Gå til innhold

TEST: Accent HT-200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du får en MSI mega pc med hovedkort og PSU til ca 3000,- sier det seg selv at denne ikke kommer til å selge bra.

Nå er jeg inhabil i denne saken, men ærlig talt... msi mega pc har ikke høy WAF i det hele tatt... Billig plastik-følelse.

 

WAF= Wife Acceptance Factor

 

DrE

Lenke til kommentar

desuten er det jo en del som er villige til å betale ekstra for å få et fint og bra produkt...

Det er jo faktisk noen som kjøper andre toppmodeler, man kan få en virkelig fin pc til prisen av et 9800 xt. og bare prisforskjellen mellom xt og pro er nok til en billig cpu og et ok hk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

Och i testet glömmer de att nämna att fjärren är en av få (den enda?) som kan användas för att slå PÅ datorn. Utan att använda tricks som Ps/2 wake up grejer på moderkortet. Därför vill jag ha den!

 

Anders

Lenke til kommentar

Alt av funksjoner kan i prinsippet programmeres inn på fjernkontrollen så det er ikkje et absolutt behov for mus eller tastatur.

 

Fjernkontrollen er bare et hjelpemiddel som kan erstatte mus og tastatur om du setter det opp skikkelig., du kobler mus og tastatur til etter eget ønske og behov.:)

Endret av crusade
Lenke til kommentar

Hvor mye du kan bruke fjernkontrollen kommer ann på hvilket frontend GUI du bruker. Jo mere komplisert dette er, jo værre blir programmeringen av fjernkontrollen, og mindre brukervennlig blir det.

 

Dersom du f.eks bruker myHTPC som frontend er det mye lettere å programmere fjernkontrollen. Da kan du i større grad benytte en slags "pad+enter", slik at du blar deg frem i menyer med piltaster og trykker enter på valgene.

 

Skal du benytte deg av alle egenskapene til en htpc, så kommer du sjelden utenom et tastatur.

 

Jeg selv har en pronto ru-950 som jeg prøver å programmere opp mot htpcen (ht200-s m/fjernkontroll-enheten). Jeg planlegger at denne skal styre alle funksjoner man trenger i løpet av f.eks en filmavspilling, med de innstillinger man kan komme til å trenge.

 

Alt annet gjør jeg med et trådløst tastatur av typen "sejin" med trackball innebygd i tastaturet. Dette kan absolutt anbefales pga brukervennlighet. Desverre er det som med de fleste andre ir-basserte tastatur noe dårlig rekkevidde, slik at vist du legger deg pal i sofaen, med tastaturet under noen potetgullposer og en pose biler, så sliter du litt.....

 

Det finnes jo selvfølgelig tastaturer som fungerer over rf. Disse er langt mere motsandsdyktige ovenfor hindringer, og har lengre rekkevidde. (gyration er et slikt dyrt merke som jeg har installert en del ganger)

 

DrErling

Endret av DrErling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...