Gå til innhold

Thermaltake med CPU-kjølere for LGA775


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare meg, men hvorfor ikke gå over til 120mm vifter?

Man skal jo liksom ha plass til kjøleren i kabinettet også da...

 

Ellers håper jeg at det kommer kjøleribber av denne typen for andre prosessorer også. Hvis den er så effektiv som de vil ha den til, må den jo være bra både for de som overklokker, og for de som vil bruke en "lydløs" vifte på den...

Lenke til kommentar
Er det bare meg, men hvorfor ikke gå over til 120mm vifter?

Man skal jo liksom ha plass til kjøleren i kabinettet også da...

 

Ellers håper jeg at det kommer kjøleribber av denne typen for andre prosessorer også. Hvis den er så effektiv som de vil ha den til, må den jo være bra både for de som overklokker, og for de som vil bruke en "lydløs" vifte på den...

hva mener du? hvor lite kabinett er du har da? jeg har kjørt lenge med 120x120 vifter med luft kanal direkte ut...

Lenke til kommentar

Helt sykt! :wow: Utviklingen er helt klart på ville veier når man trenger en slik monster-kjøling som standard (?). Dette MHz-jaget representerer ikke en bærekraftig utvikling, så Intel bør ta lærdom av AMD som lager desktop-prosessorer med vesentlig mindre effektforbruk/varmeutvikling og som likevel yter glimrende pr. MHz.

Lenke til kommentar
Helt sykt! :wow: Utviklingen er helt klart på ville veier når man trenger en slik monster-kjøling som standard (?). Dette MHz-jaget representerer ikke en bærekraftig utvikling, så Intel bør ta lærdom av AMD som lager desktop-prosessorer med vesentlig mindre effektforbruk/varmeutvikling og som likevel yter glimrende pr. MHz.

Ehhh, er da ikke såå lenge siden vi så på tomshardware hva som skjedde med en athlon når man tok av kjøler kontra en Pentium4? Athlon tok fyr... Har det skjedd så forbaska mye siden da? jeg brente vel opp 2 Athlon cpuer bare i 2003 pga. bittelitte granne for lite paste(knappenål størrelse)

Lenke til kommentar
hva mener du? hvor lite kabinett er du har da? jeg har kjørt lenge med 120x120 vifter med luft kanal direkte ut...

Mulig jeg var litt uklar. Mente mest hvordan en 120mm x 120mm kjøler kan komme borti andre komponenter, hvis ikke hk produsentene tar høyde for det i plasseringen av cpu og kondensatorer og sånt på hovedkortet. Husker styret med "får jeg plass til en Alpha PAL 8045 på dette hovedkortet?", og med en enda større kjøler kan jo ikke cpu'en plasseres for nærme psu, heller. Avstanden fra AGP porten til den øvre kanten på hovedkortet, der potensielt psu'en kan ligge, er da ikke stor, annet enn at det kan bli litt trangt når det skal kabler og anna stæsj inn også... :shrug: Mener bare at det er noe som må forberedes noe mer, enn at Thermaltake bare kan lage en 120mm kjøler helt uten videre...

Lenke til kommentar
Helt sykt!  :wow: Utviklingen er helt klart på ville veier når man trenger en slik monster-kjøling som standard (?).  Dette MHz-jaget representerer ikke en bærekraftig utvikling, så Intel bør ta lærdom av AMD som lager desktop-prosessorer med vesentlig mindre effektforbruk/varmeutvikling og som likevel yter glimrende pr. MHz.

Kanskje på tide med en underskriftkampanje:

 

Ja til dual-doathan kjerne på desktop - nå! :)

Lenke til kommentar
Helt sykt!  :wow: Utviklingen er helt klart på ville veier når man trenger en slik monster-kjøling som standard (?).  Dette MHz-jaget representerer ikke en bærekraftig utvikling, så Intel bør ta lærdom av AMD som lager desktop-prosessorer med vesentlig mindre effektforbruk/varmeutvikling og som likevel yter glimrende pr. MHz.

Kanskje på tide med en underskriftkampanje:

 

Ja til dual-doathan kjerne på desktop - nå! :)

Ja, og Pentium-M på ATX NÅÅÅ ;)

Lenke til kommentar
Ehhh, er da ikke såå lenge siden vi så på tomshardware hva som skjedde med en athlon når man tok av kjøler kontra en Pentium4? Athlon tok fyr... Har det skjedd så forbaska mye siden da?

Ja, og det er ganske lenge siden det skjedde - snart 2.5 år faktisk :roll: (se her og her for mer om dette) og siden den gang har det skjedd ganske mye faktisk; AMD har kommet med Athlon 64 og Intel har kommet med P4E (Prescott) og det er en vesentlig forskjell i effektforbruk i Intels disfavør her for å si det mildt. Dette er ikke noe problem med Athlon 64 siden den støtter Cool ‘n’ Quiet-teknologi som brukes for å styre effektforbruk, varmeutvikling og støynivå :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Helt sykt!  :wow: Utviklingen er helt klart på ville veier når man trenger en slik monster-kjøling som standard (?).  Dette MHz-jaget representerer ikke en bærekraftig utvikling, så Intel bør ta lærdom av AMD som lager desktop-prosessorer med vesentlig mindre effektforbruk/varmeutvikling og som likevel yter glimrende pr. MHz.

Kanskje på tide med en underskriftkampanje:

 

Ja til dual-doathan kjerne på desktop - nå! :)

:lol: Kanskje det, men hvis Intel ikke innser det selv snart så fortjener de å slite.

Lenke til kommentar

Thermaltake overdriver speccen på produktene sine, stoler ikke lenger på dem. Har ingen tro at en 9CM vifte på 4500+rpm er kun 45db, i tilleg påvirker desinen på kjøleribben hvor meget en vifte stoyer. Kanskje er viten 45db ikke montert på ribben men slik triks er typisk Thermaltake.

 

Simon

Lenke til kommentar

Må vel minst ha noe slikt for å kjøle P5 på 10GHz:

http://www.nisco.net/nyb.html

nyb_ah2.jpg

 

Double-Width AcoustaFoil Fans: Capacities to 350,000 CFM, 14"SP

 

Double-Width AcoustaFoil fans combine the efficiency of New York Blower's airfoil wheels with construction features to suit industrial supply and exhaust systems as well as HVAC applications. A wide range of accessories is available to tailor the fans to each unique application. Complete AMCA Class I, II, II performance ... Efficiencies beyond 85% ... temperatures to 750 degrees F (417 degrees C).

 

:laugh:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...