Gå til innhold

Første DRM-prosessorer fra Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se der ja! Palladium'en kommer mer og mer! Hørte noe om at Prescott også skulle ha noe liknende funksjonalitet, men den har den kanskje ikke (ennå?), eller så vil de kanskje prøve markedet litt med denne. Skumle greier... Anbefalt bok: 1984 av George Orwell.

 

Ufo,

Jeg blir med å gjete sauer! Er ferdig med PC sjøl jeg om dette får fotfeste. Kommer vel for fullt på maskinvarefronten når windows longhorn nærmer seg tenker jeg. Prøve å installere Adaware eller Spybot på den og man får vel feilmeldinga "Cannot run on spyware"

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
Kunne ikke ramle meg inn å ta på en slik prosessor engang. Da blir jeg værende på det jeg har av hardware/software idag. Og når det slutter å funke, får jeg gå over til å male bilder og gjete sauer oppe på fjellet.

Har du behov for fornuftig selskap ? hvis ja, så blir jeg med deg........

Lenke til kommentar
Kunne ikke ramle meg inn å ta på en slik prosessor engang. Da blir jeg værende på det jeg har av hardware/software idag. Og når det slutter å funke, får jeg gå over til å male bilder og gjete sauer oppe på fjellet.

Vi kommer til å bli en hel ladsby med sauegjetere og kunstnere etterhvert :p

 

Akkurat det samme som du skrev, har jeg tenkt også.

Den dagen vi blir påtvunget å måtte bruke disse kontroll-tingene, da melder ihvertfall jeg meg ut av datasamfunnet. :( Da er det ikke noe morro lengre.

 

Det er greit nok med slik teknologi for å forhindre at informasjon skal komme på avveier, men de stopper aldri der. De kommer til å holde på til de har full kontroll på hver eneste bruker. :mad:

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke bekymret meg for mye om dette. Som med alle andre forsøk på å tvangsinnføre rettighets-styring, så kommer dette også til å feile. Hvis ikke folk får lov til å spille musikken sin og filmene sine der de vil, på de maskinene de vil, og når de vil, så kommer bare p2p-nettverkene til å øke i omfang. Der kan en laste ned materiale som ikke inneholder slik beskyttelse, og som selvsagt også kan avspilles på prosessorer som denne nye DRM-tingen til Intel.

Lenke til kommentar
Blir med å gjeter sauer jeg og.

Blir det budeier også?

Jeg ser for meg et stort, yrende, selvforsynt 1800-talls samfunn langt oppi åsene bestående av forhenværende datanerder =)

 

Budeier er helt klart et krav hvis dette skal bli noe av..

La oss håpe at jentene ikke har noe mer lyst til å bli kontrollert enn oss.

Lenke til kommentar
Tydeligvis ingen her som lever av å programmere... bare "bønder"  :lol:

Det er ikke det som er poenget. Selvsagt bør folk betale for software, filmer og musikk, men DRM-systemene forhindrer brukerne i å benytte disse tinga der en måtte ønske. Det er det som er det idiotiske med hele DRM-opplegget. Det skader kun dem som faktisk kjøper materialet sitt lovlig.

De som laster ned MP3 og lignende fra p2p-nettverk blir ikke berørt av hele DRM-tullet.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Hvem kontrollerer kontrollantene, som kontrollerer kontrollene?? :p

 

Trodde "PC" stod for PersonalComputer jeg :hmm:

 

Blir bare helt tom inni meg når jeg leser slike artikler som dette. Huff og huff det var da voldsomt å dette rettighets hysteriet har utviklet seg.

 

Sikkert ikke så mye og rope hurra for og slå seg på brystet og si at jeg har absolutt 100% kontroll over kunders adferd. Mennesker vil aldri leve i fangenskap! Det er vel de fleste revolusjoner og kriger de siste 1000 år vert et bevis for.

Lenke til kommentar
Tydeligvis ingen her som lever av å programmere... bare "bønder" :lol:

Finnes sikkert en asiatisk levemåte vi kan leve etter. Så blir vi flinke til å meditere, slåss og slikt..... og så kan vi kick'e ass'n til de store film/musikk/programselskapene.

 

Dette blir fint :thumbs:

 

</off topic>

 

<on topic>

Det ender sikkert med at alle blir tvunget over på DRM-maskiner, siden det er det som blir "inn" å selge. Alt skulle jo for et par år siden ver Objektsorrientert. Nå skal det være XML-basert eller basert på Webservices ...

 

Og DRM ...

 

</on topic>

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke bekymret meg for mye om dette. Som med alle andre forsøk på å tvangsinnføre rettighets-styring, så kommer dette også til å feile. Hvis ikke folk får lov til å spille musikken sin og filmene sine der de vil, på de maskinene de vil, og når de vil, så kommer bare p2p-nettverkene til å øke i omfang. Der kan en laste ned materiale som ikke inneholder slik beskyttelse, og som selvsagt også kan avspilles på prosessorer som denne nye DRM-tingen til Intel.

Helt til Windows Media Player sjekker om det som er nedlastet er "trygt" med å sertifisere det. Men du er inne på noe.

 

F.eks. Jeg KJØPER programvare (som da vil installere seg fordi det er lovlig/sertifisert) som kan ta opp lyd fra lydkortet som har tilkoblet radio på innlinja . Jeg tar opp en sang og largrer den og gir rettigheter til alle til å gjøre hva de måtte ønske med mitt produkt. Legger den ut på FTP og vips.

 

Dette systemet er enten ubrukelig eller for strengt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...