Gå til innhold

Shuttle med LGA775-design, BTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

forstå ikke helt det at man stresser for å ha muligheten for en av de nyeste prosessorene (som forresten foreløpig ikke generellt er den beste), og videre kaster på en 300W PSU som altså ikke vil takle de nyeste skjermkortene sammen med dette.

 

Skal man ha muligheten for noe rått, må man gå lenger enn dette.

(kraftigere PSUer)

Lenke til kommentar
Kjøligere prosessorer via et design som fjerner varmer bedre om jeg ikke tar feil.

BTX gjør det mulig å ha mer varmeskapende komponenter i systemet, men motivasjonen bak denne formfaktoren var faktisk å få roligere og kjøligere systemer. For meg så virker det som gevinsten går opp i opp, for selv om LGA775 og DDR2 muligens reduserer strømforbruket noe så øker PCI-Express skjermkort og Prescott det mye mer. Da er det heller bedre om man går tilbake til tegnebordet og tenker på nytt, for dette opplegget er lite logisk :no:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Det er fortsatt mye å gå på i designet av den heatpipe kjøleren i Shuttle maskinene så jeg regner med de klarer dette. 300W PSU kan også lages med bedre komponenter slik at den opererer med høyere effektivitet og dermed lager mindre varme. Begge deler vil imidlertid gjøre boksen dyrere. Særlig en mer effektiv PSU kan fort bli et pengesluk. Høykvalitets transistorer er ikke billig, men prisen på dem synker raskt som alt annet i elektronikk industrien når bare volumet går opp og kjemien får kjørt seg inn.

 

Har hørt rykter om at Prescott skulle få noe ala cool'n'quiet/speedstep. Det hadde jo ikke akkurat vært skivebom å putte noe slikt i akkurat den prosessoren :roll:

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Kjøligere prosessorer via et design som fjerner varmer bedre om jeg ikke tar feil.

BTX gjør det mulig å ha mer varmeskapende komponenter i systemet, men motivasjonen bak denne formfaktoren var faktisk å få roligere og kjøligere systemer. For meg så virker det som gevinsten går opp i opp, for selv om LGA775 og DDR2 muligens reduserer strømforbruket noe så øker PCI-Express skjermkort og Prescott det mye mer. Da er det heller bedre om man går tilbake til tegnebordet og tenker på nytt, for dette opplegget er lite logisk :no:

Nå er det vel sånn, at Geforce 6800 anbefaler 480W PSU, og hvis du skal sitte igjen med en 200W's PSu til den tid, så tror jeg det blir dårlig med skjermkort på deg ;)

Lenke til kommentar
Nå er det vel sånn, at Geforce 6800 anbefaler 480W PSU, og hvis du skal sitte igjen med en 200W's PSu til den tid, så tror jeg det blir dårlig med skjermkort på deg ;)

Jeg har ingen planer om å kjøpe noe skjermkort som krever minst 480W PSU, da venter jeg heller til det kommer en mindre strømkrevende variant :)

 

Ser ikke bortifra at enkelte skjermkort-produsenter vil lage AGP/PCI-Express kort basert på mobile grafikk-brikker etterhvert :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå er det vel sånn, at Geforce 6800 anbefaler 480W PSU, og hvis du skal sitte igjen med en 200W's PSu til den tid, så tror jeg det blir dårlig med skjermkort på deg ;)

Ja, og om du går på qxl så finner du høytalere med 4000w effekt.

Watt kan måles på 40''' måter. Min F/S 350w PSU har dratt systemer som blir "anbefalt" 500w og min barebone med 98p og 2.6HT har en kjekk liten (lydløs!) Enhance 220w PSU. Om GF6800 krever 20w mer enn 98p og P4E krever 20w mer enn min prosessor så vil en 300w av samme kvalitet som du finner i BB maskiner holde bra. Og BTX blandet med heatpipes og OTES'ish luftkanaler over minne f.eks så tror jeg BB maskiner kommer til å gå fint med det tyngste fra alle kanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...