Gå til innhold

The Gathering 2002


Anbefalte innlegg

Vikingskipet er fylt opp av rundt 4000 gamere, casemoddere og andre datanerder med tilhørende datamaskiner. De ofrer villig påskesol og skiturer til fordel for fem dagers non stop spilling, fildeling og samvær med likesinnede. The Gathering 2002 er et faktum.

 

Rapporten finner du her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg var noenlunde fornød når eg kom heim frå TG i år..

men i forrhald til i fjor var det masse som mangler... foreksenmpel dei store filmkanonen som dei hadde i fjor samma, kor eg snudde meg så var det noe arteg på enten kanon eller infotavler (slike det står påeng på uder mesterskap)dessverre var desse dårleg brukt i år :/

Sengeplasse var det mykje midre av i år?! vett ikkje heilt kossen det er logisk siden dei ikkje har fjernet tribuner av skipet men det var ivertfall stress å finna plasser å få litt søvn, endte med at eg låg under bordet :)

Nettverket var også meir stabilt i fjor :)

Det som var av det betre i år var at det virka som om fleire dreiv med programmering og 3D programmer, eg følte meg ikkje heilt slukt av gamerar og IRCere

Planetarion compoen var også show, dåke sku sett spinner når han satt og hoppa på stolen av ekstase ;)

Lenke til kommentar

TG var gøy, men alle må være enig i at alt som hadde med nettverk/internett kunne vært MYE bedre, selv om det er en utrolig vanskelig oppgave å sette opp vellykket til 5000 personer.

men hvor ble det av kjøle-compoen ? så aldri noe til den..

 

Apropos kjøling, jeg så bongkjøler-komoden med to dusjhoder og ++, var temmelig kul.. Noen som vet hvem som satt på rad 11, sete ca 55, der var det et SVÆÆÆRT plexi-kabinett... hehe, de fleste ble enig i at ingen ville ha det, det var for STORT, og han som eide det hadde nesten ingenting i det.. (sorry mann hvis du leser dette) :wink:

Lenke til kommentar

LAN er ikke for nerder mer.. bare gaymere :oP

-savner pentium, coaxial-nettverk og sb16-kort jeg :)

etterlyser "hardware-lan" ellernoe i den duren m/ casemod/kjøling-compoer og seriøse diskusjoner blottet for ord som "cs" eller fraser som "øøøh. gutta, noen som har en cd-key til internet games?"

Lenke til kommentar

Quote:


Ludde skrev (2002-04-03 10:21):

LAN er ikke for nerder mer.. bare gaymere :eek:P

-savner pentium, coaxial-nettverk og sb16-kort jeg :smile:

etterlyser "hardware-lan" ellernoe i den duren m/ casemod/kjøling-compoer og seriøse diskusjoner blottet for ord som "cs" eller fraser som "øøøh. gutta, noen som har en cd-key til internet games?"



 

Det var derfor vi gjorde et forsøk på å samle HW'ere på årets TG men var ikke så mange som var iterresert da.... vi hadde det i hvert fal gøy :smile:

Lenke til kommentar

Årets nettverk var, slik jeg oppfattet det, mer stabilt en fjorårets. I fjor var det stort sett problemer gjennom hele arrangementet, grunnet manglende støtte for multicast i core switchene. I år var det problemer med alle utenom en fiber modul eller noe i denn duren, men dette ble rettet og deretter fungerte alt supert. Og internett... har jeg hjemme :smile: (Og ja, det er det samme HVERT år, med problemer med nettverket til å begynne med, selv om det muligens tok lenger tid å fikse i år)

 

Ellers kan jeg nevne at TG ikke fikk lov til å henge hovedlerrettet ned fra taket, vet ikke hvorfor eller hvem som nektet dette, men det resulterte i hurtig sammensnekkring av stativ for lerett på scenen. Var det noen som så det geniale lerettet i Info:Desk? Som blei snekkret sammen av en haugh A4 ark, hehe.

 

Forresten, TG er mer enn et lan, TG er et dataparty, som har lan. Å kalle det LAN er så gaymer aktig...

 

Av de tre TG'ene jeg har vært på har årets vært det desidert morsomste :smile: Jeg tror forresten jeg har sittet mer ved PC-en de to dagene etter TG enn jeg gjorde under hele TG (Litt ironisk kanskje).

