Gå til innhold

Hvordan få 99 fps i Counter-Strike 1.6


Anbefalte innlegg

Fjerner innholdet her ettersom at det er veldig utdatert.

Les gjennom tråden og eventuelt still spørsmål istedet.

 

Kommandoer

fps_max "101" // Max antall bilder i sekundet. 72 er standard, noe de fleste synes er for lite.

net_graph "1/2/3" // Vise fps, choke og litt annet stasj. Anbefaler selv 3.

cl_showfps "1" // Diskrè versjon av net_graph

Endret av RuneM-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Disse config-komandoene du henviser til vil bare gjøre CS`en din stygg. Om du ikke sitter med et GF2MX så vil ikke merke noe fps forskjell på config "fps-tweaking".

 

Og isteden for å skru av vertical sync så burde man heller skaffe seg en refreshfix. Med en refreshfix oppnår man både 100fps og 100hz i cs, isteden for å stite å slite ut øya med 60hz flimmerbilde.

 

RefreshLock <- Last ned, kjør og klikk autoconfig. sett oppløsningen i HL/CS ned til 800x600 eller 640x480 og du vil oppnå 100hz og 100fps!

 

-Twisty

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt 99-100 fps i cs og q3, men for ca en uke side skjedde det ett eller annet som gjorde at jeg nå alltid ligger på rundt 40. Og ja, jeg merker MYE forskjell, virker som om spillet lagger litt på en måte. Noen som har en ide om hva dette kan skyldes?? Jeg har ikke stilt på noe, og jeg finner heller ikke vsync. Jeg har Radeon 8500 agp kort. Noen som har noe peiling??

 

Edit: skrivefeil

Endret av Cyanide
Lenke til kommentar
Jeg har alltid hatt 99-100 fps i cs og q3, men for ca en uke side skjedde det ett eller annet som gjorde at jeg nå alltid ligger på rundt 40. Og ja, jeg merker MYE forskjell, virker som om spillet lagger litt på en måte. Noen som har en ide om hva dette kan skyldes?? Jeg har ikke stilt på noe, og jeg finner heller ikke vsync. Jeg har Radeon 8500 agp kort. Noen som har noe peiling??

 

Edit: skrivefeil

Last ned deafult configen.. Lov og prøve iallfall ;)

Lenke til kommentar

Det "Garbion" skreiv inneholdt litt feil.

 

Siden det gjorde det så skal jeg rett skrive litt

 

Vsync

Vsync står for Vertical sync ja.

Hensikten med vertical sync er å synkronisere antall bilder per sekund med skjermens oppdaterings frekvens. Atslå 100Hz = 100FPS. 60Hz = 60FPS. Dette gjør at skjermkortet ikke sender ut flere bilder enn skjermen viser!!

Jeg vill ikke anbefale å skru dette av !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (siste utvei om du er njewbie og ikke gidder å lese)

 

Hvordan fikse antall Hz

Last enten ned refresh fix eller om du har ett nVidia kort og litt nye drivere så følger det faktisk med en fix innebygd i driveren på en meny som heter "refresh rate override"

 

Hvor mange Hz kan min skjerm ha ?

Har du en ganske "ok" Skjerm som ble lagd før 1998 skal det være standard å kunne ha "640*480*100Hz, 800*600*100Hz,1024*768*85Hz". Er du vedlig usikker på hvor mange Hz du kan ha på skjermen din så ikke ha mere en det. Det står som regel på hjemmesiden til de som produserte skjermen din hvor mye du kan ha! :) Eller eventuelt prøv deg fram i Windows på skjerm innstillinger,får svart skjerm så vil den slå seg tilbake etter 15sek eller det er bare å trykke "esc". (Don't set it above your monitor refresh rate though or you may damage your monitor) gjelder 80talls skjermer.

 

Skifte hvor mange fps du kan ha i CS

Dette er nødvendig pga av standard instillingene i CS er max fps "72"

Dra frem console i spillet og skriv "fps_max 100", da vil du ha MAX 100Fps. Dette låser på ingen måte frames per sek til 100. Bare setter en maks verdi :yes:

 

Hvordan vise hvor mange fps du har ?

For å se hvor mange fps du har kan du få frem en Net graph.

Den viser hvor mange FPS du har og nettverks belastningen din.

