Gå til innhold

Abit DigiDice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel om Abit's svar på Shuttle :)

Har sett mange tester av den, men ikke med så omfattende overklokkingsfokusering (noe vi setter pris på :) ), og så grundig når det gjelder benchmark programmer.

 

Hva med å skifte vifte(r?) og planslipe kjøleren? Kjøle ned Northbridge og hadde ikke hvert dumt ;)

Lenke til kommentar
Glemte å nevne at dette er introduksjonsartikkelen til Edmund. :)

Karen viser lovende takter, og vi gleder oss til å se hva han kommer med i framtiden.

Lovende takter? Karen er jo genial, rett og slett! ;)

 

Min mening er selvsagt ikke farget av at jeg er samboer med søstra hans

 

Intressant artikkel uansett. Bra at det som smått er begynnt å skje ting her på OK.no igjen.

 

[offtopic]Edmund, har du fått fiksa shuttlen?[/offtopic]

Lenke til kommentar
Er jeg bare svært trøtt eller er det noe som ikke stemmer helt i artikkelen?

 

DiGiDice'n gjør det ellers godt med over 4200 poeng på "standard" benchmark med et 9600Pro-kort.

 

I følge bildene så når ikke DiGiDice opp til 4200 selv overklokket, og langt i fra over.

Ellers bra..

Hepp, beklager, en liten trykkleif ja. Det skal være "nesten" 4200 poeng. ;)

Lenke til kommentar
Fin artikkel om Abit's svar på Shuttle :)

Har sett mange tester av den, men ikke med så omfattende overklokkingsfokusering (noe vi setter pris på :) ), og så grundig når det gjelder benchmark programmer.

 

Hva med å skifte vifte(r?) og planslipe kjøleren? Kjøle ned Northbridge og hadde ikke hvert dumt ;)

Skulle ønske jeg kunne ta meg den friheten til å tweake såpass, kunne nok pressa den enda høyere på luft med litt modding og bedre kjøling. Nå er man jo i den uheldige situasjon at jeg ikke står som eier av testobjektet, tror ikke EC hadde blitt så glad for å få DigiDice'n tilbake etter at jeg hadde vært på den med dremel. ;)

Lenke til kommentar

Selv om jeg mener at DigiDicen har god overklokkingspotensiale, er jeg helt enig at kjøleløsningen på CPU ikke holder mål når det skal overklokkes. Det oppdaget jeg ganske tidlig, da jeg under spilling av Tony Hawks Pro Skater 4 kom opp i 72 grader på CPU (P4 2,6C @ 3,2 - 246MHz FSB). Og etter å ha lest danske TweakUp sin artikkel om DigiDicen (der den ble utstyrt med vannkjøling) bestemte jeg meg å gå for vannkjøling, jeg også. Workloggen på dette kan leses her. Nå kommer aldri temperaturen på CPU over 55 grader...

 

NB! Mr. Tweakup hos TweakUp.dk har nå fått oppgradert DigiDicen sin til "WaterDice 2", systemet er nå utstyrt med WaterChill vannkjøling. Les mer her. Denne har nok vært inspirasjon for DigiDicen som ble stilt ut på CeBIT'04...

Lenke til kommentar
Er jeg bare svært trøtt eller er det noe som ikke stemmer helt i artikkelen?

 

DiGiDice'n gjør det ellers godt med over 4200 poeng på "standard" benchmark med et 9600Pro-kort.

 

I følge bildene så når ikke DiGiDice opp til 4200 selv overklokket, og langt i fra over.

Ellers bra..

Hepp, beklager, en liten trykkleif ja. Det skal være "nesten" 4200 poeng. ;)

Vet at denne artikkelen var merket for overklokking, men ville det ikke være mer aktuelt å fortelle hva boksen duger for uten overklokking, hvertfall om man skulle kunne sammenligne den med andre.

 

Det ville i så fall være nesten 3200.

 

Utrolig bra artikkel hvertfall. Har savnet litt mer overklokkingrelaterte artikkel. Enkelte tester har blitt litt vel lik tester hos Hardware.no, med noen unntak.

Klokk det til biter!

Lenke til kommentar

Vel, det finnes nok av tester rundtomkring på nettet av boksen i original tilstand, jeg har tilogmed linka til hardware.no sin. Jeg valgte å fokusere på overklokkinga siden det har vært så mange klager på at det har vært lite overklokking på overklokking.no i det siste. Og nå klager du på det også? Folk blir aldri fornøyde... ;)

Lenke til kommentar
Vel, det finnes nok av tester rundtomkring på nettet av boksen i original tilstand, jeg har tilogmed linka til hardware.no sin. Jeg valgte å fokusere på overklokkinga siden det har vært så mange klager på at det har vært lite overklokking på overklokking.no i det siste. Og nå klager du på det også? Folk blir aldri fornøyde... ;)

han klaget nok på at det ikke var nok overklokking, det at du etter hva jeg så bare ocet cpu var kanskje ikke bra nok

skal det bli bra nok burde du ha gått igang med dremelen (slikt får da EC tåle når han låner ut utstyr til ok.on artikkel) og lagt på vannkjøling på alle de stedene det var mulig og annet slik at man hadde klart å presse boksen til det ytterste

Lenke til kommentar
Du kan bare glemme å få alt det der inn i DigiDicen.

Det var nettop en slik kommentar som gjorde at jeg bestemte meg for at det _skulle_ bli plass til en ekstra kompressor inni vapo'en min oxo :p

 

Edit: Men det må da være en psu som er kraftig nok, samt ikke stor som et fjell? Eller? :roll:

Endret av SaamB
Lenke til kommentar

Kanskje lage en egen tråd om dette SaamB, men du får ingen PSU kraftig nok til å drive det TEC elementet, og samtidig liten som en fjær ;)

 

Om innstillingen er slik så går nok det meste, men du får hvertfall aldri inn den dobble radden. Da ma du bygge ut!

(Husk hvis det blir altfor stort så må du søke til kommunen :p

Pokker ta de forresten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...