Gå til innhold

Ingen 3 GHz Prescott før april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel svetter ja.. Prescott har nok ingen stor fremtid som konkurrent mot A64.

 

Intel konsentrerer seg nok heller rundt sin egen X86-64 prosessor og banker ut den så fort som overhode mulig.

 

Om det er en prescott kjerne som får den muligheten er det ihvertfall ikke dagens prescott.

Lenke til kommentar

Det begynner nå å bli klinkende klart at Prescott for sokkel 478 medfører store problemer for Intel. Hele denne saken minner faktisk til forveksling veldig mye om historien om P3 1.13GHz som først ble lansert for så å bli trukket tilbake:

http://www.tomshardware.com/cpu/200008281/index.html

 

"We just reported our latest bad experiences with Intel's recently released high-end processor. While I asked Intel to consider the retraction of their Pentium III 1.13 GHz processors once more, I couldn't know how close Intel was to actually do exactly that."

 

:no:

Lenke til kommentar

Tror ikke det å selge de uten kjøler er løsningen....

 

Intel...

 

Eneste prosessor fabrikanten som har Vapochill includert i alle "boxed" utgavene sine :)

 

heh...

 

 

 

Tror Intel bærsjer mer på leggen en de inrømmer egentlig...

 

64 Bit prosessorene til Intel har jo vært en Flopp siden "dag 1" for 3-4 år siden...

 

Hm... På tide at AMD kommer med litt tungt skytts.

Lenke til kommentar
Tror ikke det å selge de uten kjøler er løsningen....

 

Intel...

 

Eneste prosessor fabrikanten som har Vapochill includert i alle "boxed" utgavene sine :)

 

heh...

 

 

 

Tror Intel bærsjer mer på leggen en de inrømmer egentlig...

 

64 Bit prosessorene til Intel har jo vært en Flopp siden "dag 1" for 3-4 år siden...

 

Hm... På tide at AMD kommer med litt tungt skytts.

Er akkurat det AMD gjør..

 

Derfor prescott tryner ut av døra til intel. Den er ikke klar enda. Men intel må ha den klar å bruke navnet sitt til hva det er verdt.

Lenke til kommentar

Synes Intel gitt opp hele prescott prosjektet og heller satsa på å presse northwood til 3,6 ghz (noe jeg er sikker på at de klarer), kanskje med en 300/1200 bus. Noe sånt kunne vært en verdig konkurent til Athlon 64, selv om man trenger nye hovedkort for å dra nytte av en så stor bus.

Etter det kunne de finpusset tejas. Har tro på at den kan bli bra.

Lenke til kommentar

Merkelig.

 

Det er vel ikke 3,4 ghz utgaven av Prescott som er utsatt ?, i stedet for 3 ghz utgaven ?, skrivefeil fra hw.no ?

 

Virker i hvert fall merkelig, at det ikke skal komme en 3,0 ghz utgave til s478, men en 3,2 ghz og en 3,4 ghz utgave skal likevel komme, dessuten var det jo 3,4 ghz utgaven av Prescott som ikke skulle komme før i Mars, de andre er jo kanskje allerede på markedet.

 

Jeg er forvirret ! :scared:

Lenke til kommentar
Intel svetter, og vi liker det ;)

 

 

Jeg forstår ikke helt den skadefryden over Intel's problemer. Selv om jeg for tiden kjøper AMD klarer jeg ikke helt å se meningen med at det skulle gi meg noen fordeler. Neste gang er det kanskje AMD som sliter.

Og dessuten vet vi lite hvordan en Prescott vil yte på en ny socket.

Lenke til kommentar

Jo da, men den nye 2,4 ghzen er uinteresant for de fleste. Den har kun 533 mhz FSB, kun 1 mb cache og mangler HT, med andre ord, en nedskjært utgave av en CPU som allerede yter skuffende.

 

Og hva får folk til å tro at Prescott vil yte så mye bedre på LGA775 ? Det er jo bare en ny sokkel. Ytet P4 Williamatte så mye bedre da den skiftet fra s473 til s478 ?

 

Visstnok vil de nye chipsettene til den nye sokkelen kunne påvirke ytelsen.

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...