Gå til innhold

ATI snart klar med PCIe-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som forventet, men jeg tror nok ikke disse skjermkortene vil by på merkbar ytelsesforskjell i forhold til tilsvarende AGP8X-skjermkort.

Nei, men oppgraderingsmuligheter.

 

Oki.. tror vel egentlig ikke det heller. Blir garantert så mye dritt med chipset o.l. at det vil lønne seg å bytte etter en stund.

Lenke til kommentar
Det er jo 2 år siden ATi sist kom med en ny toppchip (r300), så vil nok gamble på at R480 bare blir en mindre oppgradering ja. Det blir spennende å se om mellom-klasse chip'ene yter respektabelt sammenliknet med 9600xt, eller 9800pro, som man kan få veldig billig nå.

legg merke til at det er ett R3X0 kort som er avbildet. DET kommer det nok ikke til å bli noe ytelses hopp på...

 

men senere PCI-E kort, basert på R4x0/NV4X eller senere modeller vil nok kanskje ta nytte av det..

 

 

Men er det noen som veit om PCI-E skal bli den nye PCI standarden også, eller om dette bare er til skjermkort??

Lenke til kommentar
Det er jo 2 år siden

Men er det noen som veit om PCI-E skal bli den nye PCI standarden også, eller om dette bare er til skjermkort??

Såvidt jeg har fått med meg så skal PCI-Express erstatte vanlig PCI, AGP og ISA (oi nå ble jeg nesten litt nostalgisk :p) slik at det blir èn portstandard når det gjelder de "monterbare korta" i maskinen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...