Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
+ Lekkert design

Dette er vel egentlig temmelig subjektivt fra person til person. Selv synes jeg skjermen ser direkte stygg ut. Ignen symmetriakse, elendig plasering av knappene, samt stygge høyttalere som tar opp alt for mye plass. Design burde heller være nøytralt.

Lenke til kommentar

Ett spørsmål: Hvorfor er skjermens (og andre skjermers for den del) native oppløsning 1200*1024, og ikke 1200*960?

 

Aspektet skal jo være 4:3, som 1200*960 gir, mens 1200*1024 gir noe annet (kalkulatoren viste 1,171875, og jeg husker ikke i farta hva dette blir i forholdstall)

 

Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar

Takk for at du likte testen Øyvind :p .

Til dere andre så må jeg si at smaken er jo delt som baken,designmessig så er skjermen egentlig veldig pen,så hvis folk skal bruke den innen kontor sammenheng så passer den veldig godt pga at den har høytalere og web cam.

Da slipper man å ha kabler og tillegsutstyr tilkoblet for den har de nødvendigste sakene innebygd.

At skjermen har blitt tatt ut av en dårlig film synes jeg er litt å ta i ,men det for hver enkelt stå for selv :D

Lenke til kommentar

Jeg tror også at designet på denne skjermen kan oppfattes ulikt mellom folk, og jeg tror at de fleste ikke vil like det. Men det er bare min mening. Selv er jeg helt enig med de som ikke likte designet. Jeg synes rett og slett det er en av de styggeste skjermene jeg noengang har sett. Hadde årstallet vært 1980, så kunne nok designet fremstått som moderne...

Lenke til kommentar
Skjermen ble også testet ved bruk i andre oppløsninger enn sin naturlige (1280x1024). Vi merket da at bildet ble betraktlig dårligere ved foto og ved bruk i Windows. Bildene ble faktisk litt utydelige og tekst ble litt mer uskarp, så her kunne skjermen ha vært bedre.

 

Kan jeg spørre anmelder hvordan han mener en lcdskjerm ikke skal gi utydelig tekst og bilde under oppløsninger som ikke er standard eller standard dividert med en toerpotens ?

Lenke til kommentar

hei saft-is.

 

Øyvind Dahle har laget en fin liten guide som står på denne linken:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274. Se under oppløsning.

Selfølgelig vil ikke få den samme kvaliteten på bildet så lenge vi går utenom den

gitte oppløsningen eller dividert toerpotens som skjermen trives best i,men hvor nærmere vi kan komme den kvaliteten så jo bedre er det.

Man kan se med mange av Eizo og Nec sine skjermer at de klarer å takle bedre utenfor sin native oppløsning enn mange andre merker.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...