Gå til innhold

ANMELDELSE: King's Bounty II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fatter og begriper ikkje kvifor dei går vekk fra den velkjente formelen og designet som funket til dette dritet. Blir som å sjå Might and Magic 6-8 gå fra å være fantastiske spel, til eit elendig innslag i 9eren.

Hjulet trenger ikkje alltid å finnes opp på nytt. Spesielt ikkje om hjulet er eit allerede utdatert hjul i treverk. 

Lenke til kommentar

Synes noen av anmelderens kritikker er litt rare. King's Bounty har aldri vært spesielt historiedrevet og at kommandanten bør sloss synes jeg er et rart krav. Såvidt jeg husker har han/hun ikke gjort det i spillene før i serien og det er heller ikke tilfellet i de taktiske spillene jeg har spilt mest (Battle Brothers og Xcom 2). Det betyr selvsagt ikke at spillet er bra, men jeg får nesten lyst til å kjøpe det for å sjekke.

King's Bounty spillene har aldri vært verdens beste, men grei tidtrøyte.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å forstå ut fra anmeldelsen om spillet faktisk er dårlig, eller det er anmelderen som forventet et annerledes spill enn Kings Bounty er. Det er først og fremst et turbasert taktisk fantasy spill, med elementer av rollespill. Mer likt Age of Wonder og Heroes of Might and Magic, ikke tilfeldig siden det er samme person som laget KB og HoMM. Men KB har hatt et større fokus på rollespill-biten enn HoMM. Det hadde vært mer interessant å vite hva som var forskjellene fra det første spillet, enn hvor godt det passer inn i rollespill-sjangeren.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...