Gå til innhold

Waterchill "Antarctica"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testbenken yter ikke mer enn 80 watt - men det er mer enn nok til å avsløre forskjellene mellom de forskjellige testobjektene. For øvrig bør vi nok forvente at framtidige prosessorer vil avgi mindre varme; Det er noe som vil presse seg fram av seg selv. Det håper jeg i alle fall! ;)

Lenke til kommentar

Supert :D

 

Satt å lurte på om det var et bra sett......

Vips.... Så kom det en test på det :p

 

Men jeg lurer på om:

 

WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit

KT12A-L30/220v-10mm Antarctica Dual Rad

 

Er dette "like" bra.... dvs. når jeg kjører vannet gjennom 3 deler??

 

Noen formeninger om dette????

Lenke til kommentar

Kanskje jeg kan få litt hjelp her med en liten knipe jeg har.

Etter at min Maze 4 blokk sprakk så har jeg letet etter ny blokk.

Landet på Antartica blokken, men det er en del spørsmål jeg har rundt denne. For det første så har jeg ikke et Waterchill sett, men et del sett som jeg har satt sammen med Tygon slangene på 12mm fra microplex.

Netconnection fører blokken som er i 12mm, men den er fortsatt med hurtigkoblinger. I fra en del folk så har jeg hørt at jeg kan få store problemer med å få det tett rundt hurtigkoblingene om jeg bruker Tygon slangene fordi veggene er for tynne. Noen som kan bekrefte det?

Og hvis det ikke skulle gå så er det noen mulighet for å skifte hurtigkoblingene ut med nipler? Og hva er i så fall gjengedimensjonen?

 

(Både komplett og netconnection som er de eneste som fører de hittil har ikke oppgitt denne informasjonen og jeg fikk heller ikke noe godt svar i fra Asetek.)

Lenke til kommentar

Lurer litt på det samme som bamsefar skriver.

Har også lest at 12mm versjonen yter bedre, men jeg finner ingen steder hvor de selger denne versjonen med CPU, GPU og NB blokker.

 

Noen som vet hvor mye forskjell det er i ytelse mellom Black Ice Exreme 2 og pro2 ?

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før, så er det 12mm OD det er snakk om, så Tygon 1/2" ID vil ikke passe uansett desverre. Med mindre noen kan med sikkerhet si at det er 1/2" ID i 12mm versjonen?

 

Dersom noen har testet 12mm versjonen og/eller har en tilgjengelig hadde det vært meget hyggelig om noen hadde sjekket hva gjengedimensjonen er på toppen. Det er sikkert _mange_ som lurer på dette.

 

Edit: postet spørsmål på asetek`s support forum om dette nå, vi får se om jeg får svar

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Kvakksalveren:

 

Som jeg skrev her:

For sammenlikning byttet vi ut Antarctica-blokken med den originale blokken (testet her).

Ergo byttet jeg bare ut selve blokken.

 

Bamsefar: Tygon-slangene egner seg ikke til denne type nipler da de er for myke. Det finnes plaststykker som du trer slangene over, og som så dyttes inn i nippelen:

http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...gpu/index2.html

Men jeg tror den enkleste løsningen for deg er å benytte en overgang og en bete slange i rett tykkelse og dimensjon. Det er jo ikke nødvendig å gjøre det vanskeligere enn høyst nødvendig. :)

 

The_Creator:

 

Lekkasje er det alltid risiko for, men med denne type nipler er det større risiko enn f.eks. nipler hvor du trer slangene over og fester med slangeklemme.

Jeg rakk ikke å ta sammenlikningsbilde, men har plassert det på TTD-lista mi.

 

Og engelsk konklusjon kommer så snart jeg får unna litt arbeid.

Lenke til kommentar
Kvakksalveren:

 

Som jeg skrev her:

For sammenlikning byttet vi ut Antarctica-blokken med den originale blokken (testet her).

Ergo byttet jeg bare ut selve blokken.

