Gå til innhold

ASUS P4C800-E Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en test som like gjerne kunne vært gjort på hw.no. Jeg synes det er dårlig at dere ikke prøver med bedre kjølingen på Nordsiden, og eventuelt en Vdimm og viktigst Vcore dropp mod!

 

Håper det kommer mere gjennomførte tester i senere tid....... :hmm:

Lenke til kommentar

Det kortet er utrolig bra! Har hatt det i ca 1/2 år nå, aldri hatt noen seriøse problemer med det, bortsett fra at jeg har et IRQ problem for tiden (noe jeg ikke vet hvordan jeg kan fikse)

 

Off-topic: noen som vet/har en link til hvordan man kan fikse en IRQ kræsj mellom en Intregrert komponent og graf.kort?

 

Sorry for off-topic(er desperat) :blush:

Lenke til kommentar
Dette er en test som like gjerne kunne vært gjort på hw.no.

Agreed!

 

Jeg hadde forventet litt skriveri om muligheter til voltmod og tweaking, og kanskje hvor mye det hadde vært å hente på slikt.

Men det var en bra test, ikke noe å si på det. Er bare det at overklokking.no burde gå litt mer i de ekstreme baner.

 

Men om dere kun fikk låne kortet til testing kan jeg forstå...

 

Og sånn til slutt; Dere har ikke lyst til å teste et overklokkingsvennlig hk til AMD, feks. NF7 2.0 eller DFI NFII Ultra?

Lenke til kommentar
Off-topic: noen som vet/har en link til hvordan man kan fikse en IRQ kræsj mellom en Intregrert komponent og graf.kort?

Sjekk en setting i BIOS som heter "Plug And Play OS", enable/disable denne og se om det fikser problemet.

 

Med den settingen velger du om det er OS eller BIOS som skal ta seg at IRQ utdelingen.

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar
Fin test!! Men burde Dere ikke teste kort som er billigere og som er ferdig volt moddet ala [url="http://www.ocprices.com/index.php?action=reviews&rev_id=177&page=2"]Epox 4PDA2+ V2.0 i865PE and 2.4C[/url] :dribble:

Her er også en annen test av samme HK [url="http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=962&page=1"]Epox 4PDA2+ Rev2 i865PE Motherboard Review [/url]

Epox 4PDA2+ tilater opp til 1.85V CPU, 2.2V AGP v og 3.3V mem v.

Jeg mener at et overklokker HK skal være billig og klokke ræ..v skitten ut av CPU'en :scared: :scared:

Edit: Skrivefeil Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Nå kan jeg vel ikke si meg helt enig i kritikken rundt at det ikke ble modifisert. Nå er det vel for det første nesten ingen andre HW sider med hovedfokus på overklokking (eller annet) som modifiserer det de tester i den grad dere etterlyser her. Hva man gjør i prosjekt og guider er en helt annen sak. Men nå var nå dette altså bare en test av et produkt som man finner i hyllene. Nå skal det riktignok nevnes at OK har modifisert produkter de har testet. Jeg husker godt tilbake da de planslipte en vannblokk og testet den på nytt. Da ble det et helvet.. oppstyr her for å si det pent. Det var ikke måte på hvor galt det var å forandre ytelsen på et produkt for og få andre resultater osv osv.

Lenke til kommentar
Nå kan jeg vel ikke si meg helt enig i kritikken rundt at det ikke ble modifisert. Nå er det vel for det første nesten ingen andre HW sider med hovedfokus på overklokking (eller annet) som modifiserer det de tester i den grad dere etterlyser her. Hva man gjør i prosjekt og guider er en helt annen sak. Men nå var nå dette altså bare en test av et produkt som man finner i hyllene. Nå skal det riktignok nevnes at OK har modifisert produkter de har testet. Jeg husker godt tilbake da de planslipte en vannblokk og testet den på nytt. Da ble det et helvet.. oppstyr her for å si det pent. Det var ikke måte på hvor galt det var å forandre ytelsen på et produkt for og få andre resultater osv osv.

Det er ikke alltid så mye som skal til. Sette en vifte på den orginale kjøleribben på nordsiden, kansje legge på litt AS5 under den orginale ribba. Da hadde kortet klart godt over 300mhz FSB.

Lenke til kommentar

Som du skriver i konklusjonen: ASUS har gjort en glimrende jobb.

Og i sannhet; Det har også du gjort, Erik!

Synes testen var grundig og godt skrevet, og savnet egentlig ingenting! Men det er jo alltid noen som sutre, likevel.

 

Som allerede sagt av Arctic; Prosjekter og guider er en sak for seg, hvor man som regel tyner varene til det piper i dem. En omtale / test av et produkt er vel egentlig noe annet!

Det er ganske viktig å skille mellom snørr og barter, også her........

Lenke til kommentar

Takker Artic & Skrue, det er faktisk tankene mine på akkurat dette området også.

 

Med tanke på de av dere som savner mod's etc, så er dette såpass mye jobb og ekstra skriverier at dette må komme som egne artikler med tiden.

 

Det som er ganske sikkert derimot, er at dette kortet skal bli moddet med tiden. Dette er nemlig det som skal inn i gaming maskinen min etterhvert, og der trenger man alt man kan få av ytelse... ;)

Lenke til kommentar

Man forventer kansje litt mer av en test skrevet av overklokking.no?

Er jo litt spesielt at når hw.no tester nesten samme kortet, P4C800 DLX, og overgår søstersiden sin overklokking.no når det kommer til overklokking.

 

oc_315fsb.gif

 

Jeg skal ikke sutre mer nå :cry:

Lenke til kommentar
RansoM: hva med at det ikke er samme CPU som er brukt i testene?

Vist du leser testen så ser du at den prosessoren de har brukt, tidligere har klart 302mhz FSB. Her er det ikke prossesoren som setter en stopper.

Klart at en P4 ES har et fortrinn med så lav mp som 8.

 

 

Hadde kansje vært en ide å sende kortet til hw.no for å teste overklokkings delen?

Lenke til kommentar
Hadde kansje vært en ide å sende kortet til hw.no for å teste overklokkings delen?

Grunnen til at det er steping på CPUene er at det er forksjell på en CPU og en CPU. Det samme gjelder komponentene på et hovedkort. Det er så mange faktorer som spiller inn her. Og å sammenligne to uavhengige tester med forskjellig hardware blir helt absurd.

Også tror jeg ikke det har så mye å si hvem som overklokker pcen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...