Gå til innhold

Albatron med GeForce 6800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heller tvilsomt siden det ikke er lik RAM på de. Dobbelt så mye på Ultra, pluss at det er GDDR3 minne på det..........

Seff. har du rett, er ikke helt våken ennå.......................................... ;)

 

Hvem impoterer Albatron til Norge ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Noe jeg synes er litt rått er at de faktisk kjører på 600MHz kjernefrekvens. Det er en 50% økning fra referansekortet! Noe som nok vil resultere i en ganske betydelig ytelsesforskjell.

Og sannsynligheten for at de faktiskt gjør/klarer dette kan jo karakteriseres med "Slim to None" ;-)

Lenke til kommentar
Noe jeg synes er litt rått er at de faktisk kjører på 600MHz kjernefrekvens. Det er en 50% økning fra referansekortet! Noe som nok vil resultere i en ganske betydelig ytelsesforskjell.

Og sannsynligheten for at de faktiskt gjør/klarer dette kan jo karakteriseres med "Slim to None" ;-)

Hvorfor skulle de ikke, det?

Lenke til kommentar
Noe jeg synes er litt rått er at de faktisk kjører på 600MHz kjernefrekvens. Det er en 50% økning fra referansekortet! Noe som nok vil resultere i en ganske betydelig ytelsesforskjell.

Og sannsynligheten for at de faktiskt gjør/klarer dette kan jo karakteriseres med "Slim to None" ;-)

Hvorfor skulle de ikke, det?

er flere grunner.

 

1) De offisielle klokkehastighetene fra Nvidia er 400Mhz.

 

2) Kort ble vist på en eller annen konferanse (husker ikke hvilken nå) med klokkehastighet på 475Mhz og viste da artifacts hele tiden, noe som tyder på at kortet var klokket høyere en det burde blitt.

 

3) en 200-220 millioners chip, på 0,13 micron UTEN low-k eller lignende på 600Mhz er meget lite sannsynlig.

 

 

 

Men, ville jo vært flott om de klarte det, men er nesten 100% sikker på at det ikke vil skje.

Lenke til kommentar

2) Kort ble vist på en eller annen konferanse (husker ikke hvilken nå) med klokkehastighet på 475Mhz og viste da artifacts hele tiden, noe som tyder på at kortet var klokket høyere en det burde blitt.

I 99% i av tilfellene så vil maskinen låse seg når gpu'en blir for varm/for høyt klokket. Artifacts oppstår som oftest ved for høy minnehastighet/ høy temperatur på minnet.

Lenke til kommentar

går dette ann da..

 

Begge kortene har 16 pipelines og har klokkefrekvens på 600 MHz for kjernen.

 

200mhz mere enn referanse-kortet !

begge kortene,mener dere da ultra/non ultra ?

 

er det så stor forskjell på de forskjellige merkene(Albatron) og ytelsen

fra dem !!

 

blir helt forvirret av alt dette,skulle ikke non ultra ha 350/700mhz !

eller kommer det 3 versjoner av kortet ut.. :wow:

Lenke til kommentar

Når dere snakker om Low-K, vet dere egentlig hva dere snakker om da? Slik jeg har forstått det lønner det seg da faktisk å ha High-K innad i transistorene, men Low-K mellom dem. Få vår alles venn Knick-Knack til å forklare dette (jeg mistenker at han kan dette her bedre enn alle oss andre til sammen).

 

Hvis de reklamerer med å ha 600MHz GPU-frekvens ser jeg ingen grunn til at de ikke gjennomfører det. Det ble nevnt her at de kanskje ikke ville klare det ettersom referansekortet visstnok slet ved 475MHz. Nåja, jeg er ikke sikker jeg, men vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...