Gå til innhold

Vil ikke bruke AMD-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne myten er ikke over, det er grunnet at bedrifts kunder har elgamlemaskiner og selv oppdagert for noen år siden at AMD var heller ustabil.

 

Dette er ikke sant lengre, men det er vanskelig å omstille seg, hvis du selv har oppleved noe posetivet/ negativt med en produsent.

 

Det er nok ikke lenge til Dell må omstille seg, grunnet at AMD er betydelig mer valluta for pengene per dags dato. Selv om det betyr å få store Intel på nakken.

Lenke til kommentar
Om ikke press fra intel tror jeg nok at dell har en gullkantet avtale som muligens kan gå i vasken hvis de starter med amd.

ganske enig egentlig.

 

Dell har sikkert en gammel gullkantet avtale med Intel (fra da de var best)

som vil gå i vasken om Dell leverer AMD maskiner...

Litt synd egentlig, men det er jo det lureste av Dell da.

De kan levere billigere datamaskiner, og det er vel det eneste de ønsker.

 

(men, jeg er ganske sikker på at den dagen AMD har skikkelig overtaket (hvis det skulle fortsette som det gjør i dag,) vil nok Dell skifte til AMD når de har hatt overtaket på Intel lenge, og når overtaket er så stort at Intel er budsjettmaskiner. dette var dóg litt ønsketenkning men alikavæl! :) )

 

EDIT: parantesleif

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar
Om ikke press fra intel tror jeg nok at dell har en gullkantet avtale som muligens kan gå i vasken hvis de starter med amd.

:yes: Det er akkurat det vi kaller "press fra intel". Du kan godt si det på en annen måte: Dell får betalt x antall dollar per CPU de selger hvis de bare holder seg unna AMD. Hvis de leverer AMD ryker "betalingen for å unngå AMD".

 

Dette er klart monopolistisk oppførsel og bryter med konkurranselovene. Det er altså ulovlig. Dermed er det opp til Dell å skjule "rabatten" de får fra intel på et snodig vis og finne på unnskyldninger for å ikke bruke AMD. En slik skjult pengeoverføring eller "rabatt" er selvfølgelig lovstridig korrupsjon. Verden er smekk full av store og korrupte selskaper med store penge-interresser og det overrasker meg ikke det grann Intel og dell driver med slikt. Problemet er bare at denne korrupsjonen er enten vanskelig å oppdage eller det er veldig lett å bestikke folk som prøver å avsløre det. Synd at det er slik det er :(

Lenke til kommentar
Litt små-paranoid konspirasjons stemning her i dag? Selvsagt får Dell fordeler av å backe Intel 100%. Det er helt sikkert en avtale som tjener dem begge, ellers ville en av dem brutt den for lengst!

Du kan f.eks. se hvem som kan tilby P4EE. P4EE har enda ikke kommet til norske nettbutikker, men Dell selger den. Ok, så kan en vel si at Dell er en nettbutikk, men du skjønner hva jeg mener. Det er kun ett eksempel. Et annet er at Dell er den enste som selger Prescott (som har den).

Lenke til kommentar
Om ikke press fra intel tror jeg nok at dell har en gullkantet avtale som muligens kan gå i vasken hvis de starter med amd.

:yes: Det er akkurat det vi kaller "press fra intel".

Jeg synes ikke det er og beregne som press. Det er forskjell på; "Hvis dere har oss som eneste levrandør får dere en rabatt" og "hvis dere har andre levrandører blir dere bannlyst for all fremtid".

Lenke til kommentar

Hmm psdata hadde jo inne noen P4EE for en tid siden , disse forsvant imidlertid samme dag. Når det så gjelder prescott og at dell har den så kan jo akkurat det være en del av avtalen, at de er garantert å få nye cpuèr først . Hva som er rett og galt skal ikke jeg konkludere med her men registrerer at hylingen mot Intel er igang igjen , i den forbindelse vil jeg spørre om følgende : Tror dere virkelig ikke at AMD ville inngått en slik avtale med Dell om de hadde muligheten ? Jeg tror det og dermed ville dem ikke vært noe bedre , men dere fremstiller Intel som et uhyre og Amd som den snille prinsessen i eventyret . Beklager virkeligheten er ikke slik , her er det rå markedskrefter som rår og der er det om å gjøre å skaffe seg de beste avtalene .

Tør vedde ræva på at om AMD hadde fått til en slik avtale så hadde responsen her på forumet vært noe ala " Go AMD go " og full oppbacking med forsvar av dem .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Bortsett fra bærbare hvor dell er oki, så er jo dell pcer primær bare for folk som tror de får valutta for pengene. Har enda til gode å se en oki prisa dell. Feks har de tilbud som nå får du dobbelt så mye minne på kjøpet. Dette er jo bare en annen måte å se at i stedet for 256ram så er det 512 ram på pcen. Nei dell,hp og andre ferdig pcer får "elkjøp" folk bare kjøpe seg som vil bli svindla. :p

Lenke til kommentar
Dell får betalt x antall dollar per CPU de selger hvis de bare holder seg unna AMD. Hvis de leverer AMD ryker "betalingen for å unngå AMD".

Tror ikke det.

Det er nok heller "bruk bare Intel CPU'er, så få dere sinnsyke rabatter" er mere riktig. Dette er både vanlig, og fullt lovlig.

Lenke til kommentar
Vil si at Dell er meget bra PC sett i forhold til andre ferdigmaskiner , ikke for at jeg skal ha noen av dem da jeg bygger selv .

Akkorat der er jeg enig. Men bra er det såvisst ikke når man ser på prislappen. Og de har mange elkjøp tendenser som 128meg agp grafikk-kort osv. Men sikkert greit nok for mor og far som trenger god support. :no:

Lenke til kommentar
Bortsett fra bærbare hvor dell er oki, så er jo dell pcer primær bare for folk som tror de får valutta for pengene. Har enda til gode å se en oki prisa dell. Feks har de tilbud som nå får du dobbelt så mye minne på kjøpet. Dette er jo bare en annen måte å se at i stedet for 256ram så er det 512 ram på pcen. Nei dell,hp og andre ferdig pcer får "elkjøp" folk bare kjøpe seg som vil bli svindla. :p

Svindla? Hva er behovet til kjøperene?

1. Ikke alle kan bygge selv.

 

2. Skal du ha mange identiske maskiner for å bruke multicast programvare sitter man ikke å snekrer selv. I tillegg får man garantier så man slipper å sende ting hit og dit for å få det fikset.

 

Misstenker at en del sitter og ser utelukkende på delepris på de forskjellige nettbutikkene for så å sammenligne, men det er vel ingen av de som gir "på stedet" garanti. Så det å kalle ting "svindel" blir vel litt sterkt.

Endret av Wotan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...