Gå til innhold

CeBIT: Nyheter fra iRiver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
mye bra produkter..

har vi fått en kvinnelig skrivbent. :thumbup:

kjønnskvotering

*springer ut av rommet*

 

neida :)

har ikke hw.no alltid hatt en kvinnelig skribent da ? eller to fra før ?

enten så er det to nå, eller så er det 3.

:)

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Jeg la merke til at alle disse bærbare mediaspillerene ikkehar 16:9 format på skjermen. Med andre ord, da må en jo kjøre letterbox på en og annen finurlig måte når en skal se widescreenfilmer, og da snakker vi om lite bilde. Letterbox på en 3.5" lcd??!!! Nei, takker meg til bærbar data.

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har så stor peiling men skal ikke LC-display være LCD-display, intregrert være integrert, og OEL være OLED? Eller er OEL og LC noe jeg ikke har fått med meg?

 

En fin artikkel :thumbup: Fikk lyst til å bytte ut min IFP 390 med en 800 med 1024MB :dribble:

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Ikke det at jeg har så stor peiling men skal ikke LC-display være LCD-display, intregrert være integrert, og OEL være OLED? Eller er OEL og LC noe jeg ikke har fått med meg?

 

En fin artikkel  :thumbup:  Fikk lyst til å bytte ut min IFP 390 med en 800 med 1024MB  :dribble:

LC-display og LCD-display er det samme, men det skulle selvsagt ha vært samme skrivemåte gjennom hele artikkelen.

 

 

OEL display står for Organic Electroluminescent display, mens OLED display står for Organic Light-Emitting Diode display. Dette er to navn for samme teknologi, OLED brukes på engelsk, mens OEL brukes i Asia. Siden iRiver er en asiatisk produsent er det OEL display som er brukt i spesifikasjonene til spillerne.

Endret av romiana
Lenke til kommentar
Ikke det at jeg har så stor peiling men skal ikke LC-display være LCD-display, intregrert være integrert, og OEL være OLED? Eller er OEL og LC noe jeg ikke har fått med meg?

 

En fin artikkel :thumbup: Fikk lyst til å bytte ut min IFP 390 med en 800 med 1024MB :dribble:

LCD-display = Liquid Crystal Display-display

LC-display = Liquid Crystal-display

 

Spørsmålet blir da om man skal bruke "smør på flesk"-versjonen, eller om man skal bruke kortversjonen. Ser derimot at man ikke har vært helt konsekvent, og det er jo ikke bra.

 

OEL og OLED er så vidt jeg har forstått to forskjellige ting, men mulig det er to forskjellige navn for samme ting.

OEL = Organic Electroluminescent

OLED = Organic Light-Emitting Diode

Lenke til kommentar

arrester meg hvis jeg tar feil:

 

OEL også kalt EL er det samme som OLED.

 

Fordelen til disse fremfor LCD eller LC som også forbindes med TFT (lol)

er at de forbruker 50% mindre energi. De er også mye tynnere enn LCD da de ikke er avhengig av baklys på samme måte.

 

Nå kan vi begynne å spekulere om dette vil gi bedre farger, da den i teorien vil kunne vise sort fargen bedre enn LCD.

 

Uansett: dette er en teknologi vi i første omgang møter på produkter med små skjermer...

 

LCD vil være ledende på monitor markedet i flere år til ;)

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg en iFP 700/800 :dribble:

Ja, de store så gøy ut de og,

men jeg liker de små man kan ha i lomma.

 

 

 

Eneste jeg synes å mangle på nye mp3spillere

er muligheten for å redigere ID3-tag. :dontgetit:

 

 

Edit: skriveleif

Endret av gotark
Lenke til kommentar

Desert:

 

det kan hende du har rett. Uansett gjør denne teknologien sitt inntog på små elektroniske produkter som krever skjerm som er energi sparende..

 

PS: Avataren min er jo sjef. Har bruk 20 timer i photoshop på den (fjerne trippelhake, kviser, lagt på hår etc) Kan sikkert gjøre underverker med din også ;)

Lenke til kommentar
Desert:

 

det kan hende du har rett. Uansett gjør denne teknologien sitt inntog på små elektroniske produkter som krever skjerm som er energi sparende..

 

PS: Avataren min er jo sjef. Har bruk 20 timer i photoshop på den (fjerne trippelhake, kviser, lagt på hår etc) Kan sikkert gjøre underverker med din også ;)

Er klar over hva OLED er for noe, og at den er fremtiden er det ingen tvil om, ikke minst på bærbare PC-er. Så vidt jeg har forstått nå er OLED og OEL det samme, bare brukt i forskjellige deler av verden (ref hva Romiana sier), i stedet for teknologier som bygger på hverandre.

 

Forøvrig: Du klarer ikke å lage underverker med bilder av sånne som meg, noen er bare dømt til å se grusomme ut :scared:

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

USB OTG vil si at USB-porten kan fungere både som master og slave, slik at man kan plugge en annen enhet inn i spilleren uten om å gå via en PC. Det vil si at du for eksempel kan koble et digitalkamera til spilleren og laste bildene på minnekortet over til spilleren.

Vil dette funke på alle digitalkameraer? Eller er det noen krav, som at kameraet må dukke opp som ekstern lagringsenhet i f.eks. XP? Eller må man ha en (grøss) "Share" knapp på kameraet?

Lenke til kommentar
Fra artikkelen:
USB OTG vil si at USB-porten kan fungere både som master og slave, slik at man kan plugge en annen enhet inn i spilleren uten om å gå via en PC. Det vil si at du for eksempel kan koble et digitalkamera til spilleren og laste bildene på minnekortet over til spilleren.

Vil dette funke på alle digitalkameraer? Eller er det noen krav, som at kameraet må dukke opp som ekstern lagringsenhet i f.eks. XP? Eller må man ha en (grøss) "Share" knapp på kameraet?

Alle USB OTG produkter skal leveres med en liste med hvilke enheter de kan overføre fra. Sannsynligvis vil USB OTG fra iRiver kunne overføre fra de fleste typer minnekort. Jeg tviler på at det vil være nødvendig med en egen "share" knapp på kameraet.

 

Jeg kan dessverre ikke nok om dette enda, men vi vil skrive mer om dette når vi tester spillerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...