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var det dårligste TG'et jeg har vært på. Dette var mitt fjerde år, og dette er første gang jeg har blitt skuffet.

 

Hvis vi oppsummerer og tar med alt tullet med billettene som forsvant, og at dem åpna bord reservasjonen nesten 2 timer før planen (så jeg fikk dårlig plass) så kan vi si at billett systemet ikke akkurat var på topp i år.Da jeg kom til vikingskipet fikk jeg alikevel den virklige TG følelsen igjen, noe som forsvant ganske fort da jeg fant ut at vi ikke hadde nettverk. Etter å ha spilt litt lokalt på rekka fant jeg dette direkte kjedelig og satt meg til å programmere istedenfor. Da de ropte at åpnings showet startet løp jeg frem for å se, noe jeg ikke angrer på. Musikken i showet var helt herlig synes jeg samt filmen på storskjermen som ga meg en god varm følelse. Etterhvert som kvelden falt på ble jeg meget trøtt, men å finne en soveplass var lettere sagt en gjort. Da jeg endelig fant en ledig plass (LANGT på morgnen) kom det en vakt å kasta meg vekk fordi de mente dette var et sted folk skulle gå (notis: midt på tribuna!!).

 

Da først nettverket var oppe kan jeg ikke klage på annet enn at det meste som skulle skje ble utsatt av forskjellige årsaker, antall soveplasser OG IRRITERENDES VAKTER! (de slo en kompis i huet med maglite fordi han sov på feil sted!), og såklart den ekstremt vonde pommesfriten.

 

Såklart må jeg jo føye til at stemningen er minst halvparten av hele opplevelsen, og bortsett fra et par toskete fjortisser som hylte ut arne og spilte rosa helikopter var følelsen definitivt der. Kan ikke nekte på at jeg synes 14 åringer som kommer på tg kun fordi dem tror dette er et sted alle spiller counter strike helst ikke skulle vært til stede, men hvem ellers kan vi gi skylda for alt som går galt enn akkurat disse? :razz:

 

Til tross for at dette var det dårligste TG'et jeg har vært på er det en viktig event som markeres i kalenderen hvert år, og som man ikke skal gå glipp av for enhver pris!

Lenke til kommentar

Hei namelezz!

Er enig med ein god del av det du seier..

Var kanskje det dårligaste eg har vært på..

Men,eg er mest opptatt av følelsen og ikkje om nettverket og oppkoplinga mot internett fungerer..

Elles så synest eg ikkje så mykje om gamerane som reiser på Tg..Ødlegger litt av følelsen...

Spilte nesten ikkje totalt 5-7min..

Litt tony Hawk 2 og uplink demoen..

Vel,det når det gjelder vaktene så har eg ei oppfatning av at dei gjær bare jobben sin..

Skulle det skje noko..Så var det vaktene sine ansvar å sjå til at det ikkje skulle skje..Er ein grunn til at ein ikkje skal sove på ein del områder..(sikkerhet,brann etc..)Men,det var litt vanskeligare å finne plassar å sove i år..Så eg skjønner dei som la seg til å sove på plasser der det ikkje var lov..

Det at dei dunka kammeraten din med maglite var nok unødvenig av vakten(ane)..

Lenke til kommentar

Den senga som var sponsa av microsoft var ikke til pante konkurransen den var til X-box konkurransen.

Hvorfor kunne ikke overklokking.no hatt en lite Casemod konkurranse eller en overklokking's konkurranse der overklokkinga går ut på hvor mange % den er overklokka.

Lenke til kommentar

Jeg sov 14 timer og 45 minutter fra 13:00 på fredag til 03:45 på lørdag :razz:

 

Maten skal jeg ikke si no om, sleit jeg heller ikke med. Melk er forresten gruelig godt. Vann også.

 

Vaktene gjør jobben sin. At du ikke får lov til å sove der folk går eller under bordene er det en grunn til (Det var faktisk et bord som datt sammen da en skulle opp til en switch på det i år, se for deg om du sov under det da). Og det der med magligthen i hodet, vell, jeg stiller meg tvilende til hvor hardt det ble slått. Har du forresten prøvd å vekke en overtrøtt fyr?

