Gå til innhold

R420 med 12 pipelines?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
R420 vil bli utviklet med 0,13-mikrons teknologi, mens tidligere grafikkprodukter brukte 0,15-mikrons prosess.

 

Dette stmmer vel ikke helt?

Ettersom at R350 (9600) er bygget på 0,13-mikron.

Stemmer. Synes dette var en dårlig skrevet artikkel iom at nVidia har ikke 16 "aktive pipelines". De bruker den gamle 4x2 eller i NV40s tilfelle 8x2 som jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Synes dette var en dårlig skrevet artikkel iom at nVidia har ikke 16 "aktive pipelines". De bruker den gamle 4x2 eller i NV40s tilfelle 8x2 som jeg har skjønt.

Kanskje den har 16 fysiske pixel pipelines, kanskje ikke. 8x2/16x0 er også bare et rykte. Men uansett er antall pipelines med x antall TMUs hver ikke veldig beskrivende lenger.

Lenke til kommentar
Synes dette var en dårlig skrevet artikkel iom at nVidia har ikke 16 "aktive pipelines". De bruker den gamle 4x2 eller i NV40s tilfelle 8x2 som jeg har skjønt.

Kanskje den har 16 fysiske pixel pipelines, kanskje ikke. 8x2/16x0 er også bare et rykte. Men uansett er antall pipelines med x antall TMUs hver ikke veldig beskrivende lenger.

Det kan stemme, the Inq skriver i ag at NV40 vitterlig har 16 fysiske piplines (1*16). Så det blir nok en meget verdig konkurent til R420...

Lenke til kommentar

The Inq. har så langt gjettet på alle mulige kombinasjoner, både for Nv40 og R420... Foreløpig er det rett og slett ingen som har noe håndfast å komme med.

 

Det eneste som er ganske så sikkert er at R420 bygger på R360 (en videreutvikling av arkitekturen), mens R400 ble skrapet og skiftet navn til R500... R400 ble for dyr og avansert for nåtiden heh(ATi har to team som jobber med to forskjellige arkitekturer...)

 

ATi pleier ikke å gi ut noe som helst info på forhånd anngående kommende grafikkbrikker og det har de ikke gjort nå heller. Ingen visste noenting før R300 kom heller. Så det er nok bare å vente til det nærmer seg en offisiell lansering før man kan si noe konkret om dette, men at det blir en nokså jevn kamp kan synes ganske klart.

Lenke til kommentar
ATI på sin side har påstått at R420 vil ha den beste ytelsen i de mest populære spillene for PC.

 

hvordan kan ATI gå ut med dette når de ikke har sammenligningsgrunnlag?

er det noe som har gått forbi meg?

 

dårlig å gå frem med slikt

 

 

kanskje litt offtopic, men er det noen som vet jeg kan bruke samme ATI/NVDIA vannblokk som jeg eventuellt måtte ha, også på neste generasjonsskjermkortene?

Lenke til kommentar
hvordan kan ATI gå ut med dette når de ikke har sammenligningsgrunnlag?

er det noe som har gått forbi meg?

 

dårlig å gå frem med slikt

 

 

kanskje litt offtopic, men er det noen som vet jeg kan bruke samme ATI/NVDIA vannblokk som jeg eventuellt måtte ha, også på neste generasjonsskjermkortene?

ATi vet nok mer om nVidia og omvendt enn de fleste andre vet om noen av selskapene...

 

Og uansett, det kalles PR

Lenke til kommentar
Og uansett, det kalles PR

PR er reklame for produktene sine, ikke direkte løgn eller luftige antagelser.

 

Det kan godt hende de kan kalle T420 for verdens beste GPU, men da må de ha et definert sammenligningsgrunnlag. F.eks at den er den raskeste i en gitt test, eller den raskeste av en gitt mengde GPU'er (f.eks alle nåværende, eller alle under 200$). Som regel er det er vanskelig å få fram grunnlaget for uttalelsene, noe de brude vært flinkere til.

 

Men selv om det PR så har de ikke lov til å lyve eller si ting de ikke kan stå for på ett eller annet grunnlag.

 

Dette er forresten grunnen til at produsentene reklamerer for low-end GPU'er med helt løse ord som "glimrende til multimedia og spill". Uten å si at det er best eller bedre enn noe annet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...