Gå til innhold

Sniktitt på City of Heroes (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott omtale, sier meg enig på alle punkter. Endelig et skikkelig morsomt MMORPG. Alt det kjedelige med de fleste MMORPGene jeg har spilt er tatt vekk, alt som kunne skape uvennskap mellom spillere er tatt vekk, og Karakterer fungerer glimrende selv om du ikke planlegger dem fullstendig helt fra scratch. Elsker dette spillet.

 

Om du vil spille det er det bare å laste det ned fra hjemmesiden, kjøpe en nøkkel, og sette i gang. (Det kan være lit vanskelig å finne muligheten for å kjøpe nøkkelen på plaync siden,men om du går på kontoen din og leter litt skulle det gå greit)

 

(Og om noen spiller det allerede: ta kontakt med "Mad Surgeon" på Virtue)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9MaQoRVt

Er det noen form for spiller-mot-spiller-kamp, eller er det utelukkende NPCer man kan banke opp?

 

(Mulig dette sto i omtalen? Jeg kunne ikke finne det. :( )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9MaQoRVt

Å ja. Jeg visste det var en forkortelse jeg hadde glemt. :( Men, ser ut som et bra spill. Kanskje jeg skal prøve det selv. :thumbup:

 

Noen spørsmål:

1. Jeg likte ikke Star Wars Galaxies. Er dette et spill jeg kanskje kommer til å like?

2. Hvor dyrt er det i forhold til andre MMORPGer?

3. Hvordan funker levelsystemet? Er det som i f.eks. NWN, KOTOR og Baldurs Gate 2, eller er det mer som Morrowind?

4. Hvor lette er NPCene å slåss mot? Kan f.eks. en helt ta flere NPCer i slnegen, selv om han/hun ikke har så høyt nivå? Hofrdan finner man ut hvor lette de er å slåss med?

Endret av Slettet-9MaQoRVt
Lenke til kommentar
Noen spørsmål:

1. Jeg likte ikke Star Wars Galaxies. Er dette et spill jeg kanskje kommer til å like?

2. Hvor dyrt er det i forhold til andre MMORPGer?

3. Hvordan funker levelsystemet? Er det som i f.eks. NWN, KOTOR og Baldurs Gate 2, eller er det mer som Morrowind?

4. Hvor lette er NPCene å slåss mot? Kan f.eks. en helt ta flere NPCer i slnegen, selv om han/hun ikke har så høyt nivå? Hofrdan finner man ut hvor lette de er å slåss med?

hmm.... Jeg vet ikke om jeg klarer å få svart på alle dine spm. men jeg kan jo iallefall prøve litt ;)

 

1. Jeg har ikke prøvd Star Wars: Galaxies, men ut i fra hva jeg har sett av dette spillet så ser de ut til å være to ganske så forskjellige MMORPG. Hva ved SW:G var det du ikke likte da? Hadde vært lettere da å prøvd å forklart om CoH da hadde vært annerledes ut i fra det.

 

2. Prisen er (i dollar):

 

1 month for $14.95

3 months for $41.85 ($13.95 per month)

6 months for $77.70 ($12.95 per month)

12 months for $143.40 ($11.95 per month)

 

3. Kan vel ikke si at det ligner på noen av de. Er vel mer et eget system. Er slik at for hver level du går opp velger du selv hvilket anngrep du vil at helten din skal velge på en "stige" som gjør du lærer mer og med destruktive eller kraftigere anngrep per level. Og når man oppnår spesielle leveler kan man lære seg å fly, eller løpe fort eller hva nå enn man vil lære sin helt. Stats og slikt kommer helt ann på hva slags Archetype du velger. En kontroller vil være svak og ha lav attack, mens en tanker har høy "smerteterskel" og har medium attack.

