Gå til innhold

Athlon 64 FX-53 rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9,1% høyere frekvens og 30% bedre ytelse høres rimelig ut. Disse prosessorene er jo kjent for sin fantastiske frekvens skalering. :thumbs:

Geir68: antyder du at dette ikke er streite tall? det synes jeg du skal forklare!

Hvis dette går linært oppover så :thumbup:

Edit: Det blir snart trønderske %-tall :green:

 

Altså er Athlon 64 FX-53 opp til 30% raskere enn Athlon 64 FX-51, hvis dere ser forskjellen :)

Frasen "opp til" er jo mye brukt i reklame ;)

Nå må ikke du starte "gledesdrepingen" nedi her :no:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Sjekker man kildene litt nøyere, ser man at 30% økning ikke er i forhold til fx51 generellt, men på grunn av fordelen med 64-bits operativsystem under kjøring av Far Cry. ;)

 

AMD demonstrierte mit dem Athlon 64 FX-53 und einer Beta-Version von Windows XP 64 Bit das 3D-Spiel Far Cry in der 64-Bit-Version. Laut John Crank, Product Marketing Engineer bei AMD, werden durch den 64-Bit-Betrieb durchschnittlich 30 Prozent höhere Frame-Raten erreicht. 

Endret av ØW
Lenke til kommentar

Spennende at den kommer som ventet, men jeg håper den også blir tilgjengelig for sokkel 939 da det blir lenge å vente på Athlon 64 FX-55...

 

Altså er Athlon 64 FX-53 opp til 30% raskere enn Athlon 64 FX-51, hvis dere ser forskjellen :)

 

Frasen "opp til" er jo mye brukt i reklame ;)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Altså er Athlon 64 FX-53 opp til 30% raskere enn Athlon 64 FX-51, hvis dere ser forskjellen :)

Nå er det kun hw.no som har fått det for seg at det er snakk om 30% økning i forhold til fx51.

 

Kildene nevner ikke fx51 i denne sammenheng, men tillegger ytelsesøkningen bruk av 64bits operativsystem.

 

-Jeg tolker det iallfall som at det er forskjellen mellom 32bit og 64bit operativsystem det er snakk om. (FX53 i begge tilfeller)

Lenke til kommentar
9,1% høyere frekvens og 30% bedre ytelse høres rimelig ut. Disse prosessorene er jo kjent for sin fantastiske frekvens skalering. :thumbs:

Geir68: antyder du at dette ikke er streite tall? det synes jeg du skal forklare!

Hvis dette går linært oppover så :thumbup:

Edit: Det blir snart trønderske %-tall :green:

 

Altså er Athlon 64 FX-53 opp til 30% raskere enn Athlon 64 FX-51, hvis dere ser forskjellen :)

Frasen "opp til" er jo mye brukt i reklame ;)

Nå må ikke du starte "gledesdrepingen" nedi her :no:

Oioioi, her går vi helt av hengslene og quoter .. tilbake i posten :D

Ble litt forvirret jeg :ermm:

 

;)

Lenke til kommentar
9,1% høyere frekvens og 30% bedre ytelse høres rimelig ut. Disse prosessorene er jo kjent for sin fantastiske frekvens skalering. :thumbs:

 

Geir68: antyder du at dette ikke er streite tall? det synes jeg du skal forklare!

:laugh::laugh::laugh::laugh:

 

hw.no luktet lunta.

 

ingressen er nå rettet til:

AMD er ikke langt i fra å annonsere en oppfølger i AMD64-serien, nemlig Athlon 64 FX-53, som er klokket 200 MHz høyere enn forgjengeren. Senere i år kommer også Athlon 64 FX-55.

 

Pussig at jeg ikke ble irettesatt for den usannsynlig håpløse kommentaren min, men så er jo dette AMD heaven også da ;)

 

Gjett om denne er "saved for future reference"! :cool:

Lenke til kommentar

Hei Knick Knack

 

Jeg var fristet til å ta opp hansken, men siden jeg ER AMD tilhenger på min hals lot jeg det være. :thumbup:

Jeg antok at hvis du ikke skjønte at en slik skalering ikke er mulig, ville ikke jeg klare å forklare det til deg.

 

Uansett lengter min 1.5 år gamle XP2100@2445 MHz etter avløsning. Gleder meg til 0.09microns AMD64 og socket939.

 

Mens jeg har deres oppmerksomhet; Er det mulig å kjøre 64bits kode på et 32bits operativ-system?

 

Geir

Lenke til kommentar
Hei Knick Knack

 

Jeg var fristet til å ta opp hansken, men siden jeg ER AMD tilhenger på min hals lot jeg det være. :thumbup:

Jeg antok at hvis du ikke skjønte at en slik skalering ikke er mulig, ville ikke jeg klare å forklare det til deg.

 

Uansett lengter min 1.5 år gamle XP2100@2445 MHz etter avløsning. Gleder meg til 0.09microns AMD64 og socket939.

 

Mens jeg har deres oppmerksomhet; Er det mulig å kjøre 64bits kode på et 32bits operativ-system?

 

Geir

Bra du ikke tok opp hansken ;)

 

Det er forøvrig ikke mulig å kjøre 64 bit programmer på et 32 bit OS, men det er selvsagt mulig å kjøre både 32 og 64 bit programmer (også sammtidig) på et x86-64 OS.

Lenke til kommentar
Sjekker man kildene litt nøyere, ser man at 30% økning ikke er i forhold til fx51 generellt, men på grunn av fordelen med 64-bits operativsystem under kjøring av Far Cry. ;)

Korrekt. Det er 64-bit OS som utgjør ytelsesforskjellen på 30%. Vi kommer nok til å se store forbedringer på nyere spill når de lages for 64-bit.

Lenke til kommentar
Sjekker man kildene litt nøyere, ser man at 30% økning ikke er i forhold til fx51 generellt, men på grunn av fordelen med 64-bits operativsystem under kjøring av Far Cry.  ;)

Korrekt. Det er 64-bit OS som utgjør ytelsesforskjellen på 30%. Vi kommer nok til å se store forbedringer på nyere spill når de lages for 64-bit.

Blir vel ei stund til spill begynner å støtte seg på 64-bit. Akkurat nå er det vel bare 0.0001% av kundegruppa som sitter på slikt :)

Lenke til kommentar
Blir vel ei stund til spill begynner å støtte seg på 64-bit. Akkurat nå er det vel bare 0.0001% av kundegruppa som sitter på slikt :)

Det kommer i alle fall til å drøy til MS har lansert WinXP-64.

 

F.eks. UT2004 kommer for AMD64. Se http://www.amd.com/us-en/Weblets/0,,7832_8...0~75301,00.html

 

Det vil nok komme en rekke spill for AMD64, men klart nå OS-et være på plass først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...