 

Bamsefar: Tygon-slangene egner seg ikke til denne type nipler da de er for myke. Det finnes plaststykker som du trer slangene over, og som så dyttes inn i nippelen:

http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...gpu/index2.html

Men jeg tror den enkleste løsningen for deg er å benytte en overgang og en bete slange i rett tykkelse og dimensjon. Det er jo ikke nødvendig å gjøre det vanskeligere enn høyst nødvendig. :)

 

The_Creator:

 

Lekkasje er det alltid risiko for, men med denne type nipler er det større risiko enn f.eks. nipler hvor du trer slangene over og fester med slangeklemme.

Jeg rakk ikke å ta sammenlikningsbilde, men har plassert det på TTD-lista mi.

 

Og engelsk konklusjon kommer så snart jeg får unna litt arbeid.

Fikk et tips fra AveMORphine angående stivningen av slangen, men jeg er litt i tvil. Jeg vet at det er vanskelig, men kan du med nogenlunde sikkerhet og handen på hjertet si at dette kommer til å fungere uten de alt for store problemene. Jeg rett og slett hater hurtigkoblinger og har aldri hatt noen gode opplevelser med de.

 

Så helt ærlig. Hva ville du gjort Vidar? Kjøpt 12mm verjsonen på Netconnection og kjøpt stivelse av slangen, eller kjøpt 10mm versjonen på Komplett, spart penger, men ikke være sikker før jeg har blokken i fanget på at jeg får tak i slanger her i Tromsø som er stive nok. Uansett så må jeg kjøpe noe hos Microplex, om det er overganger eller stivelse til slangen så det gjør ikke så mye (Skal ha en del annet også)

 

Jeg har verken tid (pga en hvis deadline) eller penger til å tusle frem og tilbake om noe ikke skulle bli tett så jeg har bare et forsøk.

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar

EC

 

Ja eg såg at du skreiv det, men forskjellen var jo mildt sagt enorm.

Eller for å sei det på ein annan måte så trudde eg ikkje at den gamle blokka var så dårlig. I forhold til Mist frostbite så ligg jo den gamle blokka midt i mellom den og Antarctica. Då virka det litt sannsynlig at gamle blokka var testa med den gamle radiatoren.

 

Derfor spurte eg for å vere på den sikre sida.

Lenke til kommentar
(...) I forhold til Mist frostbite så ligg jo den gamle blokka midt i mellom den og Antarctica. Då virka det litt sannsynlig at gamle blokka var testa med den gamle radiatoren.

(...)

Siden EC nå har gått bort fra å teste blokkene "live" på hovedkort, og i tillegg nå bruker et helt annet vannkjølingssett, er ikke tallene sammenlignbare i det hele tatt med tidligere tester.

En annen ting, er jo at når man tester kjøling "live", så blir tallene heller diffuse, unøyaktige og ikke noe særlig å stole på. Det er derfor ok.no har gått bort fra denne typen testing også. Vi får bare håpe på at EC tester alle blokkene på nytt med _denne_ metoden?

Lenke til kommentar
(...) I forhold til Mist frostbite så ligg jo den gamle blokka midt i mellom den og Antarctica. Då virka det litt sannsynlig at gamle blokka var testa med den gamle radiatoren.

(...)

Siden EC nå har gått bort fra å teste blokkene "live" på hovedkort, og i tillegg nå bruker et helt annet vannkjølingssett, er ikke tallene sammenlignbare i det hele tatt med tidligere tester.

En annen ting, er jo at når man tester kjøling "live", så blir tallene heller diffuse, unøyaktige og ikke noe særlig å stole på. Det er derfor ok.no har gått bort fra denne typen testing også. Vi får bare håpe på at EC tester alle blokkene på nytt med _denne_ metoden?

Mist frostbite er ein luftkjøler som er testa i den samme testbenken, kt-3.

 

Ellers er eg enig i at dei gamle testane er rimelig ubrukelige. Tråder som denne er og på grensa til villledende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...