Gå til innhold

ABIT 865PE/875P-kort støtter Prescott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke det bare hærlig :grin:  :grin:

 

[pirke-modus]Det heter herlig[/pirke-modus]

 

Vel for å si det sånn, i fjor var det P4 800 serien , i år er det A64, til neste år tipper jeg knivskarp konkuranse mellom nye A64 og Prescot , og så drar muligens Intel ifra en stund så kommer amd og overtar og slik vil det forsette .

 

Må si meg ganske enig i den uttalelsen der. I år vil AMD64 ha kontroll, Socket 754 har tatt overhånd og snart kommer 940 og tar over. Prescott kom til verden med barnesykdommer, og fikk dårlig rykte. Neste år når brikkesettene til Prescott har kommet seg og varme/effekten har sunket vil det bli en bitter kamp mellom rivalene. Egentlig tror jeg framover fra neste år det vil bli en mye mer innbitt kamp enn før siden folk nå har fått vite at AMD ikke er noe billig-løsning, men en fullverdig erstatter.

Endret av eiriksen
Lenke til kommentar

Jeg har troen på at Prescott kan bli et meget godt produkt etterhvert. Med nye sokkel, chipsets og eventuelt 64-bits egenskaper kan denne prosessoren ta over ytelsestronen - vi går inn i et meget spennede år i dataverdenen. Med en skikkelig god kjøleløsning + bedre kontroll på 90nm-prosessen kan dette bli en slager. Men som mange andre tror tipper jeg at Prescott aldri får sitt gjennombrudd på Socket 478...

Lenke til kommentar

Positivt at også mitt steingamle IC7 kort støtter Prescott, dagens revisjon gir ikke så mye mening å skaffe seg men ~1 år fra i dag er sikkert "små" Prescotter endel kjøligere og overklokkbare, for ikke så snakke om at NW kommer til å være umulig å oppdrive.

 

Ang 'avskriving' av Prescott (vs NW og A64). Jeg synes februar er litt tidlig å skrive av Prescott for året 2004. Prescott har idag "et problem"; effektapet (som er 15-20% høyere enn tilsvarende NW) og noen vil og si ytelsen (generelt sett er forskjellen så liten at det må en statisk test til å for å avsløre den så dette er flisespikkeri).

 

Skal Prescott "slå feil" i 2004 legger man altså til grunn,

1. At Intel ikke klarer å gjør noe med effektapet

2. At 90nm overgangen for AMD går på skinner (noe den jo ikke har gjort for noen andre til hittil).

 

Personlig vet jeg ikke hva jeg tror om de to X-faktorene, jeg tror Intel får ned effektapet endel, men ikke 15-20%. Jeg tror heller ikke AMD får en trøbbelfri overgang til 90nm, AMD har gjennomgående hadde problemer også der Intel og IBM ikke har hatt det og det er ikke noen grunn til å tro at noe blir snudd på hode ved 90nm.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...