Gå til innhold

Intel forbereder Grantsdale, Alderwood


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare nysgjerrig... Denne overskriften er formulert akkurat som The Inquirer pleier å skrive. På norsk skal det vel hete "Intel forbereder Grantsdale og Alderwood"?

 

 

Jo fortere Intel får markedet over på ny socket og PCI Express, jo bedre er det etter min mening. Det eneste som er synd er at DDR2 ikke er klart på 666MHz allerede, for jeg har liten lyst til å gå ned i minneytelse.

Lenke til kommentar
Jo fortere Intel får markedet over på ny socket og PCI Express, jo bedre er det etter min mening. Det eneste som er synd er at DDR2 ikke er klart på 666MHz allerede, for jeg har liten lyst til å gå ned i minneytelse.

Det kan vel ikke være lenge til de klarer 666MHz på DDR2. DDR1 kjøres på 550MHz ved ca 2.9V og DDR2 har i følge standarden 1.8V tilgjengelig. Om HK og minne produsentene tillater seg å strekke spec noe slik de gjør for DDR1 så bør DDR2-666 (blir vel hetende -667...) være godt innenfor rekkevidde. Det er også gått rykter om at DDR2-800 vil kunne leveres innen 2005. Å levere DDR2-800 på 1.8V er omtrent samme prestasjonen som å levere DDR1-400 på 1.8V. Et lite stykke igjen altså, men fult mulig. Selvsagt er det en del andre faktorer som spiller inn her, men sånn røflig er det en grei sammenligning.

 

Hoved poenget med DDR2 er vel heller ikke å gi økt ytelse i første omgang, men å gjøre det enklere å levere systemer med mye minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...