 

Nettverket? Det er det samme hvert år... Jeg drar ikke på TG for å sitte forann PC-en :razz: Dessuten var nettverket mer stabilt i år og bedre teknisk enn det har vært før. Vell og merke etter de stor-problemene ble fikset.

 

Soveproblemer? Hva forventer du da? Har alltid vært vanskelig å finne sted å sove så lenge jeg kan huske. Jeg kan egentlig ikke kommentere det siden jeg ikke hadde det problemet i år, men de fleste av deltakerne jeg snakket med hadde problemer med å finne steder og sove, men fant det etter hvert. . . Hotell koster 2500 kr for den uka forresten, ingen som stopper deg.

Hva vil man helst? Ha flere deltakere eller luksussenger? Om du bare velger å sove utenfor rushtiden finner du sikkert plass.

 

PS: Alt jeg sier bør tas med en klype salt, om ikke en neve. Jeg sier mye rart ;P

 

PPS: Nei.

Lenke til kommentar

Quote:


nesquik skrev (2002-04-03 16:22):

Jeg sov 14 timer og 45 minutter fra 13:00 på fredag til 03:45 på lørdag :razz:


 

wow, du slo prelude, han sov over 11 timer fra 1/2 4-4-tida på lørdags morgen til 3 på ettermiddagen. Han fikk sjokk nor han kom ruslende og jeg fortalte hva klokka var :lol:

Lenke til kommentar

jeg har alltid ment at NnorthLAN er best.

TG blir litt for stort for min del, og litt for masete ang. billetter, soveplasser osv.

Men så bor jeg i Tønsberg så det er jo ikke rart :smile:

Jeg bodde jo 2 km fra hallen i fjor.

 

Dessuten har det aldri vært noe spesielle problemer med nett på NorthLAN.

I fjor hadde vi jo 110mbit internett, noe som var ganske digg.

Jeg lastet ned Win2k Service Pack 2 (100mb) på 45 sekunder (!!!)

Det er ganske sinnsykt. På it-avisen sitt speedometer scorte jeg ganske høyt, selv om jeg ikke husker resultatet, men det kan du jo regne deg frem til. (100mb/45sek) :grin:

Jeg kom meg ikke på TG i år, men jeg gleder meg sinnsykt til NorthLAN !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-03 21:37, nemetiss skrev:

jeg har alltid ment at NnorthLAN er best.

TG blir litt for stort for min del, og litt for masete ang. billetter, soveplasser osv.

Men så bor jeg i Tønsberg så det er jo ikke rart :smile:

Jeg bodde jo 2 km fra hallen i fjor.


Dessuten har det aldri vært noe spesielle problemer med nett på NorthLAN.

I fjor hadde vi jo 110mbit internett, noe som var ganske digg.

Jeg lastet ned Win2k Service Pack 2 (100mb) på 45 sekunder (!!!)

Det er ganske sinnsykt. På it-avisen sitt speedometer scorte jeg ganske høyt, selv om jeg ikke husker resultatet, men det kan du jo regne deg frem til. (100mb/45sek)
:grin:
Jeg kom meg ikke på TG i år, men jeg gleder meg sinnsykt til NorthLAN !


Jeg bor 1km unna :razz: Det var jo en del nettverksproblemer på northlan 2001? For ALLE jeg kjente, inkludert meg selv var det i alle fall det..Internett var 155 mbit ikke "lusne" 110 :wink: Etter litt kjapp regning (er ikke sikker på dette, godt mulig det blei noe feiltasting i windows calculator, lasta du ned på 17mbit/sek sånn ca. Ikke dårlig det! Men, det var en kar som lasta ned på 8MB/sek, dvs. 64mbit sek.. dette var til gjengjeld ganske kortvarende da, 1 min eller noe..

Lenke til kommentar

TG02 var en vannvittig innholdsrik og morsom opplevelse! Det var verdt hver en krone..

Dette var mitt første TG, og det som virkelig overrasket meg var alle fjortisene og småungene!

Jeg hadde regnet med å se ganske få av dem..men jeg tok kraftig feil.... TG burde hatt en nedre aldersgrense på 15 år! DEFINITIVT... det hadde hevet opplevelsen og selve arrangementet mange hakk!!!!

