Gå til innhold

PowerColor klar med DeltaChrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innen de måndene det tar kortet å nå "butikkhyllene" er ATI og Nvidia's nykommere her og en nye generasjon "billigkort" fra dem vil skylde over oss. Ikke for å være gledesdreper, men S3 har prøvd seg før (det samme har Matrox og Kyro, for ikke å snakk om Bitboys) men felles for dem alle har være "too little, too late". Stort sett også plaget med for dårlige drivere.

 

Ønsker S3 lykke til men jeg tror det ikke før jeg ser det ;)

Lenke til kommentar
Innen de måndene det tar kortet å nå "butikkhyllene" er ATI og Nvidia's nykommere her og en nye generasjon "billigkort" fra dem vil skylde over oss. Ikke for å være gledesdreper, men S3 har prøvd seg før (det samme har Matrox og Kyro, for ikke å snakk om Bitboys) men felles for dem alle har være "too little, too late". Stort sett også plaget med for dårlige drivere.

 

Ønsker S3 lykke til men jeg tror det ikke før jeg ser det ;)

Jeg kan være enig med deg i det. Men hvis prisen legger seg litt lavere, så kan den bli ett hett produkt i Asia. Der blir det solgt mye mer av de low eller middle produktene enn i Amerika og Europa.

Lenke til kommentar
Innen de måndene det tar kortet å nå "butikkhyllene" er ATI og Nvidia's nykommere her og en nye generasjon "billigkort" fra dem vil skylde over oss. Ikke for å være gledesdreper, men S3 har prøvd seg før (det samme har Matrox og Kyro, for ikke å snakk om Bitboys) men felles for dem alle har være "too little, too late". Stort sett også plaget med for dårlige drivere.

 

Ønsker S3 lykke til men jeg tror det ikke før jeg ser det ;)

Før ATi kom med Radeon Serien prøvde jo de seg med ATi Rage Fury-kortene, de hadde jo også ytelse-problemer (sammenlignet med 3dfx' kort..) De slo jo så absolutt igjennom tilslutt med Radeon-serien da :thumbup:

 

Får håpe vi ser en lignende trend med S3 (de har jo drevet på omtrent like lenge som ATi, så hvorfor ikke?)

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar
Er ikke S3 eldre enn ATi? Jeg har hatt en bunch med S3-kort hjemme, hovedsaklig onboard på 486'er.

Mulig. Husker mine gamle S3 Trio-kort (funker forresten ypperlig enda til Linux-servere ;) )

 

Fikk med et ATi Mach16 512kb ram med den første maskinen jeg kjøpte selv.. ISA-slot og greier. Det var rundt '93.

både ATI, S3, Matrox og mange andre er gamle skjermkort produsenter. Det er de siste (5 årene ca.) at det har blitt noen som satset på 3D kort osv. Noen slo igjennnom, andre ikke... MEN det jeg synes er positivt med at S3 blander seg inn i kampen er at da mister kanskje ATI og Nvidia noe marked, og dermed blir dem presset til å gi ut sine nye serier før planlagt...

Lenke til kommentar
Husker at man hadde blant annet Cirrus Logic før denne nVidia&ATi-tiden... Akk. Gamledager.

Ja på den første maskinen jeg noensinne hadde som en egen maskin hadde jeg et Cirrus Logic kort. Det som var stort med dette var

 

1. Det hadde INNEBYGDE vesadrivere. Perfekt i dos. Mindre ting å putte inn i minnet

 

2. Det hadde 1 MB grafikkminne. JEg anså dette som sløseri siden jeg hadde 4 MB minne på datamaskinen (senere oppgraderte jeg til 8 MB) og kunne ikke skjønne åssen jeg skulle få bruk for denne haugen med minne

 

Et halvt år etter at jeg fikk min maskin så kjøpte en kamerat av meg (eller snarere foreldrene hans, så måtte han betale det over lag med de pengene han tjente på å kjøre med avisene) en 486 33 MHz og var kongen på haugen... HELT til det viste seg at han hadde bare et latterlig OAK technologies skjermkort med 256 KB minne. Han kunne ikke bruke det programmet vi begynte å bruke når vi kom over JPG bilder av ymse slag. Eller dvs. Han kunne bruke det, men alt var svart-hvitt.

 

Vi fikk til det med vesadriverne i dette programmet og nå kunne han ikke få skikkelig utbytte av grafikken siden han, såvidt jeg husker måtte holde seg til 640 * 480 i 256 farger, mens jeg kunne tøffe meg med 800 * 600 og en god del flere farger. Det tok dog flere sekunder før man fikk se bildet man trykket på, det rullet nedover skjermen så fort det klarte. Dette endte med at jeg konverterte alle bildene mine fra JPG til Gif.

 

Jeg brukte forøvrig Cirrus Logic kortet mitt når jeg fikk meg Pentium også ,en Pentium 120 faktisk. Sa noen flaskehals?

 

Fikk tilbud om Matrox kort fra en kamerat til litt over 1000 kr, men det hadde jeg da ikke penger til siden vel, jeg arbeidet ikke.

Lenke til kommentar

Når jeg leste innlegget til Onkel Kompost husker jeg da jeg (pappa) betalte 2500 for et Creative Soundblaster og en 2X CD-ROM som måtte kobles til på lydkortet. Samtidig kjøpte vi en 486 DX2 50MHz, men det var med Cyrix prosessor. Den hadde også Cirrus Logic 1MB skjermkort og 4 MB minne og Windows 3.11 :D

 

Når det er sagt, så er det spennende at flere produsenter kommer med skjermkort. Jeg husker at Savage 4 3D ikke var så ille når det kom, så kanskje dette kortet kan konkurere med lower range Radeon kort?

Lenke til kommentar
Det så jo *kremt* fint ut...

Jeg liker minimalisme, så ja, jeg synes faktisk det ser fint ut. Det flotteste er jo at det ikke har en drøss med kondensatorer stablet i hytt og pine. Rent og ryddig, slikt liker jeg.

 

Men den kjøleribba så ikke helt effektiv ut. Tror jeg heller ville erstattet den med en kjøleribbe som dekker større deler av kortet og med rette finner som er kuttet til "pigger".

 

Men den bruker sikkert lite strøm (effekt) og holder seg derfor kjølig uten vifte. Det er noe jeg liker godt :thumbup:

Lenke til kommentar
Det så jo *kremt* fint ut...

Jeg liker minimalisme, så ja, jeg synes faktisk det ser fint ut. Det flotteste er jo at det ikke har en drøss med kondensatorer stablet i hytt og pine. Rent og ryddig, slikt liker jeg.

 

Men den kjøleribba så ikke helt effektiv ut. Tror jeg heller ville erstattet den med en kjøleribbe som dekker større deler av kortet og med rette finner som er kuttet til "pigger".

 

Men den bruker sikkert lite strøm (effekt) og holder seg derfor kjølig uten vifte. Det er noe jeg liker godt :thumbup:

 

jasså ja, du liker skikkelig lowend kort med minimal ytelse og stabilitet,.. trengs kondensatorer for å oppnå god stabilitet.

 

uansett, kortet ser rett å slett puny ut, det ser nesten ut som et gf FX5600 uten vifte, og som de fleste vet, så performer de RÆVA, jeg gleder meg til å se hva S3 kan yte, men jeg er stygt redd for at de kommer ALT for kort til i denne konkuransen.. :/

Endret av Neptyr
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...