Gå til innhold

Dual-Opteron hovedkort fra MSI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, K8D Master 3 er en stor forbedring av K8D Master som ble lansert for snart et år siden med 6 ekstra minnebanker og mulighet for S-ATA/SCSI. Det er faktisk det første dual Opteron-hovedkortet som støtter en 8+4 minnebank-konfigurasjon og opptil 24GB DDR400 minne :thumbup:

 

Jeg leste også om dette hovedkortet på MSI sine hjemmesider, og fant en litt oppsiktsvekkende feil:

http://www.msi.com.tw/html/newsrelease/pro...4_0311_9161.htm

 

"...it is equipped to support Single or Dual AMD Opteron™ Processors with 800MHz Front-side Bus."

 

Opteron har integrert nordside med minnekontroller og har følgelig ingen FSB (Front-Side Bus), men MSI har tydeligvis forvekslet dette med hastigheten på HyperTransport-buss linkene som er noe helt annet ;)

 

Detaljerte spesifikasjoner på MSI K8D Master 3 finnes her:

http://www.msi.com.tw/program/products/ser...ail.php?UID=560

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Det som slo meg var at den har integrert Videokontroller og jeg lurte dermed på om PCI-X er den PCI Express vi har hørt så mye om??

 

Video

 

- Integrated ATI Rage XL graphics controller

(...)

 

Onboard I/O

 

- 1 x PS/2 Keyboard port

- 1 x PS/2 Mouse port

- 1 x floppy port

- 2 x IDE ports

- 1 x serial port

- 1 x parallel port

- 4 x USB ports (2 front and 2 rear)

- 1 x VGA port 

(...)

Endret av rener
Lenke til kommentar

Nei, PCI-X er ikke det samme som PCI-Express. Husker ikke helt forskjellen, men det er i hvertfall PCI-Express mange har ventet så mye på.

 

PS. Det med integrert video-kontroller er vel ganske greit siden det er snakk om et server-system. (Kortet er over hodet ikke beregnet for spilling hvis du hadde forhåpninger om det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...