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg må si at dette ikke er akkurat det beste TG jeg ahr vært på. Nettverket var topp når det først kom. Internett bryr jeg meg ikke mye om, for det har jeg hjemme. Eneste som var dumt med det var at jeg ikke fikk sjekka mailen min.

Når det gjelder scenen og underholdningen, så er det den dårligste jeg har opplevd på de fire siste årene. PA'en var liten. (PS, lei AVAB neste år, som i 01) Åpningsshowet var kult med demoene og sånn, men fjorårets var helt fenomenal! Hm.. ellers var det ALT for mye lettkledde jenter som danset (og mistet neonpinner), det holder med sånn dansing en kveld! Vi er tross alt ikke så kåtinger.

 

Som nevt i tidligere innlegg er det ALTFOR mye unger på TG. Dette har "ødelagt" TG. Jeg syntes at det burde bli satt en aldergrense på 15-16 år. Dette fordi det er ikke særlig koselig å se på småunger gå rundt å grine og rope på mamma'n sin. Og det er heller ikke kult å se at de bare sitter å spiller(CS), og noen spiller tillogmed ikke på nettverk!! Da har du missforstått. Dessuten var det flere (flest jenter) som hadde okkupert en plass bare for å henge rundt. Noen hadde ikke med seg data engang!

Det vurderes om TG skal flyttes til et større lokale, dette er DUMT! DEt eneste som vil skje da, er at det vil komme flere småunger, flere av den sistnevnte typen, som ikke har med seg data engang, og nerdene og scenerne som TG vell egentlig er for, vil forsvinne helt..

Jeg syns det skal bli satt aldersgrense og at det blir en slags kontroll at du virkelig har interessen av å drive med annet enn å henge rundt og chatte på mIRC hele tiden. Dette an man da gjøre hjemme! Dette ville spart TG for mange påtrengere, og kanskje de som egentlig vil på TG og kanskje vil delta på compoer osv får muligheten til å komme.

 

Hvorfor må TG bli et oppholdsted for alle? Kan ikke scenerne og nerdene få ha dette arrangementet til årets høydepunkt? Hva var egentlig gamesphere til? De hadde 300 ledige plasser for gamere, hvorfor dro disse til TG?

 

Til dere som egentlig startet TG, savner dere ikke musikken, feelingen, og det å se scenere som jobbet for å vinne en compo. Er dere virkelig så gla for alle gamerne som sitter med CS 99,9% av hele tia?

 

Min mening:

- Sett aldersgrense

- Forby lamers som bare sitter med mIRC eller dasser

rundt.

- Få gamerne et annet sted

- Forby lydregler!

- Trekk mere scenere!

 

Takk for meg!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-03 22:54, ZejaX skrev:


- Sett aldersgrense


 

Jeg ble forundra over hvor mange 12-13 åringer som var på TG, men dem plaga meg ikke noe særlig. Bare jeg slipper å trøste dem så gir jeg f'en.

 

Quote:


- Forby lamers som bare sitter med mIRC eller dasser

rundt.


 

Nei nei, det går ikke med restriksjoner for hva man ha lov til å gjøre.

 

Når det gjelder for som "dasser rundt" så er jo det stort sett jenter. I år skrøt TG at det var 20% jenter på TG. Jeg må spørre, er det positivt? Greit nok at det er kjempeflott med jenter som Xell på TG, men de fleste jentene på TG har mindre peil på data og er kun med for å være sammen med typen sin. Det er hvertfall inntrykket jeg sitter igjen med og slik jeg ser det er ikke det positivt.

 

Quote:


- Få gamerne et annet sted


 

GS fjerna en del da. Synes ikke det var så mye spilling jeg, men det er kanskje fordi jeg spilte litt CS selv? Ekte nerder slapper av med gaming. Det betyr ikke at vi er gamere.

 

Quote:

- Forby lydregler!


 

ENIG! Mer lyd fra salen, mindre lyd fra arrangørene.

 

Quote:


- Trekk mere scenere!


 

Tror jeg er vanskelig, men det ble jo gjort et bra forsøk i år da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...