Gå til innhold

Sertifisering for NVIDIA-brannmur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal de trekke opp det "gamle" nForce2-brikkesettet? Det er jo riktignok state-of-the-art for Socket A, men sokkelen er jo i ferd med å bli utfaset. AMD har jo selv planlangt Socket 754 som Low-End etter at socket 939 kommer. Det er jo en god stund siden det skjedde noe spesielt på nForce2-fronten. Tror de bør ha litt mer i bakhodet før de kaster seg ut på dette. Dette bør i tilfelle rette seg mot en spesiell gruppe brukere.

Lenke til kommentar
Ok nok med en innebygget brannmur.Jeg har aldri hatt virus problemer,selv om jeg ikke bruker brannmur eller antivirus,og portene i ruteren er også opne.

 

Bare ikke denne brannmuren skaper problemer for nettverk og lignende så er jeg happy.

Da er du heldig... samtidig som du er veldig lite paranoid. (innenfor datasikkerhet er paranoid en god ting).

 

Jeg ser helt klart nytten av å ha en hardware-firewall i maskina, da CPU ikke trenger å bli like belastet ved høy nettverkstrafikk.

 

Håper den tilbyr like mye og like kraftig konfigurering som f.eks IP-Tables fra Linux-verden.

Endret av ufo
Lenke til kommentar

Det som er rart med dette er at det er jeg og noen kammerater som aldri får virus,mens mandre igjen blir bombardert bare det kobler seg opp.Det blir liksom enten eller,lurer på hva grunnen til dette kan være.

 

Skulle jeg være så uheldig å få noe bugs,så tar jeg heller å formaterer.Jeg legger heller aldri os på c:,tror dette også er en fordel.

 

Når det gjelder datasikkerhet så er det mye mer spennende å opne en kiste med lås,enn en uten lås,sant?

 

Det som er litt bekymringsverdig er de pedofili folks som bryter seg inn og bruker andres pc er til lagringsbase..........

Lenke til kommentar

Da spørs det hva som er hardware og hva som er software i denne løsningen. For de som er skeptiske til en så "fersk" løsning så vil det kanskje være ønskelig å kjøre en annen software brannmur. Da spørs det om det er mulig for denne å fungere samtidig med NVidia, eller om man må disable NVidia sin. Jeg har tro på NVidia, men liker å ha valget..

Lenke til kommentar
Ok nok med en innebygget brannmur.Jeg har aldri hatt virus problemer,selv om jeg ikke bruker brannmur eller antivirus,og portene i ruteren er også opne.

 

Bare ikke denne brannmuren skaper problemer for nettverk og lignende så er jeg happy.

Hvordan kan du si at du aldri har hatt virus så lenge du ikke har antivirus som kan påvise dem?

 

Bare lurer.

 

Ellers så tror jeg det er veldig fornuftig av nVidia å legge inn FW i hardware. Regner med at SP2 og nVidia sin HW baserte FW vil gjøre 3. part SW basert FW øverflødig.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det som er rart med dette er at det er jeg og noen kammerater som aldri får virus,mens mandre igjen blir bombardert bare det kobler seg opp.Det blir liksom enten eller,lurer på hva grunnen til dette kan være.

 

Skulle jeg være så uheldig å få noe bugs,så tar jeg heller å formaterer.Jeg legger heller aldri os på c:,tror dette også er en fordel.

 

Når det gjelder datasikkerhet så er det mye mer spennende å opne en kiste med lås,enn en uten lås,sant?

 

Det som er litt bekymringsverdig er de pedofili folks som bryter seg inn og bruker andres pc er til lagringsbase..........

Datasikkerhet dreier seg i like stor grad i skadebegrensning / smitte .

Ikke kun for beskyttelse av en individuell pc .

Tenk på hvor mye usikrede maskiner hjelper til med å spre

msblast for eksempel .

