av hovedkortenes og kjølerenes TDP på 89W. Men det vi vet er at det også finnes spesiellt strømgjerrige Opteron'er som heter "HE" og "EE". Disse skal i hvertfall ikke ha noe problem med å dele en 300W PSU og relativt laber kjøling.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Edit2: Den medfølgende PSU'en skal være på 300W og er i et spesiellt mini-format. At Opteron blir ganske varm er bare en subjektiv fakta siden ingen vanlige folk ennå vet om CPU'ene er i nærheten av hovedkortenes og kjølerenes TDP på 89W.

Jeg kan informere om at min PC, med Dual Opteron 246, 1 GB RAM, 6 harddisker, Radeon 9700Pro, TV-kort og aktivt LAN bruker like i overkant av 200W idle med en SSI-strømforsyning.

 

Da kan man begynne å regne på det. En WDC-disk bruker ca 10W idle, og er vel i grunn det eneste jeg kan komme på sånn for øyeblikket. 220 - 60 = 160W

 

Edit: Var visst 220 W den brukte idle

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men jeg synes det var litt trangt rundt CPU-soklene. Også synes jeg at påstanden om støtte for 8GB minne er litt vel drøy med bare 2 minnesokler.

 

Njaa... hos komplett finner du en modul med 4GB.... :green:

 

opteron'er som heter "HE" og "EE". Disse skal i hvertfall ikke ha noe problem med å dele en 300W PSU og relativt laber kjøling.

 

Håper en slik system kan har to raptor i raid, uten å drepe en av dem... :evil:

Lenke til kommentar

Vaio:

Denne du tenker på? kun 63.695 kr per brikke :ermm::green: (du ser sikkert nå hvorfor jeg sa "litt drøyt")

 

Jeg skønnte ikke hentydningen til at 2 stk Opteron "HE" eller "EE" skulle kunne ta livet av to raptorer i Raid? Eller var det PSU'en som skulle ta livet av raptorene? Du må gjerne forklare.

Lenke til kommentar
Vaio:

Denne du tenker på? kun 63.695 kr per brikke :ermm::green: (du ser sikkert nå hvorfor jeg sa "litt drøyt")

 

Jeg skønnte ikke hentydningen til at 2 stk Opteron "HE" eller "EE" skulle kunne ta livet av to raptorer i Raid? Eller var det PSU'en som skulle ta livet av raptorene? Du må gjerne forklare.

Simen, ser du det grønne smilefjeset etter ordene (modul med).... "hint hint"

 

Angående 2xRaptor RAID, tenker jeg da på varmen selvfølgelig... :wee:

Lenke til kommentar
Hei,

 

Det bildet du referer til er bare et "marketing" bilde (Mod. DK8W).

 

Det riktige bildet er det som er vist på Hardware.no

 

Håper det oppklarer litt :)

 

Med vennlig hilsen

Pyton.no - salg

Wow! :wow:

 

En ny webshop, viste ikke det! :laugh:

skal prøver dere engang i fremtiden... :yes:

 

Så når vil pyton.no får denne barebone pc inn? :wee:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takker :D

 

IWILL sier at vi skal få første levering 16. juni - men (alltid et men) IWILL er kjent for å være litt nøye før de leverer nye produkter, så jeg tror de ikke kommer til å sende før 20~25 juni. Vi håper derfor at de skal komme inn til slutten av juni :)

 

Med vennlig hilsen,

 

Pyton.no - salg

Lenke til kommentar
Hei,

 

Takker :D

 

IWILL sier at vi skal få første levering 16. juni - men (alltid et men) IWILL er kjent for å være litt nøye før de leverer nye produkter, så jeg tror de ikke kommer til å sende før 20~25 juni. Vi håper derfor at de skal komme inn til slutten av juni :)

 

Med vennlig hilsen,

 

Pyton.no - salg

Så ved slutten av juni... Mener du at de starte å levere, eller til dere får de i lageret?

 

Hvordan er vifte system i barebonet?

 

Hva blir prisen?

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...