Gå til innhold

AMD Athlon XP Mobile 2500+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

" Jeg var helt sikker på at denne prosessoren hadde mer å gå på med litt heftigere kjøling, derfor prøvde vi den i en VapoChill PE enhet. Det endte dessverre i tragedie: Grunnet et lite uhell under installasjonen ble kjernen knust og prosessoren ubrukelig"

 

Hahaha :thumbup:

Lenke til kommentar
" Jeg var helt sikker på at denne prosessoren hadde mer å gå på med litt heftigere kjøling, derfor prøvde vi den i en VapoChill PE enhet. Det endte dessverre i tragedie: Grunnet et lite uhell under installasjonen ble kjernen knust og prosessoren ubrukelig"

 

Hahaha :thumbup:

Syntes ikke det var morro, heller tragisk. :confused:

Lenke til kommentar

Jeg skal nå gi dere en overraskelse:

 

Jeg har en AXDA2500KV4D, desktop variant altså.. 1.65v standard kjernespenning.

 

Kjører denne på et NF7 v2.0 hovedkort... og jeg har kjørt denne CPUen stabil ved standard klokkehastighet og 1.4v, den var ikke særlig glad i 1.35v.

Jeg har hatt denne opp i 2.4GHz ved 1.95v med luftkjøling.. nå har jeg noe svineri til RAM da... så 192x12.5 er setup..og RAMen kjørte da på (Twinmos forøvrig) 8-3-3 CL2. Den liker rett og slett ikke standardinnstillinger.

 

Uansett, dette virker som en virkelig potensiell overklokker så fort jeg får vannkjølinga mi smokka på plass (Mangler vanntank fra en kjip nettbutikk)

Lenke til kommentar

Huff, med så stort overklokkingspotensiale så vet jeg ikke om jeg tør å kjøpe med XP-M prossesor til serveren min. Ender med at jeg bytter den ut med P4 systemet mitt, og da må jeg kjøpe nye blokker ;)

 

God chip det der, synd at den gikk i knas før den fikk virkelig kjørt seg.

*Knis* Litt komisk er det jo også, men alle kan jo ha en dårlig dag.

Ikke nøl med å teste 35Wattern. Kan bli meget gode resultater ut av det.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg bare til å få testet ut denne CPUen skikkelig.. blir vel uti midten av Juni tenker jeg, må ha noe skikkelig RAM og har vurdert OCZ 2x512MB PC3200EB.

Dyrt men forhåpentligvis sinnsykt bra.

 

Håper å få smokka greia opp i hvertfall 2.7GHz.. men målet er ynkelige patetiske 2.4GHz, men da med 220MHz FSB og ikke fillete 192MHz... MUHAHA

Lenke til kommentar

Har fått min til å poste ved 225MHz FSB... men, ikke særlig mye lengre. men det er jo 166MHz FSB originalt da... uansett så er det bare 59MHz extra.

I overført form burde da en 166MHz FSB desktop-Barton klare 233MHz FSB (Ikke til å kimse av det altså)

 

Jeg måtte kjøle MOSFETs for å få den til å poste ved 225MHz FSB da.

Lenke til kommentar
Lurer på noen ting:

 

Hvilken hastighet var det på rammen? Ser det står corsair twinx men ikke hastighet.

 

Var det selve rammen som gjorde til ustabiliteten over 200fsb?

Og lurer selvsagt på hva det beste man har greid her på forumet i fsb.

Minne var det ganske sikkert ikke.. Og det var TwinX PC3200LL brikker som ble brukt..

 

Tror det var enten pga en prosessor som Novec sier, eller så var det NF7 kortet mitt som hold meg tilbake på FSB, desverre fikk jeg aldri muligheten til å finne ut at det.. :cry:

Lenke til kommentar

Sitter og venter på min 35w XP2400-M som er på vei fra IT-butikken :green: . Vi har forresten akkurat diskutert litt om denne prosessoren på forumet : HER

 

 

Forresten, linken dere har lagt fra artikkelen til prisguiden gir ingen produkttreff.

 

Edit: Litt rotete setninger :blush:

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Eg har ikkje testa min AXMD2400FJQD4C skikkelig enda, men skulle sikkert klart litt høg fsb om eg prøvde. Har for øvrig elendig pc2100-minne, så eg syns ikkje det er så veldig moro då.. Klarte akkurat å boote min på 210x12,5, men dette varte ikkje lenge. Setter eg ned multiplier klarer eg sikkert en god del meir.

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...