Selv om dette er snart ett år gammelt , herjer det fremdeles på

nettet . Og årsaken er stort sett slike med samme oppfatning som deg ,

og folk som ikke "gidder" å holde windows oppdatert eller kan/vil ikke

grunnet at de har en viss ulegal versjon .

Lenke til kommentar
Det som er rart med dette er at det er jeg og noen kammerater som aldri får virus,mens mandre igjen blir bombardert bare det kobler seg opp.Det blir liksom enten eller,lurer på hva grunnen til dette kan være.

 

Skulle jeg være så uheldig å få noe bugs,så tar jeg heller å formaterer.Jeg legger heller aldri os på c:,tror dette også er en fordel.

 

Når det gjelder datasikkerhet så er det mye mer spennende å opne en kiste med lås,enn en uten lås,sant?

 

Det som er litt bekymringsverdig er de pedofili folks som bryter seg inn og bruker andres pc er til lagringsbase..........

Jeg håper for din og andres skyld at du er ekstremt opptatt av å kjøre windows update. Eller at du sitter bak NAT'ing.

 

Og siden du skryter av å ikke kjøre brannmur eller antivirus, så regner jeg med at maskinen din allerede er smittet etter at du har reinstallert windows (som du tydligvis gjør regelmessig, grunnet virus?). Dette fordi det kan ta svært kort tid før en upatchet maskin som ikke har på brannmur (den innebygde i XP holder) blir smittet, faktisk kan det skje før en rekker å oppdatere maskinen.

 

Siden du og andre sannsynligvis har ulovlige versjoner av XP, så kan du berolige deg med at Micrsoft ikke kommer til å forlange at du skal ha en ekte versjon av OS'et for å installere SP2.

Lenke til kommentar

*kremt* Nå er det ikke sikkert at det er MS Windows han kjører da... og det endrer vel saken betraktelig.

 

Ettersom Nvidia har fått firewallen sertifisert, så må vel det bety at den holder en viss kvalitet. Jeg håper bare at den er tilstrekkelig konfigurerbar. Jeg har ikke orket å sette meg inn i dokumentasjonen som finnes om den, men kan vi anta at den vil ligne på noe av det man kan finne i diverse routere, med omtrent samme konfigurasjonsmuligheter?

Lenke til kommentar

Hvem har sagt jeg har en windows kopi?Jeg kjører selvsagt win uppdate regelmessig,og er nøye med patchingen av os.

 

Formulertet meg litt dårligt tidligere:jeg har ikke hatt virus som har skapt problemer for meg,mulig virusene har vert der for det.

 

qvote

Og siden du skryter av å ikke kjøre brannmur eller antivirus, så regner jeg med at maskinen din allerede er smittet etter at du har reinstallert windows (som du tydligvis gjør regelmessig, grunnet virus?). Dette fordi det kan ta svært kort tid før en upatchet maskin som ikke har på brannmur (den innebygde i XP holder) blir smittet, faktisk kan det skje før en rekker å oppdatere maskinen.

 

Som jeg forklarte får jeg ikke virus som lagere problemer,selv om jeg ikke har fått lastet ned de siste oppdateringene etter en formatering.Jeg formaterer ca 3 ganger i året.Mest for å bli kvitt rester av ting jeg har innstalert,og deretter avinstalert.Dette gjør selfølgelig maskinen raskere,og er et velikehold av den.

 

Mulig syar2003 er inne på noe med skadebegrensning/smitte.Men stort sett så tror jeg ikke det finnes "u-trigget" virus på maskinen min.Når jeg har scannet fra net scannere har de ivertfall ikke funnet noe.

 

Hovedgrunnen til jeg ikke bruker det er at det skaper en masse ekstra arbeid ved innstalering av programmer,firerwaller som blokker i tide og utide.Pga stengte porter i ruteren så blir det begrensninger i hvilke programmer jeg kan bruke.

Firewallen blokker for lan,som og er veldig ireterende.Og dei maskinene jeg kobler meg sammen med får ingen virus btw :hmm:

 

Det blir litt offtopic dette,så jeg stopper her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...