Gå til innhold

TEST: Logitech Z-680


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har kommet til ca de samme konklusjonene som meg. Egner seg MEGET godt til film og spill, men fasepluggene gjengir diskant litt for dårlig i øverste frekvens området. Og det går ikke ann å stille bassen tilstrekkelig ned, det er liksom av eller på. Jeg bruker settet i en relativ stor stue som surround anlegg og det funker rått. Save privat ryan sin åpnings sekvens gav meg nesten bakoversveis. Grunnen til at jeg kjøpte dette settet var for å bruke det til film/tv. Tror du skal lete lenge i hifisegmentet for å finne noe som er i nærheten på pris og ytelse. Men settet har selvfølgelig svakheter, og det må man nesten regne med til prisen. På musikk så mangler det litt mellomtone/diskant oppløsning og bassen har en tendens til og ta litt for mye i, selv om den er på det minste hakket før den slår seg av. På film derimot så er lyden "rett", og det samme gjelder spill, der skal det være litt mye bass. Men min største skuffelse var at det første settet jeg hadde bare varte i ca 8 timer. Da sto det greit nok på hele tiden med film osv. for å teste, men at forsterkeren ble så overoppheta at den tok kvelden er for dårlig. Forsterkeren har jo enorme kjøleribber, mye større enn på den aktive 12tomms cven min, enda tok det kveld. I tillegg så sto suben ganske langt fra bakveggen så det var god lufting. Burde vært ei automatsikring mot for høy temperatur. Men det nye settet fungerer heldigvis enda etter et par uker :thumbs: En annen ting, når frekvensgangen er oppgitt til 35 hz hvorfor bruker dere en 30hz testtone, da demper jo delefiltret antagelig med 18db pr. oktav...er vel neppe så mange andre 8 tomms subbasser som går særlig dypere enn dette...skal du riste hele huset så må det mere krutt til. Har cv vs 12, cv lw 12 aktiv sub og cv lw 10 aktiv sub på stereoanlegget jeg bruker på fest. Er litt mer pulver i det oppsettet. Men surround er det ikke.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Eg har også komt fram til ca samme konklusjonen som HW har, men digitalinngangen er veldig fin til pcen også, i motsetning til kva dei nevnte i testen. Eg har PS2 på den optiskeinngangen og datamaskina på coaxialinngangen og tven på analoginngangen. Dette gjer det mogleg å få DTS og AC3 lyd på divxfilmane som har slikt lydspor, og det er ein fin ting. Har ikkje prøvd det på windows men på GNU/linux fungerer iallefall ac3passthru utmerket.

Alt i alt verdt pengane, sjølv om det var billigare då eg kjøpte det.

Lenke til kommentar

Grei test, kanskje litt sen? Og please, fjern Dina fra playlisten :p

Personligs ynes jeg bassen kan virke litt ukontrollerbar. Og synes heller ikke dere burde satt prisen som minus, da settet ikke er dyrt, men heller koster mye. Dette er helt to forskjellige ting, for sett av en viss kvalitet som dette koster jo mer å produsere enn et av dårlig kvalitet?

Lenke til kommentar
Eg har også komt fram til ca samme konklusjonen som HW har, men digitalinngangen er veldig fin til pcen også, i motsetning til kva dei nevnte i testen. Eg har PS2 på den optiskeinngangen og datamaskina på coaxialinngangen og tven på analoginngangen. Dette gjer det mogleg å få DTS og AC3 lyd på divxfilmane som har slikt lydspor, og det er ein fin ting. Har ikkje prøvd det på windows men på GNU/linux fungerer iallefall ac3passthru utmerket.

Alt i alt verdt pengane, sjølv om det var billigare då eg kjøpte det.

Ac3 funker utmerket fra divx og annet digitalt materiale i win xp;) bruker dette settet på digital coax utgangen på soundstormlydkortet og et headsett på audigy kortet mitt. Og så bruker jeg analog inngangen til tv. Dvd spilleren er på optisk tilkobling. Hadde jeg hatt flere lydkilder så måtte vel jeg ha tatt i bruk de analoge digtal inngangene

Lenke til kommentar

jeg er veldig fornøyd med dette settet selv.

Men det jeg ikke er fornøyd med er den lille jallakontrollen som fulgte med.

Katten reiv ned duken på bordet, og kontrollen falt 70 cm fra bordet og ned på teppet, det gjorde at power knappen på kontrollen ikke fungerer lenger.kan hende det er jeg som er uheldig bare ,men den kan sikkert sendes inn til reparasjon.

Når alt kommer til alt,så er jeg fornøyd med lyden i forhold til prisen :)

Trenger ikke noe mer i stua her på 20kvm

Lenke til kommentar
jeg er veldig fornøyd med dette settet selv.

Men det jeg ikke er fornøyd med er den lille jallakontrollen som fulgte med.

Katten reiv ned duken på bordet, og kontrollen falt 70 cm fra bordet og ned på teppet, det gjorde at power knappen på kontrollen ikke fungerer lenger.kan hende det er jeg som er uheldig bare ,men den kan sikkert sendes inn til reparasjon.

Når alt kommer til alt,så er jeg fornøyd med lyden i forhold til prisen :)

Trenger ikke noe mer i stua her på 20kvm

Prøvd å sende mail til logitec sin europa support? Jeg fikk først en ny sikring da det første røyk pga at jeg ikke fikk tak i lik, og nå på det siste settet jeg fikk så var kontroll poden av en gammel firmware versjon og hadde den sedvanlige white hiss lyden om man sitter veldig nært centeren. Så jeg sendte mail og spurte om ny. Tar noen dager å få svar, men nå er altså ny kontrollpod på vei...free of charge, fra sveits til norge...skader ikke å spørre og de skal ikke ha de gamle komponentene :thumbs: Du har jo faktisk 3 års garanti. Bare si at den gamle slutta og virke.

Lenke til kommentar
Litt dyrt for meg, men fin test.. Kunne hatt noen bilder av hvordan dere koblet opp og slikt :)

Er ikke noe hokus pokus å koble opp dette settet. Høytalerkablene skal i godt merkete høytalerutganger. Ledningene er også fortinnet på tuppen så de fliser ikke heller, så er det bare å koble dvd/pc etc til rett inngang og velge den på input. Voila!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...