Gå til innhold

Omtale Logitech MX510 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget god omtale. Jeg kjøpte MX510 og sist fredag og er enig i det aller meste du har skrevet. Jeg har et lite, irriterende problem med min MX510. Scrollehjulet sitter litt skjevt, så det tar inntil venstre kanten under scrolling. Dette fører til at scrollingen blir mye tyngre enn det som er vanlig.

 

Jeg ser at du har skrudd opp musa på bildene. Er det vanskelig å justere scrollehjulet selv? Det burde holde med å justere hjulet litt til høyre, for å fikse det. Bortsett fra dette problemet er musa god som gull.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Jeg tror du bryter garantien når du skrur opp musen din. At hjulet skrubber i ene siden kan tyde på fabrikasjonsfeil, og i og med at den er såpass ny, ville jeg bare levert den tilbake og fått en ny en. Jeg åpnet MX510 for å se hva som var inni samt observere forskjell på hvordan den er i bruk med og uten vekt. Jeg foretrekker den uten vekt :)

Endret av cairn
Lenke til kommentar

Jeg åpnet forresten min igjen for å se hvordan det så ut der med hjulet, og det er ingen skruer eller "justeringer" for å dytte den litt mot høyre eller venstre, så det beste er nok som du selv sier, bytt den og få en ny. Kan kanskje være lurt å sjekke den i butikken om den er butikkjøpt.

Lenke til kommentar

Tror både dere og Logitech har misforstått musknapper. Rofl...Latmannsknapper for surfing. Hvem i huleste trenger det? I hvert fall ikke seriøse gamere, som vel musen er laget for? Knappene rebindes hos meg til key-presses, så har man plutselig alle våpen tilgjengelig i f.ex UT2004 ved et trykk.

 

Husker med gru de forrige versjonene av mouseware hvor knappene som ble omkonfigurert til tastetrykk fungerte som toggle knapper. Trykk1: Shaft på, Trykk2: shaft av. Har ikke testa de siste mouseware, men antar at de fleste spill fortsatt ikke støtter alle musknappene uansett.

 

Men, god omtale. Musen frister den. Bruker en mx500 nå og det er den beste musen jeg har prøvd til nå. Go Logitech!

Endret av Ripsta
Lenke til kommentar
Tror både dere og Logitech har misforstått musknapper. Rofl...Latmannsknapper for surfing. Hvem i huleste trenger det? I hvert fall ikke seriøse gamere, som vel musen er laget for? Knappene rebindes hos meg til key-presses, så har man plutselig alle våpen tilgjengelig i f.ex UT2004 ved et trykk.

 

Husker med gru de forrige versjonene av mouseware hvor knappene som ble omkonfigurert til tastetrykk fungerte som toggle knapper. Trykk1: Shaft på, Trykk2: shaft av. Har ikke testa de siste mouseware, men antar at de fleste spill fortsatt ikke støtter alle musknappene uansett.

 

Men, god omtale. Musen frister den. Bruker en mx500 nå og det er den beste musen jeg har prøvd til nå. Go Logitech!

Musen er ikke laget ene og alene for gaming. Latmannsknappene er kos for det de er beregnet for, enklere nettsurfing og scrolling i dokumenter. Og ja, driverne har problemer med mapping av disse knappene i diverse spill, noe som ble påmerket i omtalen.

 

Forresten, ett av verktøyene gamere ofte bruker er forums, og, den forenkler lesingen av disse, så, de er vel ikke helt bak mål med de to knappene.

 

Personlig lar jeg dem være i fred, holder meg som regel til mouse 1,2,3 og hjulet, tommelknapper til nøds om det er ting jeg bruker av og til, for eksempel stopsound i Counter-Strike.

Lenke til kommentar
Med de avanserte innstillingene kan du overstyre akselerasjon, bytte mellom 400 og 800 cpi og litt andre valg.

 

Hva er det som bestemmer om det skal være 400cpi eller 800cpi?

Valget som sier 'precision' eller 'speed' setter 800/400 cpi.

Lenke til kommentar
Festlig å være venstrehendt...det finnes jo knapt en mus for oss "feilproduserte". Sikker på at Logitech hadde gjort det stort om de laget en speilet modell av MX510 for venstrehendte...

Jeg er også venstrehendt, men bruker vanlige mus. Anbefaler deg å forsøke å venne det til dette, selv om jeg vet det er vanskelig. Heldigvis ble jeg fostret opp på en data og da var musen på høyre side.

Lenke til kommentar
Med de avanserte innstillingene kan du overstyre akselerasjon, bytte mellom 400 og 800 cpi og litt andre valg.

 

Hva er det som bestemmer om det skal være 400cpi eller 800cpi?

Valget som sier 'precision' eller 'speed' setter 800/400 cpi.

Er det precision eller speed som er 800?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...