Det finnes 4 Ulike net grapher

For å få frem netgraph skriver du "Net_graph *" i console. Bytt ut "*" med 1-4. Den mest anbefalte er 3 å det er på grunn av at den trekker minst CPU kraft. Du kan oppleve å få mindre fps av å ha den stående på 1.

 

Hvordan "Tweake" fps'en i CS?

Her er en link det hadde blitt formye å skrive. Les og lær.link Denne inneholder MYE!. Ikke heng opp i at det er til 1.5, kommandoene er stort sett de samme.

 

Btw. Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å sitte med 60Hz i CS. Skjermen er jo radioaktiv og jeg får vondt i hue etter 5min :scared:

 

:thumbs:

Endret av z10an
Lenke til kommentar
Veldig bra at du gjorde dette Garbion. Det trengtes. Kjempebra!!

Det var da så lite :blush:

 

Vurderer og lage en liten FAQ angående en del andre ting som mange lurer på..

har et lite forslag selv om det er du som bestemmer. du kan jo lage en liten guide til hvordan lage en cs film. deriblandt grunnleggende filmskaping, ikke proffesjonell fraggmovie skaping i premiere. grunnleggende guide.

 

det hadde vært flott!

Lenke til kommentar
Veldig bra at du gjorde dette Garbion. Det trengtes. Kjempebra!!

Det var da så lite :blush:

 

Vurderer og lage en liten FAQ angående en del andre ting som mange lurer på..

har et lite forslag selv om det er du som bestemmer. du kan jo lage en liten guide til hvordan lage en cs film. deriblandt grunnleggende filmskaping, ikke proffesjonell fraggmovie skaping i premiere. grunnleggende guide.

 

det hadde vært flott!

Miniguide... LOL! :D

Lenke til kommentar
Veldig bra at du gjorde dette Garbion. Det trengtes. Kjempebra!!

Det var da så lite :blush:

 

Vurderer og lage en liten FAQ angående en del andre ting som mange lurer på..

har et lite forslag selv om det er du som bestemmer. du kan jo lage en liten guide til hvordan lage en cs film. deriblandt grunnleggende filmskaping, ikke proffesjonell fraggmovie skaping i premiere. grunnleggende guide.

 

det hadde vært flott!

Tenkte faktisk på det ja..

 

Eventuelt så blåser jeg i Copyright og ja, "stjeler" fra zalo :p

Lenke til kommentar
Veldig bra at du gjorde dette Garbion. Det trengtes. Kjempebra!!

Det var da så lite :blush:

 

Vurderer og lage en liten FAQ angående en del andre ting som mange lurer på..

har et lite forslag selv om det er du som bestemmer. du kan jo lage en liten guide til hvordan lage en cs film. deriblandt grunnleggende filmskaping, ikke proffesjonell fraggmovie skaping i premiere. grunnleggende guide.

 

det hadde vært flott!

Tenkte faktisk på det ja..

 

Eventuelt så blåser jeg i Copyright og ja, "stjeler" fra zalo :p

Du skulle bare våge! Må nok sette copyright på den, som påminnelse! :p

Lenke til kommentar
Dette vil du angre!  :devil:

 

Som den lille terroristen jeg er låner jeg den fine guiden din med god samvittighet. :p

 

Vis jeg får gjennomslag fra TST om at jeg får en stickytråd til FAQ så starter jeg så fort som mulig  :thumbup:

Er en regel hos Zalo Corporation® som sier at du KAN låne og ta deler ut fra guiden, men i slike tilfeller SKAL Zalo Corporation® nevnes, f.eks. i credits.

 

Dette må du bare finne deg i, hvis du skal låne noe fra den guiden.

Merk: HVERT eneste ord i guiden tilhører Zalo Corporation®, så kopierer du en eneste bokstav, eller ord, MÅ du nevne Zalo Corporation®.

 

Mvh

"zalo"

Eier av Zalo Corporation®

 

[EDIT: Skrivefeil]

Endret av zalo
Lenke til kommentar
Synd ikke Zalo Corporation® er registrert som firma da ;)

 

Men nok offtopic!

CS faq kommer opp i løpet av dagen eller i morra

Det skal vi nå se på!

 

Zalo Corporation® er best kjent for sin supre hastighet på å utvikle ting. Så du skal ikke se bort i fra at det allerede ligger en guide her som forklarer akkurat det samme som din når du skal poste den. :D

 

Men som du sa, nok off topic:

Lykke til. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...