Gå til innhold

XGIs fremtidplaner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.. og høy varmeutvikling har også bidratt til mye negativ omtale.

Jeg trodde varmeutviklingen skulle være spesiellt lav på disse brikkene. Det MÅ de jo være siden AGP-porten kun kan levere 25W og selv de kortene med 2 GPU'er ikke har ekstra molex-tilkobing. Ergo varmeutviklingen ER langt lavere enn mange av Nvidia og Ati's raskeste GPU'er. De har faktisk en varmeutvikling på hele 75-90W.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
.. og høy varmeutvikling har også bidratt til mye negativ omtale.

Jeg trodde varmeutviklingen skulle være spesiellt lav på disse brikkene. Det MÅ de jo være siden AGP-porten kun kan levere 25W og selv de kortene med 2 GPU'er ikke har ekstra molex-tilkobing. Ergo varmeutviklingen ER langt lavere enn mange av Nvidia og Ati's raskeste GPU'er. De har faktisk en varmeutvikling på hele 75-90W.

Det var slik jeg også trodde det var...... håper i allefall at de får til noen meget gode produkter!

Lenke til kommentar
Det har ikke akkurat vært en bra start for dem.

 

http://www.driverheaven.net/reviews/Volari/index.htm

 

Mye tyder på broken hardware og enda mer tragisk jukser dem ræva av seg for å prøve å dekke det over.

Tja, det kan hende du har rett, men det er en urovekkende forskjell på det driveguide og det The Inquirer skrev, selv om de brukte noen av de samme benchmarkene. Driverguiden brukte mere spill, men The Inquirer var ikke helt vekke de heller, og brukte Unreal, Halo og Serious Sam 2.

 

Alt i alt var det litt nedslående, men jeg velger å ha troen videre og følge med på reviews av dette kortet.

Lenke til kommentar
Jeg trodde varmeutviklingen skulle være spesiellt lav på disse brikkene.

X-bit labs skriver bl.a. (om Volari Duo V8 Ultra):

 

Well, Club3D Volari Duo V8 Ultra cannot be called a cold graphics solution. By using it in your system you threaten the thermal conditions inside the PC case quite severely.

 

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...i-volari_7.html

 

GDDR-II-minnet på kortet utvikler visstnok også svært mye varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...