Gå til innhold

ASUS klar med Radeon 9100IGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aldri i verden om jeg skal ha ett HK med ATi brikkesett..

Grunn: samme som at jeg aldri heller skal ha ett ATi skjermkort i maskinen.

Grunn: Sucky drivere. Er bare kluss med driverene, og at jeg ikke liker Ati, kanskje mest det siste... Kanskje den mest elendige grunnen, men sånn er jeg..:) Og ikke kom og spørr hvorfor.. da sier jeg bare, det bare er sånn

Lenke til kommentar

ATi sine tidligere brikkesett har heller ikke vært kjent for å ha særlig bra minnekontroller, så det blir spennende å se om dette brikkesettet blir noe bedre.

 

Kommer Hardware.no til å teste dette hovedkortet?

 

Uansett bra med konkurranse, så får Nvidia press på seg til å forbedre Nforce3-brikkesettet sitt ytterligere :)

Lenke til kommentar
Kommer Hardware.no til å teste dette hovedkortet?

Håper det, kunne sammelignet det med et likandes nForce kort så kan de se om Ati har noe å still opp med på brikkested-stadiet. Personlig så så den meget lekker ut, ganske mange ata-kanaler, både med og uten RAID. Et hovedkort som passer alle bruksområder :yes: Hvordan problemer er det ATI har hatt med drivere, er det snakk om tidligere brikkesett, eller skjemkort da?

Lenke til kommentar
aldri i verden om jeg skal ha ett HK med ATi brikkesett..

Grunn: samme som at jeg aldri heller skal ha ett ATi skjermkort i maskinen.

Grunn: Sucky drivere. Er bare kluss med driverene, og at jeg ikke liker Ati, kanskje mest det siste... Kanskje den mest elendige grunnen, men sånn er jeg..:) Og ikke kom og spørr hvorfor.. da sier jeg bare, det bare er sånn

Snakk om fordommer! :roll:

Lenke til kommentar

Er flere produsenter som har lignende kort:

 

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1529

http://www.xbitlabs.com/articles/chipsets/...ti-igp9100.html

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,1135883,00.asp

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=584

 

 

 

Er jo MEGET gledelig å se at det kommer et chipset til Socket 478 som er noalig bra, før har det jo bare vært noe jall fra SIS, intel Extreme Graphics og S3 --- uten særlig bra ytelse i 3d grafikk.

Lenke til kommentar
aldri i verden om jeg skal ha ett HK med ATi brikkesett..

Grunn: samme som at jeg aldri heller skal ha ett ATi skjermkort i maskinen.

Grunn: Sucky drivere. Er bare kluss med driverene, og at jeg ikke liker Ati, kanskje mest det siste... Kanskje den mest elendige grunnen, men sånn er jeg..:) Og ikke kom og spørr hvorfor.. da sier jeg bare, det bare er sånn

Det er lett å snakke dritt om ting du aldri har prøvd da :roll:

Lenke til kommentar
aldri i verden om jeg skal ha ett HK med ATi brikkesett..

Grunn: samme som at jeg aldri heller skal ha ett ATi skjermkort i maskinen.

Grunn: Sucky drivere. Er bare kluss med driverene, og at jeg ikke liker Ati, kanskje mest det siste... Kanskje den mest elendige grunnen, men sånn er jeg..:) Og ikke kom og spørr hvorfor.. da sier jeg bare, det bare er sånn

Off topic: Greit å like en produsent fremfor en annen, men det kan jo av og til være på sin plass å utvide horisonten.

On topic: Ser bra ut dette. Kan være et godt alternativ til P4. Blir spennende å lese tester om hvordan dette kortet klarer seg i forholdt til hovedkort med de vel etablerte chipsets fra Intel. Hadde dette kortet kommet for et halvt år siden, kunne det godt ha blitt en hit, om ikke så stor som Nvidias nForce...

Lenke til kommentar

blir det samme som å ikke like en spes. bilprodusent.

F.eks Ford, liker ikke navnet, liker ikke bilene deres.

ATI, liker ikke navnet, liker ikke kortene.

Sånn er det bare. Har hatt nvidia skjermkort i maskinen siden 2000

hovedkort med nforce 2 fikk jeg i fjor. Er så strålende fornøyd med det så kan ikke tenke meg å bytte. Synd at ikke nvidia lager brikkesett for Intel. Skal bytte til sommmeren.

Lenke til kommentar
Kortet står neppe på programmet, men hvis etterspørselen etter en test er stor nok så..  :roll:

*Spørre etter test*

ja... Jeg vil også spørre om en test. Driver og leter for harde livet på google nå..

Hvis det kortet virkelig yter omtrent som I865 kortene så bestilles det på dagen.

 

Grunnen: Grafikkkortet er bra nok for meg

IDE raid.. er det jeg trenger

Sata Raid trenger jeg ikke ,men tipper jeg trenger det snart.

Gblan.. trenger jeg (ja jeg gjør det!. får GBlanplass på lanet jeg drar på)

 

osvosv.. Så dette kortet fikk jeg lyst på ja.

Lenke til kommentar
Kortet står neppe på programmet, men hvis etterspørselen etter en test er stor nok så.. :roll:

Dere tester jo stadig nye hovedkort, så å sluntre unna dette hovedkortet ville blitt en bom. Det er tross alt et helt nytt chipsett fra en helt annen produsent nå, eller, de har jo drevet med slikt før og, men det er "lenge" siden.

Lenke til kommentar
Kortet står neppe på programmet, men hvis etterspørselen etter en test er stor nok så.. :roll:

Kom med en test. Kan være interessant å se hvordan dette kortet yter i forhold til de etablerte intel-chipsettene. Og gjør kortet det bra, kan chipset fra ATI bli et rimelig godt alternativ til Intels sine i fremtiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...