Gå til innhold

Tejas på rundtur i Asia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, men fås ikke de nye hovedkortene med vanlig ram da, forstod det slik at det ble laget et for ddr2 og et der du kunne bruke begge deler.

i925 støtter bare DDR2, men i925 støtter DDR400 og DDR2-400 og 533 :)

Men jeg tror jeg går for i925 da dette har støtte for Tejas, som har 64-bits extensions.

Lenke til kommentar
' date='22/03/2004 : 18:03'] Hvorfor skriver dere "neste generasjons Pentium 4" CPU? :roll:

Fordi det er en ny generasjon prosessorer fra Intel. Fra et arkitekturmessig standpunkt burde Prescott fått navnet Pentium 5 da endringene er nesten vel så store som fra P3 til P4 og vesentlig større enn P2 til P3. Det er nok Markedsavdelingen som ikke fant det hensiktsmessig å kalle den P5, men nå kommer jo antagelig nye modellnummre for disse prosessorene så det blir egentlig mye av det samme...

Lenke til kommentar
Hmm, må nesten levere Boxed versjonen av prosessoren med vannkjøling :wow:

Nemlig :yes:

 

Men jeg regner med at Intel har fått kontroll på 90nm-prosessen sin innen den tid (husk at de kan eksperimentere med Prescott nå fremover). Så kommer 65nm-prosessen som det visstnok skal være mindre problem med.

Lenke til kommentar
Hmm, må nesten levere Boxed versjonen av prosessoren med vannkjøling  :wow:

Nemlig :yes:

 

Men jeg regner med at Intel har fått kontroll på 90nm-prosessen sin innen den tid (husk at de kan eksperimentere med Prescott nå fremover). Så kommer 65nm-prosessen som det visstnok skal være mindre problem med.

De problemene som dukket opp i overgangen 130nm -> 90nm blir eksponensielt mye verre ved overgangen 90nm -> 65nm. Ser egentlig ingen grunn til at det skal bli lettere...

Lenke til kommentar

Siden Intel per idag jobber med 65nm-prosessen sin har de god tid på seg før masseproduksjonen starter. De skal vel også utvikle Prescott et lite år fremover så jeg tror de har et "godt nok" grunnlag til å slippe de samme barnesykdommene som Pressy sliter med.

Lenke til kommentar
Hmm, må nesten levere Boxed versjonen av prosessoren med vannkjøling  :wow:

Nemlig :yes:

 

Men jeg regner med at Intel har fått kontroll på 90nm-prosessen sin innen den tid (husk at de kan eksperimentere med Prescott nå fremover). Så kommer 65nm-prosessen som det visstnok skal være mindre problem med.

De problemene som dukket opp i overgangen 130nm -> 90nm blir eksponensielt mye verre ved overgangen 90nm -> 65nm. Ser egentlig ingen grunn til at det skal bli lettere...

Jeg har også liten tro på at det kommer noen nevneverdig forbedringer ut av 65nm prosessen ene og alene. Antagelig vil de ikke redusere gate lengden mye fra 90 nm til 65nm prosessen for det vil øke lekkasjene vesentlig. Faktisk så tror jeg ikke Intel vil kunne levere prosessorer med topp ytelse og konkurransedyktig effektforbruk før på 45nm prosessen de driver og utvikler.

 

btw: gate lengden er 50nm på dagens 90nm prosess. Det har de siste årene vært vanlig å produsere transistor gate med større nøyaktighet fordi dette den mest kritiske komponenten og fordi de kan. Gate er produsert av ikke krystallinsk silisium også kalt "poly silicon" og det er enklere å lage nøyaktige strukturer med poly silicon enn med metall. I fremtiden vil nok gate bli lagd av metall (igjen) fordi de lekkasjene som begynner å plage CMOS prosessen gjør bredere transistor gates med lav motstand mer attraktive.

Lenke til kommentar

Under load, the Northwood P4 3.4GHz hit temperatures of 64 degrees C (148 degrees Fahreneheit). In the same conditions, the Prescott raced past Northwood's peak temperature on its way to a steady peak of 78 degrees C (or 173 degrees Fahrenheit).

 

That, folks, is hot. And this was inside a computer case lying on its side with the side panel removed so the top was open. Things could get much warmer closed up inside a poorly designed case.

 

Kanskje en ide å fikse meg før dem sender lillebror på asia turne? :(

Som dere ser er ikke jeg istand til å takle varmen i asia ennå, er redd

temperaturen uten skal komme opp mot 30', tør ikke tenke på hva som

skjer da hvis noe ikke gjøres :no:

 

http://www.tech-report.com/reviews/2004q1/...z/index.x?pg=15

Endret av PrescHot
Lenke til kommentar

For one, the heat generated by this little powerhouse is downright astonishing. At a full load temperature of 95 degrees Celsius using a copper heatsink and a powerful fan, my thoughts were starting to be directed to the fact that this CPU is ~5 degrees from the boiling point of water which is concerning if perhaps your CPU heatsink came off for some reason. All I have to say is I hope you have your shutdown temperature settings in your BIOS enabled, because if something goes wrong, this CPU will cook in seconds.

http://www.tweaknews.net/reviews/prescott/index10.php

 

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...