Gå til innhold

Pentium 4 3,6 GHz i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lager de ikke flere deler til sokkel 478 el så de som har det får etterhvert ikke brukt det lenger? eller mener de at det bare er dem som ikke lager noe mer til sokkel 478, men blir det da mulig å fortsette eller må j bytte sokkel neste gang j skal kjøpe?

 

Huff ble for mye det her ass........... *lol*

Lenke til kommentar

Sin Hazzard:

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forsto deg riktig (grunnet relativt håpløst språk), men jeg får prøve å forklare det.

Etter alt jeg har fått med meg kommer det nok ikke til å komme flere prosessorer på socket 478 enn de som allerede er ute på markedet, så socket 478 vil nok gradvis fases ut. Altså skjer nå det samme som har skjedd utallige ganger før, man får et generasjonsskifte hvor den nye generasjonen gradvis vil ta over for den gamle helt til den gamle er helt faset ut.

Så ja, neste gang du skal ha deg en ny prosessor må du nok også kjøpe nytt hovedkort med Socket LGA775 (T?).

Lenke til kommentar
PCI-X Skjermkort

Du mener nok PCI Express - vanlig forkortelse er PCIe. PCI-X er noe annet. :)

BTX Tårn

BTX PSU

Dette blir vel først aktuelt i 2005(?) Noen som kjenner til utviklingen her forresten?

 

Ellers gleder jeg meg som en unge til disse lanseringene fra Intel. Håper de forbedrer Prescott, og kanskje gir oss entusiaster noe å klokke med.

 

Vi har en spennende tid i møte med Radeon X800, Sokkel LGA775, Sokkel 939, DDR-II og PCIe. Gleder meg til ny PC mot høsten :)

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
PCI-X Skjermkort

Du mener nok PCI Express - vanlig forkortelse er PCIe. PCI-X er noe annet. :)

BTX Tårn

BTX PSU

Dette blir vel først aktuelt i 2005(?) Noen som kjenner til utviklingen her forresten?

Ja, Intel presser OEM- og hovedkortprodusenter som bare det til å gå over til BTX _snarest mulig_, men hovedkortprodusentene holder fortsatt på ATX og har noen problemer at designen fra intel kommer til å påføre dem mer returer. Mest flisespikking, egentlig, som kommer til å bli løst ganske fort.

 

Skulle jeg tippe, vil det ligge mang en BTX-PC fra DELL under juletrærne dette året :)

Lenke til kommentar
Ja, Intel presser OEM- og hovedkortprodusenter som bare det til å gå over til BTX _snarest mulig_, men hovedkortprodusentene holder fortsatt på ATX og har noen problemer at designen fra intel kommer til å påføre dem mer returer. Mest flisespikking, egentlig, som kommer til å bli løst ganske fort.

 

Skulle jeg tippe, vil det ligge mang en BTX-PC fra DELL under juletrærne dette året :)

Og hvordan stiller AMD seg i denne "striden"? Blir de fint nødt å bli med på lasset til Intel her eller? Blir vel noe ekstra kostnader for hovedkortprodusentene å forholde seg til både ATX og BTX?

Lenke til kommentar
Ja, Intel presser OEM- og hovedkortprodusenter som bare det til å gå over til BTX _snarest mulig_, men hovedkortprodusentene holder fortsatt på ATX og har noen problemer at designen fra intel kommer til å påføre dem mer returer. Mest flisespikking, egentlig, som kommer til å bli løst ganske fort.

 

Skulle jeg tippe, vil det ligge mang en BTX-PC fra DELL under juletrærne dette året :)

Og hvordan stiller AMD seg i denne "striden"? Blir de fint nødt å bli med på lasset til Intel her eller? Blir vel noe ekstra kostnader for hovedkortprodusentene å forholde seg til både ATX og BTX?

Strengt tatt behøver ikke AMD å løfte en finger i denne sammenheng. Om hovedkort produsentene ønsker å lage kort med BTX formfaktor for AMD prosessorer så holder da det i massevis. Behøver ikke endre noe på CPU. Klart i praksis må det til noe sertifisering før disse kortene blir populære hos OEM produsenter.

