Gå til innhold

Keysonic EL keyboard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hatt miniutgava i snart 3 måneder, kjøpte det på elkjøp, eneste forskjell mot keysonic sitt, er at det står Packard Bell på det.. kostet der 349 spenn, mot 600 eller nokke i den dur på 3dfx.... litt uvant i starten, men jeg synest at knappene er helt perfekte, har ingen problemer nå.. bortsett fra at backspace-knappen er litt liten, så det hender at jeg treffer HOME-knappen istedet. også har jeg problemer med a og e, som jeg stadig bytter om (men denne feilen er min skyl, da det samme skjer med alle andre tastatur jeg bruker.. hehe) så langt så har jeg funnet ut at lyset er veldig greitt, bortsett fra at jeg må slå av lyset når jeg skal snakke i hus-telefonen som står rett ved siden av tastaturet, da inverrteren støyer endel mot den, men ellers så er jeg stålendes fornøgd..

Lenke til kommentar
heh... Teit at tastaturet får minus for å mangle den høyre Ctrl-knappen! :nei:

 

Selv bruker jeg kun den venstre, så dette ble vel egentlig en veldig subjektiv greie, ble det ikke? :(

Jeg synes ikke dette blir en subjektiv ting. Tastaturet mangler en tast som andre tastaturer har, ergo har den en svakhet i forhold til andre tastaturer (selv om dette er en bevisst prioritering).

Lenke til kommentar

Lys er praktisk, men lyd er essensielt.

Ergo saknar eg tastatur som lagar høge klikkelydar.

Men om ein ynskje gimmick så kanskje de vil vurdere å teste ut eit av desse neste gong?:

fx100

fx200

 

Eg siklar etter å få fatt på eit slikt, og takke meg til, eg kan sikle så mykje eg vil på desse, utan at dei tek særleg skade.

Lenke til kommentar
Altså, hvem er det som betaler nesten 700 kr for et TASTATUR? Det var en meget stiv pris...

 

 

jeg hadde ALDRI betalt så mye for det tastaturet der som har så mye minus på seg... lager lyd når lyset er på, dårlig lys, laptop tastatur og sist men ikke minst drit dyrt- konklusjon rævva tastatur....

Lenke til kommentar

Jeg har det tastaturet selv og er veldig fornøyd med det, selv har jeg aldri hørt den høy frekvente lyden, men det skyldes vel min PC som høres ut som et lite jet fly, hehe... Når jeg koblet det til laptopen så hørte jeg (såvidt) lyden, og min laptop er svært stille (IBM T40p 1,6Ghz Pentium M/Centrino)...

 

Synes ikke 700kr for et tastatur er så utrolig mye egentlig, tenk så mye et tastatur egentlig har å si! Du sitter jo å trykker pådet hele tiden og det er det vel en stor fordel at det er komfortabelt.

 

Selv liker jeg laptopdesignet på tastene og alt i alt er jeg svært fornøyd med tastauret, spesielt også fordi det er så tynnt.

 

Liker også tasteoppsettet fordi tastene er nærmere hverandre så du kommer raskere til taster som pgup, home, end osv...

 

EDIT: trodde ikke at eluminix tastaturet fantes i norsk utgave med æøå jeg... gjør det det?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Laptop tastatur er digg da. Smaken er som baken.

 

jojo selvfølgelig :), men så synd at det ikke finnes i "vanlig"

 

jeg sliter seriøst med å skrive på laptop tastaturer :)

Jeg setter heller lys i et vanlig tastatur en å kjøpe det laptop tastature. Jeg er så vandt med tastatur som er delt på midten (som dette) at jeg har problemer med å skrive på vanlig :shrug:

 

Man kan jo gjøre som de har gjort her det blir fint det oxo... hvis man skal ha lys for å ha lys. :thumbup:

Lenke til kommentar
alt for dyrt. og hvis inverteren er fuck også, så fatter jeg ikke at noen gidder å bry seg en gang.

 

i allefall ikke jeg.

Det er ganske mange som helst vil ha en pc som ikke er helt vanlig. Det er jo derfor mange moder pcen, hvis jeg skal sette lys i tastature så er det ikke av noen praktisk grunder, kjenner tastature så godt at jeg ikke trenger lyset.

Lenke til kommentar
alt for dyrt. og hvis inverteren er fuck også, så fatter jeg ikke at noen gidder å bry seg en gang.

 

i allefall ikke jeg.

inverter? er ikke noen vanlige katoder som brukes, men en annen for for lys. Den "pipelyden" var ihvertfall SVÆÆÆÆRT lav, kanskje jeg var heldig med mitt eksemplar, men hvis du sitter i vanlig stilling så klarer ikke jeg å høre det, selv hvis jeg bruker laptopen.

 

Du som synes det er for dyrt, ser jo at du har endel innlegg her, og regner med at du skriver ganske mye på tastaturet, du har vel prøvd forskjellige tastaturer og merker vel at du liker noen mye bedre enn andre? Og siden tastatur/mus er jo det du "bruker" mest når det gjelder PC, så synes jeg ikke at det er noe å snakke om en gang å bruke "så mye" på et tastatur... Hvis du ikke merker noe særlig forskjell på tastaturer så vil jeg anbefale deg å prøve noen litt dyre, da opplever du hvor mye det har å si!

 

EDIT: Kalle88, merker fort at det er taster som jeg har "glemt" hvor er, hvis du da skal finne dem på tastaturet, spesielt hvis det er mørkt, så er det mye enklere med et lysende tastatur...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...