Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har enda ikke klart å korrigere resultatene fra nForce3 150-testen ser jeg... :nei: Litt suspekt at man har 10% mindre minnebåndbredde når minnekontroller er integrert i CPU?

 

Jeg viser til denne tråden for de som vil vite litt mer om dette.

Kan ikke korrigere det sånn helt uten videre uten å ha testet det. "Vi regner med at det vil være høyere, så vi la på noen prosent på resultatene"?

Lenke til kommentar
Kan ikke korrigere det sånn helt uten videre uten å ha testet det. "Vi regner med at det vil være høyere, så vi la på noen prosent på resultatene"?

Nei, det var jo selvfølgelig ikke det jeg mente heller. Test hovedkortet eller chipsettet på nytt eller la være å oppgi de resultatene du har fra den testen (når de er så på jorde som de faktisk er).

Lenke til kommentar
Ahhh, kjekke resultater. Har selv SiS 755, men på et Elitegroup 755A som har minneproblemer (produsenten fjernet DDR400 støtte i nyere BIOS'er (gjelder ikke A2 versjonen!)).

Har selv GeiL Value 512 MB som kjører på 333MHz og det funker fint.

Måtte NForce 3 250 og A64 med ny stepping gi oss mindre svette i valget av minne.
Lenke til kommentar
Kan ikke korrigere det sånn helt uten videre uten å ha testet det. "Vi regner med at det vil være høyere, så vi la på noen prosent på resultatene"?

Nei, det var jo selvfølgelig ikke det jeg mente heller. Test hovedkortet eller chipsettet på nytt eller la være å oppgi de resultatene du har fra den testen (når de er så på jorde som de faktisk er).

Tviler på at vi kommer til å teste flere 150-kort nå som 250gb-kortene er på vei til testlabben i hopetall. En notis om at resultatene er merklige skal vi nok få til framover.

Lenke til kommentar

Synes det er litt unfair gjort mot ViA og si at de har dårlig ytelse på diskkontrolleren sin når dere/du skriver at dere bruker 4.49 driveren

Er vel en liten tanke å teste med siste driver når det gjelder såpass nye chippsetts?

4.49 er vel 2-3 mnd'er gammel, 4.51 er ute for en god stund siden.

Og hvis dere faktisk har lyst til å update testen med en liten uoffisiell oppdatert driver (Som jeg betviler, men poster fordet ;)) har de også mekket en 4.51 Pro driver som fikser en del, ja faktisk, problemer med diskkontrolleren!

 

Ellers er dette en test av de meget bedre jeg har sett!! Fortsett det bra arbeidet!

 

=)

Lenke til kommentar
Synes det er litt unfair gjort mot ViA og si at de har dårlig ytelse på diskkontrolleren sin når dere/du skriver at dere bruker 4.49 driveren

Er vel en liten tanke å teste med siste driver når det gjelder såpass nye chippsetts?

4.49 er vel 2-3 mnd'er gammel, 4.51 er ute for en god stund siden.

Og hvis dere faktisk har lyst til å update testen med en liten uoffisiell oppdatert driver (Som jeg betviler, men poster fordet ;)) har de også mekket en 4.51 Pro driver som fikser en del, ja faktisk, problemer med diskkontrolleren!

 

Ellers er dette en test av de meget bedre jeg har sett!! Fortsett det bra arbeidet!

 

=)

At VIA har fått orden på IDE-kontrolleren sin tror jeg ikke på før jeg får se det, men det er en annen sak.

 

Problemet her er at vi ikke kan gjennomføre tester på gamle produkter hver gang det kommer oppdaterte drivere, det er en kapasitetsmessig umulighet. Ideelt sett skulle vi alltid kunne teste med det nyeste og bruke det i alle sammenligninger, men det sier seg selv at er kapasitetsmessig umulighet.

 

Bruker de nyeste driverne når vi tester K8T880 snart (ABIT gikk visst på en liten designfeil med tanke på AGP/PCI-lås på kortet sitt som de fant ut før det ble sendt ut til butikkene. De trodde en BIOS-oppgradering ville gjøre susen, men det var visst ikke så enkelt; så den versjonen av kortet vi fikk av dem for et par uker siden har vi dessverre ikke kunnet teste siden det uansett ikke blir likt den ferdige versjonen).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Can someone tell me in English which problems has the K8S8X motherboard with the memory modules?

 

I read (well, sort of :blush: ) the review on hardware.no and the only point I need a clarification is this memory module compatibily that has been found.

 

I don't understand also if the problematic modules where working on other motherboards.

 

Thanks a lot,

brix

Lenke til kommentar
Can someone tell me in English which problems has the K8S8X motherboard with the memory modules?

 

I read (well, sort of :blush: ) the review on hardware.no and the only point I need a clarification is this memory module compatibily that has been found.

 

I don't understand also if the problematic modules where working on other motherboards.

 

Thanks a lot,

brix

A lot of A64-boards has issues with different modules, and we had one with some 512 MB-modules from Corsair, but it worked fine with 2x256 MB-modules. The modules has been tested OK with other boards.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...