Gå til innhold

Nye LCD/TV-skjermer fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende! Nå begynner produsentene å skjønne hva kundene vil ha og ikke bare tenker på sin egen profitt. (les: Ønsket om å selge TO stk LCD-paneler, der den ene kun kan brukes som TV og den andre kun kan brukes som PC-skjerm)

 

Håper bare andre produsenter følger etter (gjerne med 19"-utgaver) og at de har DVI og bedre lysstyrke, kontrast og pris på disse.

 

Stå på produsenter! Gleder meg til disse fremtidige produktene. :)

Lenke til kommentar

hvordan det?

 

de lcd skjermene er faktisk multifunksjons skjermer, designet for både TV titting og Data, da skjermen faktisk har en TV tuner og D-Sub tilkobling. hadde Samsung lansert de lcd skjermene med maks støtte for 640x480 oppløsninger så tror jeg svært få hadde kjøpt skjermen for med en så lav oppløsning så hadde skjermens bruksverdi vært lik null. dessuten, har du sett TV på en datamaskin som har kjørt mye høyere oppløsning en TV bildet faktisk er? viss du har gjort det noen gang så hadde du visst at bildet blir mye klarere og ha bedre detaljer en en vanlig TV vil levere.

 

PDF datasheet av 710MP'n

http://www.samsungusa.com/SamsungUSA/PRODU...05/710MP_so.pdf

 

sier bare Go Samsung! slikt liker vi :thumbs:

Lenke til kommentar
dessuten, har du sett TV på en datamaskin som har kjørt mye høyere oppløsning en TV bildet faktisk er? viss du har gjort det noen gang så hadde du visst at bildet blir mye klarere og ha bedre detaljer en en vanlig TV vil levere.

Nå var det ikke først og fremst oppløsningen jeg tenkte på, men heller sideforholdet (skjermen er 5:4 og ikke 4:3), men når du først nevner oppløsning har jeg et par spørsmål:

* Hvordan kan du mene at 640*480 er en dårligere oppløsning enn 1280*1024 når en primært bruker skjermen sin som tv-skjerm?

* Som tilleggspørsmål til forrige spørsmål, har du noe tanker om antall tv-linjer som kommer fra kabeltv-anlegget? Hva gjøres med dette signalet dersom det ikke stemmer med antall linjer tilgjengelig på tv-skjermen? Hvordan kan du påstå at denne prosessen er noe annet enn kvalitetsforringende?

* Du skriver også at bilde fra kabel-tv på en lcd-tv med høy oppløsning inneholder mer detaljer enn en tilsvarende skjerm med lavere oppløsning. Hvor henter du denne nye informasjonen i bilde fra?

Lenke til kommentar

Først og fremst synes jeg det virker latterlig med 5:4 fromatet, hvis skjermen også er ment til tv. Forlater man først det klassiske 4:3 formatet burde i det minste skjermen strekkes ut i bredden og ikke i høyden. Men så er jeg også et 4:3 menneske (A4 ifølge noen, men de mangler vidsyn), idet jeg mener at all form for widescreen er simpel og i bunn og grunn et frierei til massene og den dårlige smak. Legg merke til at alle de gode dogme filmene er 4:3! Widescreen kom fra USA med Ben Hur og de groteske Bibelfilmene, needless to say. Kort sagt: Action på bekostning av innhold. På den annen side kan skytescener være bra, da men kan gå og sette på kaffevannet uten å gå glipp av noe. Men hva var det igrunnen vi diskuterte? :wow:

Lenke til kommentar
Forlater man først det klassiske 4:3 formatet burde i det minste skjermen strekkes ut i bredden og ikke i høyden.

Jeg mener at man ikke bør strekke ut noe som helst i noen retninger da mennesker blir seende enten alt for tynne/lange ut eller alt for brede/korte.

 

Strekking er noe herk, men jeg har ingen proglemer med å bruke en 5:4-skjerm som kombinert TV og PC-skjerm. Som PC-skjerm får man utnyttet hele området som normalt, og som 3:4-TV får man bare en tynn sort stripe øverst og nederst. Denne stripa går ofte i ett med ramma når man ser film slik at den ikke forstyrrer. Som 16:9-TV så får man tykke sorte striper, noe man gjør på både 3:4- og 5:4-TV'er. Dermed ser jeg ikke helt den store forskjellen mellom 3:4- og 5:4-TV'er når det gjelder 16:9-sendinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...