Gå til innhold

ATI R420 nedgraderes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viss DirectX ikke utnytter 3.0, hva er vitsen med å implementere det? Jeg ser på det som positivt om de prioriterer ytelse foran specs.

Vel, fordelen kan jo være at hvis det kommer spill som støtter 3.0 innen ett år og ati kommer da ut med en ny generasjon kort som støtter 3.0 så er Nvidia allerede etablert på markedet med slike kort, de eksisterende kortene er MYE billigere og Nvidia er på vei med sin 2.generasjon av 3.0 kort.

Lenke til kommentar

alså når spill kommer med Pixel og Vertex Shader 3.0, så er det kommet en ny genrasjon graftikk kort. Det er viktigere at grafikk kort takler alt av spill 110% med eye candy. Enn at det takler noe nytt som kommer om en lang stund..

 

dårlig formulert

Lenke til kommentar
alså når spill kommer med Pixel og Vertex Shader 3.0, så er det kommet en ny genrasjon graftikk kort. Det er viktigere at grafikk kort takler alt av spill 110% med eye candy. Enn at det takler noe nytt som kommer om en lang stund..

 

dårlig formulert

Legg merke til at jeg sa støtter og ikke krever. Det er en stor forskjell. Det er ofte at det kommer spill med støtte for nye teknologier ganske fort etter at nye generasjoner har blitt sluppet. I forhold til å komme tidlig ut med support for nye teknologier så er det mye å si på begge sider av bordet der, men en ting som taler for er at produktet er da mer fremtidsrettet enn sine konkurrenter. Er ikke så lenge siden folk spurte og grov for å finne ut hvilket grafikk kort de skulle kjøpe for å kunne supporte Doom3 og dette var det eneste som gjalt.

Lenke til kommentar

Tror det er en økonomisk beslutning, kortene vil koste mindre å produsere, og jo fære spes, jo enklere er de å reparere.

 

ATI har jo i den siste tiden markedført seg som en prisgunstig aktør.

 

Og siden Nivida sitt kort på papiert sal være bedre så vil jeg tro at ATI heller satser på å være det korete som gir mest igjen for penga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Tror det er en økonomisk beslutning, kortene vil koste mindre å produsere, og jo fære spes, jo enklere er de å reparere.

 

ATI har jo i den siste tiden markedført seg som en prisgunstig aktør.

 

Og siden Nivida sitt kort på papiert sal være bedre så vil jeg tro at ATI heller satser på å være det korete som gir mest igjen for penga.

det tviler jeg på, det er alltid et stort pluss å ha markedets raskeste skjermkort, selv om det ikke er den delen som betyr mest inntekter.

når ati nå har ledet dette kappløpet så ser jeg ikke for meg at de plutselig kommer til å trekke seg for å konsentrere seg om prisgunstige kort.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

tror nok ati vet hva de gjør.

Pixel og Vertex Shader 3.0,hvis dette ikke har så mye støtte i dx9 spill

ennå.kansje det kommer senere i år på neste grafikkort fra dem..

 

er jo ikke sikker geforce har støtte for Pixel og Vertex Shader 3.0,

men vi får sikkert vil vite mere snart..

 

helt otrolig har disse kortene nv 40 og R420 blir rost opp i skyende

når man hører om dem første gang.kansje ytelsen på kortene ikke er helt

slik vi forventer at det blir..

Lenke til kommentar

Gammelt nytt.

Med tanke på at R420 er basert på R300 så vil jeg ikke bli sjokkert hvis dette faktisk er tilfelle. Men den kommer nok til å overgå PS/VS 2.0 specen ganske mye og i tillegg vil nok R420, i likhet med R350/360, ha støtte for F-buffer som muliggjør ubegrenset instruksjoner per pass.

Hvis det viser seg at R420 har en del bedre PS2.0 ytelse enn NV40 så tror jeg nok ikke mange vil bli skuffet selv om den ikke er helt på nivå med PS/VS3.0 specen.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Det er så enkelt at ATI har undervurdert nVidia ganske kraftig. Var ikke så lenge de gikk ut å sa at de ville være kjappere på minst ti av de mest spillte spillene. Dette baserte de på rykter om specsa til nv40. Noen dager etter fikk vi vite at nv40 blir mye råere enn først antatt. Virker som nvidia har tatt seg mye bedre tid på denne generasjonen skjermkort, og at ati nå må ta snarveier for å kunne lansere kortet i tide til å kunne konkurere fra dag en.

Det virker som det er en generell holdning her på forumet at nVidia ikke kan lykkes med noe, og at ati lykkes med alt uansett. nVidia er en utrolig sterk produsent. Er bare siste tiden de har gjort noen tabber. fx5800 og dette med ps/vs 2 støtten sin. Da de trodde de hadde så mye makt at de kunne påvirke m$ til å bruke deres forslag.

ps/vs3.0 støtte kommer i DX9c om ikke så alt for lenge.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...