Gå til innhold

12 ms 19" LCD-skjermer underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For intresserte kan jeg også opplyse om at NEC er underveis med å slippe skjermer som har tatt bort de tradisjonelle baklysene og skiftet disse med leds:)

 

Dette betyr at disse skjermene vil ha en bedre fargegjengivelse en de tradisjonelle skjermen, og vil faktisk spenne over et spekter som er større enn printere klarer å gjenngi :)

Lenke til kommentar

Gjøres det noe for å få ned dotpicthen på LCD skjermer om dagen? Teksten blir rimelig tynn og spinkel på grunn av høy dotpictch på LCD etter min erfaring, og workarounden fra Microsoft Cleartype er ikke god nok. Det blir litt grøtete synest jeg, og det løser ikke det faktiske problemet, dotpitch.

 

Bra at det gjør noe med responstiden, men jeg kjøper ikke LCD før den er 100% moden, noe jeg mener de ikke er enda.

Lenke til kommentar

ser ikke helt problemene deres gutter.

 

Om LCD teknologien er moden: absolutt

 

Men enkelte ønsker seg fortsatt CRT av ulike grunner...

 

Lik i ulike oppløsninger + evnen til å vise flere 100 fps er jo klart noe å foretrekke:)

 

Bare synd man får med flimmer, følsom for stråling, uskarpt bilde, høyt strømforbruk, meget begrensede justeringsmuligheter, og masse mer på kjøpet da:(

Lenke til kommentar

Tror ikke majoriteten av de som sitter på en god CRT skjerm klager over dårlig skarphet på den.. Og det med strømforbruk spiller vel liten rolle i et land som Norge, hvor strømmen stort sett går til å varme opp boligen likevel (les: all energien fra strømmen går over til varme).

 

Var det ikke dahle selv som nettopp har bestilt seg en CRT prosjektor forresten? ;)

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg daglig på jobben med 2 skjerm konfig, den ene er LCD og den andre er CRT så jeg har hatt litt tid til å vurdere dette i flere måneder nå.

 

Dotpitch var da viktig i CRT tester før så jeg skjønner ikke hvorfor det er plutselig er uviktig når det gjelder LCD. Det er jo samme prinsipp avstand mellom pixlene på skjermen er en uting og burde være 0 (det er dog en umulighet), men der er crt klart bedre, nesten så jeg liker teksten bedre den gamle trinitron CRT skjermen enn på LCD'n.

 

Når det gjelder oppfriskningsrate så vet jeg selv som en ex. hardcore gamer at selv 60Hz er i knappeste laget, jeg merker flimmer helt opp til 85Hz.

 

Ergo moden er et relativt begrep, og subjektivt blir det iallefall uansett. Jeg venter nå litt til før jeg gidder å bytte ut min CRT hjemme med en LCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...