Gå til innhold

Omtale av Far Cry (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

kan ikke annet enn å si meg enig :)

godt skrevet.

 

btw, hva syntes du om de forskjellige innstillingene i rendermode ?

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

forbanner meg mye at det ikke kunne vært øagt opp til mye bevegelse, på enorme områder, men at de skal presse så absolutt mye de kan inn på ett større området, et linært området.......

 

håper tendensene her forandrer seg

 

kjørte dere alt på fullt av grafikk? forandrer ikke grafikken seg med litt avstand?

(bare 50-60m by default) og det godkjennes for 10 av 10?

 

 

bra omtale ellers, gleder meg til å prøve det ut

Lenke til kommentar

bra anmeldelse :thumbup:

men det var eit par småting eg vil komentere:

 

Hvis du har spilt den første demoen ("fort") vet du antakelig hva jeg snakker om. Der startet du på ei lita øy, og fra den øya var det tre svært ulike veier å gå som alle ledet til samme punkt - et skogdekket platå. Fra dette platået måtte du gå opp noen trapper, og så fikk du igjen valget mellom to ulike veier (gjennom bunkeren eller opp langs veien) for å komme dit du skulle.

du ikkje ikkje gå opp dei trappane. det er ein annan veg (du kan gå opp ein bakke)

Lenke til kommentar

Noen som kan si hvordan multiplayerdelen er? Jeg liker ikke singleplayer spill, jeg spiller bare multiplayer. Er det det verdt å kjøpe dette spillet for meg da? Er multiplayer delen mer som battlefield vietnam? Er det store områder man kan spille på, og går det an å kjøre alle slags kjøretøy, bilene ,båtene og helikopterne i multiplayer?

Lenke til kommentar

Jeg er i grunnen enig i at dette er en 9er.

 

Du sier i din anmeldelse at det ikke er NOE som er skriptet, jeg ville endret det til at det er veldig få ting som er skriptet. (Helikopter antredelse i "fort" er skriptet og i research kommer helikoptret etter du er blitt merket. Viser også til korte filmsekvenser i reasearch, pluss andre SMÅ ting.

 

Noe som ødlegger, er kommentarer som "I'm gonna put a bullet in you ASS" osv. For ikke å snakke om verre ting, din egen tale! Skulle fått mer trekk for dette. Dessuten er det bugs med Hardware 3dLyd og EAX, plutselig blir lyden forvrengt digitalt, somregel i overgang fra forskjellige lydmoduser. (i fort demoen kunne du høre dem veldig tydlig) [Vann, inne og ute]

 

Kunne også nevnt at editoren og en flott brukermanual følger med. Det er faktisk ikke så vanskelig å lagen noe selv, tenk på mulighetene for å spille andres og egne levler! :) Det er gøy å lage skolen sin, i ett tropisk miljø med masse mutanter. Samt lærere som prøver å drepe deg. :) (Har ikke laget dette enda, men tanken er der)

 

Tipper dette kommer til å selge!!! Siden Crytek faktisk kan slippe spillet.

 

Endelig noen som har tenkt litt på gameplayet og spillerene.

 

Respekt til Crytek.

Endret av Lacktain
Lenke til kommentar

sitat fra omtalen:

 

Legg merke til at Far Cry ikke i er noe DirectX 9-basert spill i utgangspunktet, og hvis du frykter at du går glipp av den heftige grafikken hvis du har et GeForce 4-basert kort for eksempel, er denne frykten ubegrunnet (men du må naturligvis ha siste versjon av DirectX og et kort som støtter den).

 

trodde dette var et dx 9 spill,hvis man ser på lysefekter,røk,vann...

 

skulle vært multiplayer på dette spillet,synes singelplayer blir fort kjedelig.

Lenke til kommentar

er det bare meg som ikkje liker det?

Totalt pill råtten gameplay som var betre i gamle Halflife. Er det faktisk så lenge folk spelte Half life single player?

 

Og AI er jo ikkje noko å skryte av når dei stort sett bare står der.

Dei følger og etter deg når du vil det så du dreper dei lett. I Halflife brukte dei granater på deg om du prøvde å lure dei.

 

Einaste som var imponerandes var refraction i vannet og brett størrelsen. Ellers er det meste gjort før, ofte betre og.

Lenke til kommentar

Sier meg helt enig, gameplay blir for ensformig og AI er jo stokk dumme. Føler selv at dette spillet er blitt veldig hypet opp, men grafikken er ganske så fantasisk, får en skikkelig tropisk natur. Men det er det, grafikk og lite annet.

 

Den tropiske atmosfærer gjør at man tenker på spill som Pirates Cove og andre adventure spill.

Lenke til kommentar
Tror nok ikke man får like kule vanneffekter og bump-mapping med et GF4 f.eks... endelig noe mitt Radeon 9700-pro kort får bryne seg på :)

Det virker nok som en del folk med nyere kort undervurderer "forrige" generasjons kort litt. Det er viktig å legge merke til at det faktisk er svært få spill på markedet som utnytter et GeForce 4-basert kort til dets fulle potensiale. Far Cry er et av de spillene som faktisk gjør det.

 

Du trenger ikke være redd for at grafikken blir dårlig med et GeForce 4-kort. Hvis du vil se hvordan spillet arter seg på et slikt kort kan du ta en titt på gårsdagens skjermbilder ( "Sett fra 2004-03-24, 29 bilder" ) for å se hva slags effekter du kan forvente.

 

Det er riktignok noen forskjeller, og hvis du har et DirectX 9-basert kort, så vil grafikken bli noe bedre (da vil du også få tilgang til de ulike rendermodes, jeg tror ikke disse er tilgjengelige på et GF4-kort Edit: Jo, det er de visst :) ), men med et GeForce 4-kort får du alle vannrefleksjonene, bump-mappingen, røykeffektene (også slik at du ser lys og skygge _I_ røyken - ergrer meg grønn over at jeg ikke tok noen bilder av dette), slik fancy "varme-effekt" i luften, et.c.

 

Med andre ord: Om du ikke har kjøpt DX9-kort enda er ikke Far Cry noen god grunn til å gjøre det. Om du har gjort det, så får du litt ekstra.

 

genesis:

"kjørte dere alt på fullt av grafikk? forandrer ikke grafikken seg med litt avstand?

(bare 50-60m by default) og det godkjennes for 10 av 10?"

 

Det er riktig at objekter som er langt borte ikke vises med det samme detaljnivået som objekter som er svært nærme. Hvis de ikke hadde gjort det, kunne vi bare ha glemt å kjøre spillet på dagens kort med den samme synsrekkevidden.

 

Jeg vet ikke hvor mange meter det tar før et objekt forandres, men det er langt nok borte til at det ikke er noe problem.

 

Ta en titt på bilde 72 for å se hvordan dette arter seg. Det bilde viser forøvrig også vannrefleksjonene slik de er på et GeForce 4-kort.

( http://gamer.no/bilde.php?produktid=9767&b...artikkelid=6431 )

 

Til sist: Takk for alle tilbakemeldingene! Jeg skal svare på de forskjellige kommentarene etter hvert. :)

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...