Gå til innhold

Extreme Ultra Pro GT?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=7136">Extreme Ultra Pro GT?</a>

Allerede før de neste supergrafikkortene har kommet på markedet, foregår det en kamp mellom gigantene i grafikkbransjen. Både ATI og NVIDIA justerer klokkefrekvenser hit og dit.

 

 

<a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=7136">Les artikkelen her</a>

tror faktiskt det at nVidia skyter seg selv i foten med alle disse forkortelsene på noe lunde samme produkt.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt "barnslig" å drive på slik? Det er jo bare å forvirre kundene. Hvis dette fortsetter så blir det vel så mye rot at folk ikke aner hva som er bra og må gå kun etter pris. Det er da man kan bli skikkelig lurt...

 

Jeg skulle gjerne sett at ting ble mer ryddige med f.eks 4 forskjellige oppsett fra hver produsent og ikke noen underversjoner (LE/SE/Pro/Ultra/GT/NP/MX/Extreme/XT/osv.) Da ville det blitt mye mer ryddig og vi hadde hadd 8 forskjellige valg fra ATI og Nvidia.

Lenke til kommentar

Offtopic!

En ting leg lurer på er om Geforce 6800 korta passer inn i barebone pc-er?

som dette bildet viser er 6800 ultra en del større enn X800 XT. Har hørt at det er så vidt r3xx korta passer så vidt inni noen barebone system. Så er det noen som vet om det er plass?

 

Ontopic!

Hardware Analysis synes jeg laget en svært liten test til å ha en så stor stjerne i lab-en.

 

Ja jeg er ening at navnene pr i dag er veldig forvirrende. SE er dårligere en vanlig. XT blir både brukt som bunn kort og topp kort.

 

Er det ikke i morgen den "offisielle" dagen hvor X800 skulle bli lansert?

Lenke til kommentar

Forvirret? Det er nesten vi også. Det beste i dagene og ukene fremover må nesten være å lene seg tilbake og ta det med ro til kortene faktisk foreligger.(sitat)

 

vi har jo ventet hele våren på disse testene,men er fornøyd med kortene

 

denne gang knuser ikke ati noe som helst,noe jeg synes er bra.

 

12500 i 3d mark med 6800 ultra og

12100 med xt platinium

9959 med x 800 pro

 

så mye ytelse på kortene. :p

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan huske på, så ble det sagt at ATi ville satse mere på hastighet enn kvalitet.

Da tenker jeg ikke på kvaliteten av kortet, men bildet.

nVidia på sin side ville ofre litt av hastigheten for å få opp kvaliteten på bildet.

 

Var iallefall dette som ble sagt av ATi i begynnelsen av april.

Lenke til kommentar

Utfra dette bilde virker det for meg som nVidia sliter litt med varmeutvikling siden de må bruke slike Ekstreme kjøleløsninger.

 

Sier ekstreme her fordi Ati tydeligvis klarer å levere "samme" (sier ikke noe om hvem som er best, men de yter vel bortimot likt) ytelse, men klarer seg med en mye mindre kjøleribbe.

 

De får jo tross alt dyttet den ytelsen inn på en AGP-plass, og ikke 1xAGP + 1xPCI slik nVidia gjør det.

 

Har ikke vært noe spesiell Ati fan, men med min Barebone hadde valget vært lett hvis jeg skulle kjøpt nytt kort når disse kom ut. Men det er jo ikke noe prob da jeg klarer meg med 9800PRO forløpig.

Lenke til kommentar

ATi sitt kort er jo helt egentlig bare et 9800 kort med mange ekstra vertex og pixel shaders.

 

nVidia sitt kort er jo helt nytt.

 

Mitt neste kort er let og plukke ut.

Har ikke penger til det aller råeste, vil ikke ned på 12 pipelines, så da ble det nVidia 6800 pro da.

 

Dessuten ser nVidia mere stabilt ut på høye oppløsninger.

Lenge leve 1600*1200

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Mitt neste kort er let og plukke ut.

Har ikke penger til det aller råeste, vil ikke ned på 12 pipelines, så da ble det nVidia 6800 pro da.

X800 XT PT koster det samme som 6800 Ultra... :roll:

 

Antar du snakker om 6800 Ultra siden pro ikke finnes.

 

Er valget fremdeles like lett? Burde vel heller gå andre veien nå...

Lenke til kommentar
Mitt neste kort er let og plukke ut.

Har ikke penger til det aller råeste, vil ikke ned på 12 pipelines, så da ble det nVidia 6800 pro da.

X800 XT PT koster det samme som 6800 Ultra... :roll:

 

Antar du snakker om 6800 Ultra siden pro ikke finnes.

 

Er valget fremdeles like lett? Burde vel heller gå andre veien nå...

GT da?

 

Eller for å si det enkelt, ikke det beste, ikke det dårligste, altså det i midten! ;)

 

Åja, så at nVidia slet med AF, og dessuten har vi TSMAA på ATi!

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
ATi sitt kort er jo helt egentlig bare et 9800 kort med mange ekstra vertex og pixel shaders.

 

nVidia sitt kort er jo helt nytt.

 

Mitt neste kort er let og plukke ut.

Har ikke penger til det aller råeste, vil ikke ned på 12 pipelines, så da ble det nVidia 6800 pro da.

 

Dessuten ser nVidia mere stabilt ut på høye oppløsninger.

Lenge leve 1600*1200

Jeg synes det er en tynn påstand/argument å si at X800-kortet (brikken) ikke er like "ny" som 6800-brikken.. Greit at du savner Shader Model 3.0 men det kan da ikke har så utrolig mye å si da. I hvertfall ikke ennå.

 

Hva mener du med at "nVidia ser mere stabilt ut på høye oppløsninger"? Tror du de kræsjer ofte? og hvorfor skulle ikke dette gjelde lave oppløsninger? Evt. Tror du at Nvidias strømslukende chip nødvendigvis er mer stabil enn ATI's mindre strømslukende chip? Forklar gjerne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...