Gå til innhold

VIA røper "Esther" detaljer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra saker disse vifteløse greiene, synd de er såpass svake, kan nesten bare brukes til mp3 sånn det er i dag (og video uten postprocessing, men det er ike så veldig interresant).

 

AtW

Lenke til kommentar
Forgjengerenene på rundt 1GHz kan brukes til mye mer enn mp3 ATWindsor. De klarer uten problemer å spille av DivX uten ekstrem bitrate, de har også innebygget MPEG dekoder.

 

2GHz versjonen vil nok være perfekt til HTPC osv...

Å bare spille av, uten å endre, er ikke godt nok, og 2 ghz er neppe raskere enn en 2 ghz p4, det holde til å gjøre litt grunnleggende post-processing, men ikke nok i mine øyne.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Via'ene egner seg utmerket til ting som ikke krever for mye kraft, og hvor stillhet er hendig.

Jeg har selv to, hvor ene er tux-burk med null vifter og stille harddisk. Og ikke minst.. dual NIC innebygd i hovedkortet. Stillere enn kjøleskapet. Fryyyyktelig hendig i en liten hybelleilighet =)

 

 

processor : 0

vendor_id : CentaurHauls

cpu family : 6

model : 7

model name : VIA Samuel 2

stepping : 3

cpu MHz : 601.385

cache size : 64 KB

fdiv_bug : no

hlt_bug : no

f00f_bug : no

coma_bug : no

fpu : yes

fpu_exception : yes

cpuid level : 1

wp : yes

flags : fpu de tsc msr cx8 mtrr pge mmx 3dnow

bogomips : 1199.30

 

18:07:43 up 85 days, 22:02, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

 

-Dante

Endret av 4-Dante
Lenke til kommentar

Kjører selv en Freevo box, spiller av DVD,DivX etc.etc. med sylskarpe bilder. Desverre er den ikke vifteløs ennå, men de to viftene som står i kjører på 5 Volt.

 

Og, tenk, jeg har ingen harddisk i den. Kjører den som en tynnklient mot serveren min, booter den over nettverket.

Lenke til kommentar
pentium m kan kjøres vifteløst og er på høyde med amdxp og pentium 4...

I en laptop? cum on

http://www.linuxdevices.com/news/NS4864395739.html

 

http://www.lippert-at.com/index.php?id=95

 

The board can be cooled passively at clock speeds of up to 1100 MHz.

 

ntel's Dothan chips are smaller than previous Pentium M chips, offer up to 17% faster performance, and dissipate 3.5 watts less. Additionally, the Dothan supports front-side memory bus speeds of 400MHz and 533MHz.

 

min pentium m 1.3ghz laptop bruker kun vifte ved video/audio-koding som default, men jeg kan slå av vifta uten problemer (dell500m, har hatt 55 c max temp på den om jeg husker riktig, xvid-koding med vifte avslått)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...