 

4. Hver skurk kan deles inn i 4 grupper. Den første er de vel minions, som er de vanlige skurkene som løper rundt i gata og som det finns mange av. Disse klarer man lett å drepe. Selv på lav level kan man ta tre stykk av disse uten å måtte annstrenge seg noe særlig. Neste steg av skurker er Leutennant, og disse er som regel noe mer vannskelige. Så kommer Bossene, som man trenger å være gjerne flere helter for å ta. Og til slutt de virkelig store monstrene hvor man MÅ være rundt hundre helter for å i det hele tatt klare å kunne gjøre skade. Men, alle skurkene er igjen delt inn i farger, noe som gjør at man kan få XP av minions selv på høy level. Fant en liste på www.cityofheroes.com hvor du finner all mulig annet info du lurer på om spillet.

 

Grey: 3 or more levels below your hero’s ability to defeat, very easy to defeat, little to no XP rewarded.

 

Green: 2 levels below your hero’s ability to defeat, easy to defeat, little XP.

 

Blue: 1 level below your hero's ability to defeat, easy to normal to defeat, a little less than normal XP.

 

White: The same level fighting level as your hero, normal difficulty, normal XP.

 

Yellow: 1 level above your hero's ability to defeat, a bit difficult, a little more than normal XP.

 

Orange: 2 levels above your hero's ability to defeat, difficult to defeat, more XP than normal XP.

 

Red: 3 levels above your hero's ability to defeat, very difficult to defeat, more XP than normal XP.

 

Purple: 4 or more levels above your hero's ability to defeat, extremely difficult to defeat, large amount of XP above normal.

Endret av alfabanan
Lenke til kommentar

City of Heroes og Star Wars Galaxies har svært lite til felles.

 

Kampsystemene er annerledes, CoH har definerte klasser og er som sagt level-basert i motsetning til skill-basert som SWG. CoH går inn for PvE opplevelsen (altså spilleren mot miljøet som her er (super)skurker), som iallfall jeg syntes var den svakeste delen av SWG og tilgjengjeld er det ingen spillerstyrt økonomi med crafting og lignende.

 

Så du kan egentlig si de er motsetninger på en del områder. Likte du ikke det ene er det en god sjans det andre slår an.

Lenke til kommentar

City of heroes karakterutviklingssystem:

Du samler XP ved å utføre oppdrag og ved å bekjempe fiender.

Når du oppnår en viss sum XP kan går du opp level, du får flere hitpoints og egenskapene dine blir sterkere. Du får også muligheten til å besøke en npc-helt som kan gi deg flere superkrefter eller gi deg mulighet til å bygge ut de du har.

 

På partall (2, 4, 6 osv.), kan du velge en ny superkraft, og dette kan være alt fra angrep, til å tåle mer juling, eller evnen til å kunne teleportere.

På oddetall(3, 5, 7 osv.) får du flere "enhancement"-slots til kreftene dine, og du velger selv hvilke krefter du setter dem på. Dette er den eneste måten du kan forbedre helten din utenom å gå opp level.

 

Enhancements kan være ting som:

-lengre rekkevidde på et avstandsangrep eller en egenskap som setter deg i stand til å helbrede venner.

-raskere løpefart

-mer skade

-Mindre "endurance-drain" (hver superkraft koster en viss mengd endurance å utføre, mana på en måte, altså)

-Kortere tid før superkraften kan brukes igjen

 

Superkreftene du kan velge blandt begrenser seg først til de to superkraftsettene du valgte når du lagde karakteren din, men fra level 6 får du tilgang til krefter fra fellessett også, altså krefter som alle har tilgang på.

 

Det fine med dette systemet er at kreftene du valgte da du lagde karakteren din ofte er balndt de mest nyttige uansett hvilke nivå karakteren din er på, og dermed er hele prosessen med å skape karakteren mye morsommere, siden du i svært liten grad kan velge "feil".

 

Ehh, håper det var klart nok. Og spill City of Heroes!

 

[edit: typoer]

Endret av Jellyfisk
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...