Lenke til kommentar
bare lurer hvilken CPUer til Intel er 64 Bits CPUer akkurat som amd 64?

eller har ikke intel kommet med det enda?

er det prescott eller extrem edition som er 64 bits eller?

har rotet meg litt bort  :p

Neste generasjon Xeon blir første 64bit CPU fra Intel som er samme type 64bit som AMD sine, altså x86-64. Prescott har ikke (aktivert) 64bit støtte og Itanium benytter en annen type 64bit teknologi. Første x86-64 fra Intel for desktop blir antagelig Tejas rundt 2005.

Lenke til kommentar
bare lurer hvilken CPUer til Intel er 64 Bits CPUer akkurat som amd 64?

eller har ikke intel kommet med det enda?

er det prescott eller extrem edition som er 64 bits eller?

har rotet meg litt bort  :p

Neste generasjon Xeon blir første 64bit CPU fra Intel som er samme type 64bit som AMD sine, altså x86-64. Prescott har ikke (aktivert) 64bit støtte og Itanium benytter en annen type 64bit teknologi. Første x86-64 fra Intel for desktop blir antagelig Tejas rundt 2005.

okay ;)

Lenke til kommentar
Det som er synd er at når de endelig har kommet frem til en ny formfaktor, så har ikke spesifikasjonene blitt noe særlig forbedret. BTX spesifikasjonen for PSU er helt uforandret ser det ut til. Tror jeg på trass skal bygge om Lian-Li tårnet mitt til BTX om jeg må.

Her syntes jeg de godt kunne ha fjernet de gamle 4 pins molex kontaktene, og heller lagt inn 3 pins i stedet. Lagt til dedikert 12v linje for skjermkort med egen kontakt, Lagt til min 6 stk SATA power uttak.

På meg virker det som at det de har speilvendt hovedkortets plassering slik at Lian_li og de andre tårnprodusentene skal få en økonomisk oppsving.

[url="http://anandtech.com/showdoc.html?i=2040"]Lian Li PC-V1000 (ATX)[/url]
edit: skrivefeil Endret av Bofur
Lenke til kommentar
På meg virker det som at det de har speilvendt hovedkortets plassering slik at Lian_li og de andre tårnprodusentene skal få en økonomisk oppsving.

 

Lian Li PC-V1000 (BTX)

Det kabinettet er ikke for BTX, men for ATX:

http://www.lian-li.com/products/pcv1000.htm

 

"M/B type: ATX"

 

BTX ser ut til å vente på seg pga. lav interesse i markedet, og isteden får vi se flere og mer optimale ATX-kabinetter slik som f.eks. Lian Li PC-V1000.

Lenke til kommentar
På meg virker det som at det de har speilvendt hovedkortets plassering slik at Lian_li og de andre tårnprodusentene skal få en økonomisk oppsving.

 

Lian Li PC-V1000 (BTX)

Det kabinettet er ikke for BTX, men for ATX:

http://www.lian-li.com/products/pcv1000.htm

 

"M/B type: ATX"

 

BTX ser ut til å vente på seg pga. lav interesse i markedet, og isteden får vi se flere og mer optimale ATX-kabinetter slik som f.eks. Lian Li PC-V1000.

Det er synd at det lar vente på seg,en skuller heller "force`t" det gjennom,isteden for å dra ut revlusjonerende oppdateringer i tid.Dette mest pga at nå skjer det svært mye i hardware markedet generelt,det hadde vert mye bedre å samlet alt innenfor en periode på 6 mnd.Sefølgelig vet jeg sånt ikke er lett,men hk produsentene og kabinett produsentene burde ivertfall klart og få til dette.Så har vi alt det som ligger på lager som de skal selge ut osv,vanskelig sak dette.

 

Men tenk å fått BTX kabinett + BTX hk lansert sammen med 939 og socket T(intels nye?).

Samtidig slenge på pci xpress og sef 250 gb chipsett,det hadde vert sammerbeid det.Husker ikke hvilke brikkesett som er på vei til intel i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...