Gå til innhold

Demonstrerte ATI R420?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gjetter på 9900!

Om de da ikke tar "en Nvidia" og plusser på 50, slik at vi får 9850, 9650, 9250 etc. Alle kun for PCI Express!  :yes:

Dette er snakk om en ny generasjon og ikke en mindre oppdatering som R9700->9800.

Enig! Dette er en kjempeoppgradering av kjernen (trolig den største i år, og på høyde med R8500->R9700Pro)

 

Jeg tipper navnet blir Radeon 10800 XT eller noe i den duren, og at det senere kommer lavere utgaver som heter f.eks Radeon 10200 XT og Radeon 10600 XT. (Dette er selvfølgelig ren gjetting om noen skulle tro noe annet)

 

giraffen = heldiggris :yes:

Lenke til kommentar
Gleder meg virkelig til en test av NV40 mot R420, selv om jeg holder en liten knapp på ATI.

Man kan ikke si noe sikkert før utgivelser eller offisielle benchmarks av korta av samme spill med samme hardware. Tipper disse kommer til ihvertfall til å koste 5000 kr, og ha en fet bundle. Var fin grafikk på skjermdumpen.

Lenke til kommentar

Har R420 noe støtte for kommende directx10? Regner isåfall med at navnet blir Radeon 10xxx, siden Radeon 8xxx har directx8 støtte og Radeon 9xxx kom med directx9-støtte.

 

Det har egentlig ikke vært noe særlig stor fremgang siden Radeon 9700 Pro ble lansert da, så dette blir nok et gigantisk hopp i ytelse slik som 8500->9700pro, kanskje større! Tror jeg, håper jeg :-)

 

Blir moro å se ihvertfall. Holder en finger på at Ati gjør det best med tanke på bildekvalitet og aa/af, slik som nå, i forhold til NV40. Jeg er litt ATi-fan ... ;)

Lenke til kommentar
Har R420 noe støtte for kommende directx10? Regner isåfall med at navnet blir Radeon 10xxx, siden Radeon 8xxx har directx8 støtte og Radeon 9xxx kom med directx9-støtte.

Så vidt jeg har skjønnt så skal ikke DirectX10-spesifikasjonene være ferdig og dermed langt i fra å implementeres i brikker. Det eneste nye jeg regner med er nye pixel og vertex shadere (v3.0), flere av dem i paralell, mer presisjon i fargedybde over hele linja, og sikkert mer programmerbare shadere (=større instruksjonsbuffere)

 

PS. De kan godt bruke 10-tallet selv om de ikke støtter DirectX10. (på samme måte som Radeon 9000-9100-9200 ikke støtter DirectX9).

Lenke til kommentar
Har R420 noe støtte for kommende directx10? Regner isåfall med at navnet blir Radeon 10xxx, siden Radeon 8xxx har directx8 støtte og Radeon 9xxx kom med directx9-støtte.

Siden DX 10 (foreløpg DX Next) ikke kommer før Longhorn blir sluppet, kan man nok ganske trygt si at hverken R420/R423 eller Nv40 kommer til å støtte denne.

 

Det vi nok kommer til å se er full PS/VS 3.0 støtte, centroid sampling o.l., som allerede er en del av DX9 spec'ene...

 

ATI vil nok gå over til en ren FP32 løsning , og en generell styrkning av de forskjellige DX9 featurene, samt en forbedring av AA og AF...

 

[EDIT]

Ser Simen1 slo meg... :)

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
Har R420 noe støtte for kommende directx10? Regner isåfall med at navnet blir Radeon 10xxx, siden Radeon 8xxx har directx8 støtte og Radeon 9xxx kom med directx9-støtte.

Det går rykter om at R42x bruker vertex shading teknologi fra det orginale R400 prosjektet (som nå er R500) slik at den går langt over VS3.0 specen. Borsett fra det er R42x en shader model 3.0 chip (DX9.0).

 

Det har egentlig ikke vært noe særlig stor fremgang siden Radeon 9700 Pro ble lansert da, så dette blir nok et gigantisk hopp i ytelse slik som 8500->9700pro, kanskje større! Tror jeg, håper jeg :-)

Det er tviltsomt det blir et så stort hopp. Husk at R9700 gikk fra SSAA til MSAA, doblet minnebåndbredde og antall pixel pipelines fra R8500, det blir ikke tilfelle denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...