Gå til innhold

Vil du bli verdens hersker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør dere egentlig dømme spillet direkte ut ifra screenshots? Og betyr virkelig grafikken i et slikt spill så mye for dere?

 

Ta Civilization-serien f.eks, blant de beste spillene noensinne laget, spør du meg, og sannsynligvis en VELDIG stor mengde andre mennesker. Civ-spillene solgte aldri på grafikken, men det nydelige gameplayet, og den lette interfacen enhver kunne lære på maksimum en liten time.

 

Dere må forstå at grafikken ikke er alt, dette er noe så altfor mange som vokser opp med AntiAliasing, ragdolls osv, dessverre ikke har forstått, og regner med at alt skal være grafikkrunk, men se på Unreal II, slikt selger ikke. (Se også Daikatana, som var om mulig, enda verre)

Lenke til kommentar

Loeve: Problemet er kanskje at det opprinnelige Civilization ser bedre ut enn dette spillet :laugh:

 

Ellers har jeg et problem med denne "grafikken er ikke alt"-holdningen. Nei, naturligvis er den ikke alt, men den betyr mye. Grafikk spiller en rolle i spillet akkurat som alle de andre elementene, og når grafikken ikke er særlig god, kan det dra ned på hele produktet.

 

Jeg vil ikke spille Doom III med grafikk ala Doom I, for eksempel. På den annen side likte jeg Civilization I bedre enn Civilization II, til tross for grafisk oppgradering. Så poeng: Grafikk er ikke alt, men den betyr likevel mye.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Civilization har bedre grafikk enn dette spillet, i hvert fall ikke av det jeg har sett. Bakgrunnen ser litt fæl ut, men kjøretøys modellene var definitivt bedre.

 

Uansett, forskjellig sjangre trenger forskjellig grafikk, og jeg mener helt ærlig ikke at slike spill trenger noe særlig bra grafikk, mens spill som Doom III som du nevnte, omtrent lever på den bra grafikken sin, uansett, et spill med veldig bra grafikk er ikke dømt til å lykkes, og derfor synes jeg du bør prøve et spill før du kritiserer det pga. den dårlige grafikken, og dømmer det helt sønder og sammen.

Lenke til kommentar
Ellers har jeg et problem med denne "grafikken er ikke alt"-holdningen. Nei, naturligvis er den ikke alt, men den betyr mye. Grafikk spiller en rolle i spillet akkurat som alle de andre elementene, og når grafikken ikke er særlig god, kan det dra ned på hele produktet.

Hvor mye grafikken har å si avgjøres av hva slags type spill det er snakk om. I et spill av denne typen er det tvilsomt at den dårlige grafikken ødelegger for spillopplevelsen.

 

Edit: Ser at Loeve har sagt det samme. Så denne posten var det ikke noe poeng i, men jeg har enda ikke funnet ut hvordan vi sletter innlegg med det nye systemet, så den får stå :)

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...