Gå til innhold

TEST: Terratec Cinergy 200 USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har dere tatt capture direkte til DivX i testen? Det er jo mye bedre å capture i f.eks. Huffyuv og så komprimere med flere passes etterpå.. Det er i alle fall slik jeg gjør det, og de fleste jeg har snakket med om temaet anbefaler å holde seg borte fra direkte komprimering under capture..

Lenke til kommentar

Virker som programvaren til TV-kort sjenerelt er elendig fra alle produsenter. Jeg har et Hauppauge WinTV-PCI-FM, og der var heller ikke programvaren særlig å skryte av. For eksempel hvis man skal se TV i fullskjerm så må programmet sette ned oppløsningen i Windows, noe som gjør at det blir et lite hopp, og alle vinduer man har ellers i Windowsen blir komprimert til den størrelsen TVen er. Heldigvis finnes det gratisprogrammer som funker mye bedre, som DScaler, som er det jeg bruker nå.

En annen ting som er ufattelig plagsom med alle TV-kort er at de skal absolutt kjøre lyden gjennom en ekstern lydkontakt. Det hadde da vært ti ganger bedre å benyttet intern molex-kontakt (den som gikk fra CD-ROMen før i tida) på interne kort eller sende det gjennom USBen på de eksterne. Mulig det finnes sånn på de dyre kortene, men ikke på noen av de billige, uansett produsent.

Nå har jeg også funnet en løsning på det, fordi jeg har fått tak i en gammel videospiller, så da tar jeg lyden derfra rett til stereoanlegget. Så da bytter jeg bare mellom datalyd og TV-lyd på stereoanlegget. Er jo ikke noe ideel løsning, men det funker bra for meg.

Det virker også som om det ikke er noen som kan produsere et helt klart bilde. Det kan det forhåpentligvis bli slutt på når Norge får seg digitalt bakkenett. Da vil man slippe surret med analoge signaler. Det finnes noen sånne kort som kan ta signaler rett fra digitalparabol allerede, men du må skaffe deg CAM, og det er dessuten bare plass til én, noe som funker dårlig her i landet med to systemer.

Lenke til kommentar

Det ene jeg ikke ser i denne artikkelen er : Hva er det som er så nytt og spennende med dette produktet? Det har jo eksistert usb-baserte tv-kort i flere år. Og det eneste som er nytt er USB2, men med mindre den muliggjør ekte video utgang så ser jeg ikke noe poeng med det heller. USB1 tv-tuner har aldri krevd mer enn halvparten av båndbredden der uannset.

Og med tanke på kvalitet og funksjonalitet, så virker den nesten 3 år gamle pinnacle PCTV USB som jeg bruker akkurat like spennende, og den krever ikke mye ressurser heller....

Endret av vehitman
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke USB 2.0 på min Dell 8200 og kjøpte derfor

 

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...0&GrpID=11&s=pl

 

men får ikke tvkortet til å funke på USB 2.0 porten, maskina kjenner den ikke igjen. Tv kortet virker imidlertidig på usb 1 porten på maskina, da i lowspeed.......

En ekstern harddisk m strømforsyning funker derimot fint på USB 2.0 fart.....har mistanke om at USB 2.0 kortet ikke gir nok strøm til TV kortet. Det er en strømplugg inngang på PCMCIA USB 2.0 kortet. Hva slags spenning skal jeg koble til der? Og hva slags plugg? Så på et annet lignende kort at det skulle ha 5V.....

 

Håper noen kan hjelpe, har satt Komplett på saken, men har ikke hørt noe fra de enda....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...